Web Analytics Made Easy - Statcounter

وزرای دفاع آمریکا و روسیه به‌صورت تلفنی در خصوص آخرین تحولات شمال شرقی سوریه گفتگو کردند. ۲۳ مهر ۱۳۹۸ - ۲۲:۳۷ بین الملل آمریکا نظرات - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از ریانووستی، «سرگئی شویگو» وزیر دفاع روسیه و همتای آمریکایی وی «مارک اسپر» روز سه‌شنبه در گفتگویی تلفنی در خصوص آخرین تحولات شمال شرق سوریه بحث و تبادل نظر کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وزارت دفاع روسیه طی بیانیه‌ای در خصوص این گفتگو تلفنی اعلام کرد: «امروز ژنرال سرگئی شویگو وزیر دفاع فدراسیون روسیه و مارک اسپر وزیر دفاع ایالات متحده آمریکا با یکدیگر تلفنی گفتگو کردند. در این گفتگوی تلفنی مسائل مهم مرتبط با تحولات سوریه مورد بحث قرار گرفت.»

مناطق شمال شرقی سوریه از هفته گذشته شاهد عملیات نظامی نیروهای ارتش ترکیه بوده است. عملیات نظامی «چشمه صلح» که از روز چهارشنبه 9 اکتبر (17 مهر) با اعلام رسمی رجب طیب اردوغان رئیس‌جمهور ترکیه آغاز شده، مخالفت‌های بسیاری را در بین کشورهای منطقه و دیگر کشورهای جهان به دنبال داشته است؛ اما مقامات ترکیه تأکید کرده‌اند که این عملیات تا زمان محقق شدن اهداف مورد نظر ادامه خواهد یافت.

جلسه مجدد شورای امنیت درباره عملیات نظامی ترکیه در شمال سوریهواشنگتن‌پست: بازی ترامپ در سوریه دو سر باخت استروسیه از گسترش عملیات نظامی ترکیه به شهر کوبانی سوریه اطلاع نداشت

عملیات نظامی ترکیه در شمال شرقی سوریه پس از آن آغاز شد که  دونالد ترامپ رئیس‌جمهور آمریکا اعلام کرد که تصمیم گرفته است نیروهای آمریکایی را از شمال شرقی سوریه خارج کندو دخالتی در اختلافات موجود بین ترکیه و گروه‌های کُرد مستقر در منطقه نداشته باشد.

در عین حال وی چندین بار ترکیه را تهدید کرده است که اگر در شمال شرقی سوریه پا را از حد فراتر بگذارد، با تحریم‌های سنگین مواجه خواهد شد. وی روز گذشته مجوز تحریم دو وزارتخانه و سه وزیر ترکیه‌ای را برای وزارت خزانه‌داری آمریکا صادر کرد.

انتهای پیام/.

   

 

R1535/P/S8,89,90,1128/CT10 واژه های کاربردی مرتبط ترکیه سوریه اخبار "روسیه" اخبار "آمریکا"

منبع: تسنیم

کلیدواژه: ترکیه سوریه اخبار روسیه اخبار آمریکا ترکیه سوریه اخبار روسیه اخبار آمریکا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۴۷۶۴۶۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کشته شدن ۳۲ عنصر پ ک ک در شمال عراق توسط ترکیه

   به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری صدا و سیما؛ از آنکارا، وزارت دفاع ملی ترکیه با انتشار اطلاعیه‌ای اعلام کرد در پی عملیات پهپادی نیرو‌های مسلح ترکیه در شمال عراق ۳۲ عنصر گروهک تجزیه طلب پ ک ک از پای در آمدند.
بنا بر این اطلاعیه، عملیات فوق در مناطق هفتنین، گارا، هاکورک و منطقه عملیاتی پنجه قفل در شمال عراق صورت گرفته است.
در این اطلاعیه آمده عملیات علیه گروه‌های تروریستی تا ازپای درآمدن آخرین تروریست با قاطعیت ادامه خواهد داشت.

دیگر خبرها

  • آخرین تحولات اوکراین| هشدار ژنرال ناتو درباره امکان توقف حمایت نظامی غرب از کی‌یف
  • تحولات اوکراین| کمک نظامی آمریکا قادر به توقف روسیه نیست
  • تماس تلفنی وزیر دفاع آمریکا با وزیر جنگ اسرائیل
  • کشته‌شدن ۴ تروریست پ‌ک‌ک در سوریه و عراق
  • آخرین تحولات اوکراین| درخواست کی‌یف از اروپا برای اعزام نیرو
  • تحولات اوکراین| امکان درخواست کی‌یف از اروپا برای اعزام نیرو
  • کشته شدن ۳۲ عنصر پ ک ک در شمال عراق توسط ترکیه
  • واکنش وزیر دفاع انگلیس به تحریمش از سوی ایران/ مخالفت امارات با استفاده آمریکا از پایگاه های نظامی در این کشور/ حمله موشکی به پایگاه نظامیان آمریکایی در شرق سوریه/ رایزنی محرمانه دولت بایدن و عربستان درباره یک توافق
  • تحولات اوکراین|هشدار درباره شکست کی‌یف بدون کمک نظامی غرب
  • حمله به پایگاه آمریکا در شرق سوریه