Web Analytics Made Easy - Statcounter

طبق آمار وزارت کشور انگلیس بیش از نیمی از جرائم تنفر (۵۴ درصد) که توسط پلیس ثبت شده منجر به تخلفات عمومی و یک سوم دیگر (۳۶ درصد) به خشونت منجر شده است. همین طور خسارت‌های جنایی و آتش‌سوزی، پنج درصد از آمار جرائم ناشی از نفرت را تشکیل می دهد.

براساس آمار منتشر شده بالغ بر ۱۰۳ هزار و ۳۷۹ فقره جرم در سال ۲۰۱۸ میلادی ثبت شده که این میزان در قیاس با جرائم ۶ سال قبل دو برابر شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

با این حال بررسی های صورت گرفته نشان می‌دهد که جرائم ناشی از نفرت نژادی و قومی همچنان در صدر فهرست آمار قرار دارد.

وزارت کشور انگلیس افزایش آمار جرائم را به بهبود نحوه ثبت گزارش توسط پلیس نسبت داده است. با این حال کارشناسان مسائل اجتماعی معتقدند که خروج انگلیس از اتحادیه اروپا باعث افزایش فضای تنفر و ارتکاب جرم شده است.

بیشتر آمارهای منتشر شده پس از رای مردم انگلیس به خروج از اتحادیه اروپا، از تشدید فضای بیگانه‌هراسی و خیزش جریانات دست راستی حکایت دارد. چنانچه پلیس انگلیس سه هفته پس از برگزاری همه پرسی برگزیت گزارش داد که جرائم ناشی از تنفر در سراسر این کشور ۴۲ درصد افزایش داشته است.

کارشناسان معتقدند مادامی‌که دولت لندن واکنش قاطعی را به این معضل نشان ندهد این روند متوقف نخواهد شد.

"مسعود شجره" رئیس کمیسیون حقوق بشر اسلامی انگلیس پیش‌ تر در گفت‌ و گو با ایرنا گفته بود که اسلام هراسی بخشی از واقعیت نگران‌ کننده در جامعه انگلیس به شمار می‌رود. او یکی از دلایل این مساله را نقش رسانه‌ها و سیاستمداران در ایجاد فضای تنفر علیه اقلیت مسلمان این کشور عنوان کرده بود.

آمار جدید وزارت کشور انگلیس از آن جهت نگران کننده است که این کشور در آستانه خروج از اتحادیه اروپا، هنوز به توافق نهایی درباره نحوه اجرای برگزیت نرسیده است.

طرفداران خروج بدون توافق انگلیس از اتحادیه اروپا، گروه‌ هایی هستند که سه سال پیش نماینده پارلمان این کشور را به دلیل مخالفت با برگزیت، با شلیک گلوله به قتل رسانده و خواهان اخراج اقلیت های قومی از انگلیس هستند.   

ناگفته نماند، بوریس جانسون نخست وزیر انگلیس هم که از طرفداران سرسخت برگزیت بشمار می رود سال گذشته با انتشار یادداشتی در نشریه دیلی‌ تلگراف به زنان مسلمانی که از روبنده استفاده می‌کنند توهین و آنان را به صندوق پست تشبیه کرد.

منبع: ایرنا

کلیدواژه: اسلام هراسی فرهنگی انگلستان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۴۷۶۴۹۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افزایش آمار شهدای غزه به ۳۴۴۸۸ نفر

 آمار شهدای حملات مستمر اسرائیل به نوار غزه به ۳۴٫۴۸۸ نفر و آمار مجروحان به ۷۷٫۶۴۳ نفر رسید.

به گزارش تسنیم؛ اشغالگران طی ۲۴ ساعت گذشته مرتکب سه کشتار گروهی علیه خانواده‌های فلسطینی در نوارغزه شد که به شهادت ۳۴ نفر و زخمی شدن ۶۸ نفر منجر شده است.

کانال عصر ایران در تلگرام

دیگر خبرها

  • طرح آمریکا و مکزیک برای سخت‌گیری بیشتر نسبت به مهاجران
  • طرح آمریکا و مکزیک برای سخت گیری بیشتر نسبت به مهاجران
  • ◄ افزایش چند برابری جرائم رانندگی؛ تامین ایمنی یا کسب درآمد؟
  • تورم بیشتر برای انگلیسی‌ها در سایه کنترل‌های جدید برگزیتی
  • تراژدی جدید برای پناهندگان در نزدیکی جزایر قناری اسپانیا
  • قانون ضد مهاجرتی سوناک عامل تنش در روابط دوبلین-لندن
  • مقابله اتحادیه اروپا با بحران مهاجران با ابزار اخراج
  • مورد عجیب بودجه جامعه‌المصطفی؛ بیشتر از بودجه دانشگاه‌های علم و صنعت و علامه طباطبایی!
  • افزایش آمار شهدای غزه به ۳۴۴۸۸ نفر
  • بودجه نهادهای حوزوی چقدر افزایش یافت؟