Web Analytics Made Easy - Statcounter



تیم ملی ایران در سومین دیدار خود در مقدماتی جام جهانی قطر با یک گل مغلوب بحرین شد.

به گزارش ایسنا، دو تیم فوتبال ایران و بحرین در مرحله مقدماتی جام جهانی ۲۰۲۲ قطر از ساعت ۲۰ در بحرین به مصاف هم رفتند که این دیدار در پایان با برتری یک بر صفر بحرین خاتمه یافت تا نخستین شکست شاگردان ویلموتس در مقدماتی جام جهانی قطر رقم بخورد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

تک گل این دیدار را حردان از روی نقطه پنالتی در دقیقه 65 به ثمر رساند.

نیمه اول

تیم ملی ایران بازی را هجومی‌تر آغاز کرد و توپ و میدان را در اختیار داشت اما تا ۱۰ دقیقه اول نتوانست موقعیت جدی را ایجاد کند و چند فرصت نصفه و نیمه روی دروازه میزبان به وجود آورد که با بی دقتی مهاجمان به هدر رفت.

پس از این، شاگردان ویلموتس جلوتر آمدند و قصد این را داشتند که از قلب خط دفاعی بحرین به این تیم ضربه بزنند اما آفسایدگیری به موقع بحرینی‌ها، محبی و انصاری‌فرد را ناکام گذاشت. در دقیقه ۱۷ و روی پاس زیبای طارمی، بالاخره حاجی‌صفی موفق شد از تله آفساید میزبان عبور کند اما ضربه بی‌دقت این بازیکن، بهترین فرصت تیم ملی را به هدر داد.

پس از این فرصت، این بحرینی‌ها بودند که توپ و میدان را در اختیار گرفتند و در فاصله دقیقه ۳۰ تا ۳۵، سه فرصت خوب گلزنی هم روی دروازه ایران ایجاد کردند که مهاجمان این تیم با بی‌دقتی، این موقعیت‌ها را از دست دادند. در حالی که بحرینی‌ها در دقایق پایانی نیمه نخست در زمین، میدان‌داری می‌کردند تیم ملی با نفوذ رامین رضاییان ضدحمله‌ای را ترتیب داد که سانتر این بازیکن به محبی رسید و او با سر توپ را برای آزمون کاشت که شوت سرکش این بازیکن به شکلی خطرناک از کنار دروازه به بیرون رفت.

پس از این فرصت، اتفاق خاصی روی دروازه‌ها نیفتاد تا دو تیم با تساوی بدون گل راهی رختکن شوند.

نیمه دوم

همانند نیمه نخست، شاگردان ویلموتس بازی را هجومی آغاز کردند و با یک حرکت ترکیبی زیبا که شامل چند پاس کوتاه متوالی بود، توپ را در پشت محوطه جریمه به طارمی رسادند که ضربه بغل پا این بازیکن درست به وسط دروازه زده شد تا محمد جعفر توپ را به راحتی در اختیار بگیرد. پس از این، دوباره طارمی فرصت داشت که دروازه بحرین را باز کند که ضربه سر شماره 17 ایران از بالای دروازه به بیرون رفت.

نخستین تعویض تیم ملی در دقیقه 60 شکل گرفت که مهرداد محمدی جای محبی به زمین آمد.

در دقیقه 61 جدی‌ترین فرصت بحرین روی دروازه ایران شکل گرفت که پاس هافبک تیم میزبان در قلب خط دفاع ایران به عبداوهاب رسید تا این بازیکن با بیرانوند تک به تک شود که شوت زمینی این مهاجم را بیرانوند به زیبایی به کرنر فرستاد.

احسان حاجی‌صفی در شصت‌و دومین دقیقه بازی، نخستین کارت زرد بازی را دریافت کرد. در ادامه و نفوذ بحرینی‌ها از راست با سانتر به داخل محوطه جریمه همراه شد که مجید حسینی مجبور به خطای به روی مهدی حمیدان شد تا داور ضربه پنالتی را به سود بحرین اعلام کند. محمد الحردان پشت توپ قرار گرفت و بر خلاف حرکت بیرانوند توپ را به تور دروازه فرستاد تا بحرین در دقیقه 65 از ایران پیش بیفتد.

عقب افتادن ایران باعث شد تا در دقیقه 70، ویلموتس وحید امیری را به جای کریم انصاری‌فرد به میدان بفرستد تا خلاقیت در خط حمله ایران افزایش پیدا کند. سپس این احمد نوراللهی بود که در دقیقه 75 به جای امید ابراهیمی به زمین آمد.

در حالی که تمم تیم ایران در دقایق پایانی جلو کشیده بود، در دقایق 85 و 87 سردار آزمون 2 فرصت طلایی برای به تساوی کشاندن بازی داشت که بخت با تیم ملی همراه نبود. همچنین سدر دقیقه 90 بازی، سانتر نوراللهی با واکنش دروازه‌بان بحرین به تیر دروازه برخورد کرد و به کرنر رفت که این کرنر هم سودی نداشت.

تلاش‌های ایران در دقایق پایانی فایده‌ای نداشت تا با همان نتیجه یک بر صفر، نخستین شکست ایران با ویلموتس در بحرین درقم بخورد و ایران در رده دوم گروه خود باقی بماند.

در گروه C مقدماتی جام جهانی 2022 قطر، عراق با 7 امتیاز در رده نخست قرار گرفت و ایران و بحرین با 6 امتیاز و با توجه به قانون تفاضل گل، در رده‌های دوم و سوم قرار بگیرند.

ترکیب تیم ملی: علیرضا بیرانوند،احسان حاج صفی،میلاد محمدی،امید ابراهیمی(75- احمد نوراللهی)،کریم انصاری فرد(70- وحید امیری)،حسین کنعانی زادگان،محمد محبی(60- مهرداد محمدی)،مهدی طارمی،مجید حسینی،سردار آزمون و رامین رضاییان

ترکیب تیم بحرین: سید محمد جعفر، عبدالله هزاع، سید مهدی باقر، ولید الحیام، احمد بوغمار ، محمد الحردان، عبدالوهاب المالود، جاسم الشیخ، مهدی حمیدان(73- کمیل السسواد)، سید ضیا سعید و عبدالله یوسف

منبع: بیتوته

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.beytoote.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «بیتوته» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۴۷۶۴۰۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ایران ۲ - قرقیزستان ۱

تیم ملی فوتسال ایران پس از سه پیروزی متوالی مقابل افغانستان، بحرین و کویت ۹ امتیاز کسب کرد و در گروه D جام ملت‌های آسیا صدرنشین شد تا مقتدرانه‌تر از همه مدعیان به جمع هشت تیم برتر این رقابت‌ها صعود کند، اما شاگردان وحید شمسایی اکنون که مقابل قرقیزستان قرار گرفته‌اند، کار سختی دارند چراکه حریف‌شان در مرحله گروهی شگفتی‌ساز شد و توانست بالاتر از ژاپن بایستد و به‌عنوان تیم دوم از گروه C به دور یک‌چهارم نهایی صعود کند.

ملی‌پوشان فوتسال ایران امیدوار هستند امروز مقابل قرقیزستان غافلگیر نشوند و با ادامه روند پیروزی‌های خود در جام ملت‌های آسیا، به مرحله نیمه نهایی برسند و از سوی دیگر هم سهمیه جام‌جهانی را به دست بیاورند.


تیم ملی فوتسال ایران
باقر محمدی، محمدحسین درخشانی، مهدی کریمی، سالار آقاپور و بهروز عظیمی
سرمربی: وحید شمسایی


 تیم ملی فوتسال قرقیزستان
بکبولوت اخمت علیف، شوکوروف مخمدامینوف، ماکسات علیموف، دنیار طلایبکوف و عبدالرحیم دنیار اولو
سرمربی: لوئیز برنات مولینا

شرح گل‌ها:

ایران ۱ - قرقیزستان ۰ (دقیقه ۸: بهروز عظیمی): مهدی کریمی در سمت چپ زمین توپ را به بهروز عظیمی رساند که حرکت در عرض و شوت تماشایی این بازیکن با پای چپ به کنج دروازه قرقیزستان گل اول بازی را به همراه داشت.


ایران ۱ - قرقیزستان ۱ (دقیقه ۹: آمان‌بائف دونیربک): غافلگیری بازیکنان ایران کاری کرد تا بکبولوت اخمت علیف، دروازه‌بان قرقیزستان تا میانه زمین پیشروی کند و با پاس رو به جلو، توپ را به دونیربک برساند و این بازیکن هم با چرخش و شوت نوک پای زمینی که از بین پا‌های باقر محمدی عبور کرد، گل تساوی را به ثمر رساند.


ایران ۲ - قرقیزستان ۱ (دقیقه ۱۰: سالار آقاپور): ضربه ایستگاهی به دست آمده برای ایران ایران سالار آقاپور با شلیک دیدنی از پشت محوطه جریمه به کنج دروازه فرستاد و گل دوم را زد.

حضور کمرنگ تماشاگران در سالن جلب توجه زیادی می‌کند.

فوتسالیست‌های ایران نمایش هجومی در شروع بازی داشتند که درخشش گلر قرقیز‌ها مانع از گلزنی زودهنگام شد.


اولین خطای ایران پس از یک دقیقه و ۲۸ ثانیه سپری شدن از بازی توسط آقاپور به ثبت رسید.

پس از یک دقیقه و ۳۰ ثانیه از آغاز مسابقه، قرقیزستان اولین شوت به چارچوب را زد.

نزدیک بود دروازه ایران در دقیقه ۱۱ باز شود که خوش شانسی باقر محمدی کاری کرد تا ضربه طلایبکوف در محوطه به بیرون زده شود.

باشگاه خبرنگاران جوان ورزشی فوتبال و فوتسال

دیگر خبرها

  • راهکار عجیب گرم ماندن در لحظات پنالتی! (عکس)
  • طلسم پرسپولیس بعد از ۸ سال شکسته شد!
  • انتقام تراکتور از ذوب آهن و صعود در جام حذفی با ضربات پنالتی
  • حذف پرسپولیس با شکست برابر آلومینیوم در جشنواره گل‌‌های زیبا
  • جام حذفی؛ شکست فجر در حضور ۱٠ هزار تماشاگر 
  • تیبو کورتوا در آستانه بازگشت به میادین
  • مس رفسنجان ۱ (۵)-(۴) ۱ پیکان؛ صعودی سخت اما شیرین، دم عنایتی گرم!
  • طلسم 2765 روزه پرسپولیس علیه صعود آلومینیوم!
  • ایران ۲ - قرقیزستان ۱
  • طلسم شکست: تیم ملی والیبال از امروز با سرمربی