Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش فارس، یک مقام ارشد آمریکایی سه‌شنبه مدعی شد نظامیان این کشور کاملاً از شهر «منبج» در شمال شرق سوریه خارج شده‌اند. 

این مقام آمریکایی که با رویترز گفت‌وگو می‌کرد همچنین مدعی شده که حریم هوایی شمال شرق سوریه هنوز تحت کنترل آمریکا قرار دارد. 

مقام آمریکایی در ادامه همچنین مدعی شده که نخستین هدف آمریکا استفاده از دیپلماسی برای برقراری آتش‌بس در سوریه است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

وی همچنین اضافه کرد «مایک پنس»، معاون دونالد ترامپ ظرف ۲۴ ساعت آینده به ترکیه سفر خواهد کرد. او همچنین گفت که آمریکا در صورت عدم حل و فصل مسائل، تحریم‌ها علیه ترکیه را تشدید خواهد کرد. 

کاخ سفید این هفته بعد از گفت‌وگوی تلفنی ترامپ و «رجب طیب اردوغان» رئیس‌جمهور ترکیه اعلام کرد که نیروهای آمریکایی از مناطق نزدیک به نوار مرزی سوریه و ترکیه عقب‌نشینی می‌کنند. بسیاری، این اقدام را چراغ سبز واشنگتن به آنکارا برای انجام عملیات علیه شبه‌نظامیان کرد در این مناطق تفسیر کرده‌اند.

«رجب طیب اردوغان»، رئیس‌جمهور ترکیه چهارشنبه (۱۷ شهریورماه) از آغاز عملیات نظامی جدید این کشور در شمال سوریه خبر داد. وی اسم رمز این عملیات را «چشمه صلح» عنوان کرد و مدعی شد که مأموریت نیروهای مسلح ترکیه  «ممانعت از ایجاد گذرگاه تروریستی در طول مرزهای جنوبی» است.

در بیانیه کاخ سفید عنوان شده بود که ترکیه پذیرفته چند هزار عضو داعش را که در ماه‌های گذشته اسیر شده‌اند و حالا در اختیار آمریکا و شبه‌نظامیان کُرد قرار دارند، تحویل بگیرد. اغلب این افراد اتباع اروپا هستند، اما با وجود درخواست مکرر ترامپ، سران کشورهای اروپایی از پذیرش و محاکمه آن‌ها خودداری کرده‌اند. ترامپ پیشتر تهدید کرده بود که ممکن است این اسرا را آزاد کند.

ترکیه از هفته‌ها پیش اعلام کرده بود که قصد دارد علیه مناطق کردنشین شمال سوریه عملیاتی نظامی انجام داده و در نوار مرز با سوریه یک «منطقه امن» ایجاد کند. آنکارا برای این کار آوارگان سوری را بهانه و ادعا کرده که قصد دارد آوارگان مقیم در ترکیه را در این منطقه امن اسکان دهد.

      

منبع: اکوفارس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ecofars.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اکوفارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۴۷۶۲۳۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ادعای کاخ سفید مبنی بر اعطای پناهندگی به برخی آوارگان فلسطینی

به گزارش حوزه بین‌الملل خبرگزاری تقریب، بر اساس اسناد داخلی دولت فدرال ایالات متحده آمریکا، مقامات ارشد این کشور در هفته‌های اخیر به دنبال گزینه‌هایی برای اسکان فلسطینی‌هایی هستند که اعضای خانواده‌شان شهروندان آمریکایی یا مقیم این کشور هستند.
 
این اسناد نشان می‌دهد که مقامات ارشد ایالات متحده همچنین درباره خروج برخی فلسطینی‌ها از غزه و رسیدگی به آنها به عنوان پناهنده در صورت داشتن اقوام آمریکایی صحبت کرده‌اند که این طرح‌ها مستلزم هماهنگی با مصر است.
 
این در حالی است که مصر تاکنون از اعطای پناهندگی به تعداد زیادی از مردم غزه خودداری کرده است.


این رسانه آمریکایی اعلام کرد هماهنگی با مصر به منظور خارج ساختن فلسطینی‌های بیشتر از غزه و اعطای پناهندگی به آنها در صورت داشتن خویشاوند آمریکایی، ضروری است.
 
سخنگوی کاخ سفید در بیانیه‌ای که در اختیار سی‌بی‌اس نیوز قرار گرفت، گفت که ایالات متحده به بیش از ۱۸۰۰ شهروند آمریکایی و خانواده‌هایشان کمک کرده تا غزه را ترک کنند.
 
سازمان ملل اعلام کرده با گذشت بیش از ۶ ماه از عملیات طوفان الاقصی و جنگ رژیم صهیونیستی علیه غزه ۸۵ درصد جمعیت این باریکه آواره شده‌اند.

دیگر خبرها

  • ادعای ترکیه مبنی بر کشتن ۴۳ تروریست در یک هفته
  • اقرار مقام ارشد نظامی انگلیس به ضعف دفاعی این کشور در برابر حملات موشکی
  • بازخوانی یک جنایت
  • مقام ارشد حماس: بلینکن وزیر خارجه اسرائیل است نه آمریکا
  • ادعای کاخ سفید مبنی بر اعطای پناهندگی به برخی آوارگان فلسطینی
  • حملات مقاومت به محل استقرار نظامیان اشغالگر در جنوب غزه
  • لحظه عملیات گردشگر ترکیه‌ای علیه نظامی صهیونیست+ فیلم
  • ببینید | لحظه دردناک مرگ گردشگر ترکیه‌ای توسط نظامیان اسرائیلی
  •  تماس تصویری نماینده ویژه دبیرکل سازمان ملل با مشاور ارشد امیرعبداللهیان
  • مخالفان سوریه: موضع ترکیه در قبال ما ثابت است