Web Analytics Made Easy - Statcounter

آفتاب‌‌نیوز :

به نقل از المنار، سید حسن نصرالله دبیر کل حزب الله لبنان با اشاره به آتش سوزی در مناطق مختلفی از لبنان گفت: آنچه رخ داد و آسیب بزرگی که وارد شد، برهمگان تاثیرگذار بود. باید شکرگزار الطاف، نعمت و رحمت واسعه الهی باشیم زیرا پیش بینی سازمان هواشناسی چند روز هوای سخت خبر می داد اما آنچه رخ داد و بارانی که بارید رحمت الهی بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

دبیر کل حزب الله لبنان بیان کرد: باید روحیه مسئولیت پذیری، اخلاقی و ملی که ما از بسیاری از لبنانی ها شاهد بودیم را مورد توجه قرار دهیم که منازل خود را در اختیار آسیب دیدگان گذاشتند و آمادگی خود را برای انواع هر نوع کمکی اعلام کردند. این موضوعی است که ما باید به آن توجه کنیم و همیشه نباید منتظر دولت باشیم. این هبه مردمی باید که الگویی برای همدلی و همکاری و همبستگی میان لبنانی ها در همه مناطق و همه طوایف باشد.

نصرالله افزود: دولت باید به مسئولیت خود عمل کند. این مهم است که لبنانی ها با هر مشکلی که در هر منطقه رخ می دهد تعامل داشته باشند و در راستای مهار آن صرف نظر از تقصیر و کم کاری دولت حرکت کنند. لبنانی ها ثابت کردند که فراتر از موضوعات طایفه ای و مذهبی هستند. نباید حادثه آتش سوزی به عاملی برای دامن زدن به موضوعات طایفه‌ای شود.

گفتنی است که به دنبال افزایش دما، بخشهای وسیعی از این کشور دچار آتش سوزی گسترده شد. دامنه این آتش سوزی در برخی مناطق به منازل مسکونی رسید و ساکنان این مناطق مجبور به ترک خانه های خود شدند. در برخی از مناطق این آتش سوزی منازل مسکونی ساکنان را فرا گرفته و بسیاری از مردم در جاده ها و میدانهای عمومی سرگردان شدند.

این آتش سوزی از روز دوشنبه در لبنان آغاز شد. وزیر کشور لبنان در بیانیه ای درباره شدت گرفتن آتش به دلیل افزایش دمای هوا و وزش باد طی روز سه شنبه هشدار داد.

مارک وهیبه رئیس هواشناسی لبنان اعلام کرده است که روز دوشنبه دمای هوا در منطقه عکار به نزدیک ۴۰ درجه سانتیگراد بالای صفر رسیده و در بیروت نیز دمای ۳۸ درجه گزارش شده است. وی گفت که دمای هوا طی روزهای اخیر بسیار بالاتر از دمای معمولی ها در این فصل از سال طی سالهای اخیر رفته است.

صلیب سرخ لبنان نیز اعلام کرده است که آتش سوزی اخیر که این کشور را فرا گرفته بزرگترین و خطرناکترین آتش سوزی در لبنان است.

خبرگزاری رسمی لبنان روز سه شنبه در این باره اعلام کرد: متوسط درجه حرارت دیروز در این کشور به ۳۸ درجه رسید که با وزرش بادهای گرم همراه بود. سرعت باد امروز نیز در برخی مناطق لبنان به ۴۵ کیلومتر در ساعت رسیده است .

در این میان مناطق مختلف لبنان و حومه بیروت از ساعت های نخست بامداد امروز (سه شنبه) طعمه حریق شده اند که در اثر آن علاوه بر خسارت به مزارع کشاورزی و درختان زیتون، ستون دود حاصل از آتش سوزی در برخی مناطق موجب تخلیه منازل شده است .

در منطقه المنصوریه در حومه بیروت شعله های آتش برخی فروشگاهها از جمله یک مرکز فروش لاستیک را به کام خود کشید.

وزارت کشور لبنان ساعت ده صبح امروز (به وقت محلی) برای بررسی آتش سوزی ها و راههای مهار آن تشکیل جلسه داد. نیروهای ارتش این کشور نیز به منظور کمک در مهار آتش وارد عمل شده اند.

ریا الحسن وزیر کشور لبنان در گفت و گو با شبکه تلویزیونی الجدید در این ارتباط گفت: به منظور هماهنگی و سرعت در اطفاء حریق اتاق عملیات در مناطق مختلف کشور تشکیل شده است.

منبع: خبرگزاری مهر

منبع: آفتاب

کلیدواژه: حسن نصرالله لبنان حزب الله

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت aftabnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «آفتاب» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۴۷۶۱۲۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آتش سوزی خودرو و فوت ۳ نفر در تونل 

سرهنگ عبدالهاشم دهقانی در تشریح این خبر بیان داشت: در پی اعلام مرکز فوریت‌های پلیسی ۱۱۰ مبنی بر وقوع سانحه رانندگی در محور مواصلاتی "رستم-یاسوج" داخل تونل، بلافاصله ماموران پلیس راه به همراه عوامل امدادی به محل حادثه اعزام شدند.

او افزود: با حضور در محل حادثه مشخص شد یک دستگاه کامیون با پژو ۴۰۵ حامل ۶ سرنشین به شدت برخورد کرده و منجر به آتش‌سوزی شدید سواری شده است.

سرهنگ دهقانی با بیان اینکه متاسفانه در این حادثه ۳ نفر از سرنشینان در دم فوت و ۳ تن دیگر مجروح و روانه بیمارستان شدند، گفت: کارشناسان علت تصادف را تجاوز به چپ راننده پژو اعلام کردند.

رئیس پلیس‌راه شمال استان با اشاره به اینکه گاهی عدم رعایت قوانین رانندگی از سوی یک نفر می‌تواند منجر به بروز اتفاقات تلخ در زندگی چند خانواده شود، به رانندگان توصیه کرد: به رعایت قوانین راهنمایی و رانندگی دقت و توجه ویژه داشته باشند و با سرعت مطمئنه و مجاز رانندگی و از هرگونه عجله و شتاب بی دلیل به شدت پرهیز کنند تا شاهد وقوع چنین حوادث تلخی نباشیم.

۵ کشته در برخورد کامیون با پراید

رئیس پلیس‌راه شمال استان از برخورد کامیون با سواری پراید خبر داد و گفت: متاسفانه در این حادثه ۵ نفر فوت شدند.

سرهنگ عبدالهاشم دهقانی در تشریح این خبر بیان داشت: در پی اعلام مرکز فوریت‌های پلیسی ۱۱۰ مبنی بر تصادف منجر به فوت در محور مواصلاتی "رستم-بابامیدان"، بلافاصله ماموران پلیس راه به همراه عوامل امدادی به محل حادثه اعزام شدند.

او افزود: با حضور در محل حادثه مشخص شد یک دستگاه کامیون با سواری پراید حامل ۵ سرنشین به شدت برخورد کرده است.

رئیس پلیس‌راه شمال استان با بیان اینکه متاسفانه در این حادثه هر ۵ نفر از سرنشینان سواری فوت شدند، گفت: کارشناس در صحنه حاضر و علت تصادف را بی احتیاطی از جانب راننده پراید به دلیل تجاوز به چپ اعلام کرد.

باشگاه خبرنگاران جوان فارس شیراز

دیگر خبرها

  • مقام نظامی لبنانی: حمله احتمالی به رفح جبهه‌های مقاومت را شعله‌ورتر خواهد کرد
  • آتش سوزی خودرو و فوت ۳ نفر در تونل 
  • حزب الله مسئولیت حمله موشکی به «کریات شمونه» را به عهده گرفت
  • حزب الله مسئولیت حمله موشکی به «کریات شمونه» را به عهده گرفت
  • شهادت ۲ لبنانی در حملات رژیم صهیونیستی
  • شهادت و زخمی شدن چند لبنانی در جدیدترین حملات رژیم صهیونیستی
  • لبنان پیشگام اولین اعتراضات دانشجویی ضداسرائیلی در جهان عرب
  • نیمی‌از کم بارشی‌های اخیر کشور جبران شد
  • ۱۳۰ مورد تخلیه آب از منازل و امدادرسانی به ۱۴۰ خودرو و ۲۴۰ خانوار متاثر از شرایط جوی اخیر
  • مکتب امام صادق مکتب انسان ساز و مسئولیت پذیری است