Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار مهر، سردار ایوب سلیمانی سه شنبه شب در جریان بازدید از روند تردد زائران اربعین حسینی در مرز بین المللی شلمچه اظهار کرد: زیارت عتبات عالیات بر دو مبنا برای ناجا ترسیم شد که در بخش های محرم و صفر عملیاتی شد.

وی افزود: از ابتدای ماه محرم سه میلیون و ۳۷۰ هزار زائر اربعین حسینی از مرزهای چهارگانه وارد خاک عراق شده‌اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی اظهار کرد: همچنین از ابتدای ماه صفر تاکنون یک میلیون و ۹۷۰ هزار زائر اربعین حسینی با عبور از مرزهای چهارگانه وارد خاک عراق شدند که از این تعداد یک میلیون و ۴۰۰ هزار نفرشان به کشور بازگشته‌اند.

جانشین فرماندهی ناجا با بیان اینکه یازدهم صفر نقطه اوج تردد زائران اربعین حسینی است، تصریح کرد: با پیش‌بینی‌های انجام شده روزهای پنجشنبه و جمعه هفته جاری حجم تردد زائران اربعینی حسینی افزایش می یابد.

سردار سلیمانی با اشاره به ثبت رکورد ۴۳۰ هزار تردد زائر اربعینی از مرزهای چهارگانه کشور یادآور شد: مرز مهران با ثبت تردد ۲۵۰ هزار زائر در یک روز رکورد تردد را بر جای گذاشت و نفر به نفر زائران مورد بررسی پلیس قرار گرفتند.

وی، میانگین تردد هر زائر اربعین از مرز را سه تا پنج ثانیه عنوان کرد و گفت: تمهیدات و پیش‌بینی‌های لازم برای تردد آسان زائران از ماه ها قبل صورت گرفته ضمن اینکه تجهیرات و سامانه‌های مرکزی پلیس در چهار مرز خسروی، مهران، چذابه و شلمچه استقرار یافتند.

جانشین فرماندهی ناجا با بیان اینکه بیش از ۳۰ هزار نیروی پلیس در مرزهای چهارگانه درگیر مراسم اربعین افزود: یک هزار و ۸۰۰ تیم گشتی انتظامی با استقرار در استان‌ های معین مرزهای درگیر اربعین امنیت را برقرار کردند.

وی، تردد زائران در مرزهای چهارگانه را دو برابر خواند و اظهار کرد: یک هزار و ۵۰۰ گشت راهور در جاده‌های کشور به خصوص محوری های منتهی به مرزهای چهارگانه تردد را آسان تر کردند، حوادث جاده ای ۵۰ درصد کاهش یافته و با توجه به تمهیدات صورت گرفته هیچ گونه انسداد مسیری گزارش نشده و حوادث جاده‌ ای نیز میان ۳۰ تا ۵۰ درصد نسبت به سال گذشته کاهش داشته است.

سردار سلیمانی دلیل کاهش حوادث جاده ای را تحلیل حوادث سه سال گذشته در سامانه ناجا و شناسایی نقاط حادثه‌خیز با استفاده از شیوه های کنترلی به صورت پهپادی، الکترونیکی و سامانه هوشمند تمام خودروهای داخل کشور و خاک عراق دانست که توسط پلیس رصد می شود.

سردار سلیمانی تصریح کرد: موج بازگشت زائران به کشور سنگین است اما از فردا موج دیگری از خروج زائران از مرزهای چهارگانه پیش بینی شده است.

جانشین فرماندهی ناجا با اشاره به حضور مسئولان طراز اول دستگاههای مختلف در مرزهای چهارگانه کشور گفت: به طور قطع در سال‌ های آینده روند افزایش جمعیتی را در بحث اربعین حسینی شاهد خواهیم بود و تمامی وزارت خانه ها بایستی با تمام توان کمک حال استان های مرزی باشند.

کد خبر 4748046

منبع: مهر

کلیدواژه: اربعین 98 نیروی انتظامی ایوب سلیمانی اربعین 98 اربعین حسینی مرز مهران ایلام بوشهر زائران اربعین گرگان شیراز قزوین رادیو اربعین شهرکرد استانداری سمنان خطبه های نماز جمعه نیروی انتظامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۴۷۶۵۶۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ارز مسافرتی برای زائران اربعین پیش بینی شده است

دریافت 6 MB کد خبر 6098308

دیگر خبرها

  • لزوم تدبیر عراق برای کاهش حوادث رانندگی در ایام اربعین‌حسینی
  • تمهیدات لازم برای اربعین از سوی کشور عراق اندیشیده می شود
  • مجوز واردات ۲ هزار دستگاه اتوبوس برون‌شهری صادر شد+ سند
  • ارز مسافرتی برای زائران اربعین پیش بینی شده است
  • توافق با عراق برروی بیش از ۵۰ محور درخصوص ایام اربعین
  • برگزاری باشکوه کنگره اربعین سال ۱۴۰۳ اولویت ایران و عراق است
  • رویکرد جدید ارائه خدمات در شهرداری اصفهان/ تقویت خدمات‌دهی در ایام اربعین حسینی
  • تمهیدات لازم برای حل و فصل مشکلات مرزهای ایران و عراق در اربعین
  • مجوز واردات ۲ هزار دستگاه اتوبوس برون شهری صادر شد
  • جزئیاتی از ارائه خدمات به زائران حج تمتع ۱۴۰۳/ ۶۲۲ کاروان عازم سرزمین وحی می‌شوند