Web Analytics Made Easy - Statcounter

طبق آمار وزارت کشور انگلیس، بیش از نیمی از جرایم تنفر (۵۴ درصد) که توسط پلیس ثبت شده، منجر به تخلفات عمومی و یک سوم دیگر (۳۶ درصد) به خشونت منجر شده است. همینطور خسارت‌های جنایی و آتش‌سوزی، پنج درصد از آمار جرایم ناشی از نفرت را تشکیل می دهد.

بر اساس آمار منتشره، بالغ بر ۱۰۳ هزار و ۳۷۹ فقره جرم در سال ۲۰۱۸ میلادی ثبت شده که این میزان در قیاس با جرایم شش سال قبل، دو برابر شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

با این حال، بررسی های صورت گرفته نشان می‌دهد که جرایم ناشی از نفرت نژادی و قومی همچنان در صدر فهرست آمار قرار دارد.

وزارت کشور انگلیس افزایش آمار جرایم را به بهبود نحوه ثبت گزارش توسط پلیس نسبت داده است. با این حال، کارشناسان مسائل اجتماعی معتقدند که خروج انگلیس از اتحادیه اروپا باعث افزایش فضای تنفر و ارتکاب جرم شده است.

بیشتر آمارهای منتشره پس از رأی مردم انگلیس به خروج از اتحادیه اروپا، از تشدید فضای بیگانه‌هراسی و خیزش جریانات دست راستی حکایت دارد. چنانچه پلیس انگلیس سه هفته پس از برگزاری همه پرسی برگزیت گزارش داد که جرایم ناشی از تنفر در سراسر این کشور ۴۲ درصد افزایش داشته است.

کارشناسان معتقدند؛ مادامی‌که دولت لندن واکنش قاطعی را به این معضل نشان ندهد، این روند متوقف نخواهد شد.

"مسعود شجره" رئیس کمیسیون حقوق بشر اسلامی انگلیس پیش‌ تر در گفت‌ وگو با ایرنا اظهار کرده بود که اسلام هراسی، بخشی از واقعیت نگران‌ کننده در جامعه انگلیس به شمار می‌رود. او یکی از دلایل این مسأله را نقش رسانه‌ها و سیاستمداران در ایجاد فضای تنفر علیه اقلیت مسلمان این کشور عنوان کرده بود.

آمار جدید وزارت کشور انگلیس از آن جهت نگران کننده است که این کشور در آستانه خروج از اتحادیه اروپا، هنوز به توافق نهایی درباره نحوه اجرای برگزیت نرسیده است.

طرفداران خروج بدون توافق انگلیس از اتحادیه اروپا، گروه‌ هایی هستند که سه سال پیش نماینده پارلمان این کشور را به دلیل مخالفت با برگزیت، با شلیک گلوله به قتل رسانده و خواهان اخراج اقلیت های قومی از انگلیس هستند.   

ناگفته نماند؛ بوریس جانسون نخست وزیر انگلیس نیز که از طرفداران سرسخت برگزیت به شمار می رود، سال گذشته با انتشار یادداشتی در نشریه دیلی‌ تلگراف به زنان مسلمانی که از روبنده استفاده می‌کنند، توهین و آنان را به صندوق پست تشبیه کرد.

منبع: ایرنا

کلیدواژه: اسلام هراسی فرهنگی انگلستان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۴۷۶۶۲۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آمار شهدای غزه به ۳۴ هزار و ۵۳۵ نفر افزایش یافت

به گزارش قدس آنلاین، وزارت بهداشت فلسطین در نوار غزه با صدور بیانیه ای افزود: در ۲۴ ساعت گذشته ارتش رژیم صهیونیستی مرتکب پنج جنایت علیه ساکنان نوار غزه شد که در نتیجه این جنایات ۴۷ نفر شهید و ۶۱ نفر مجروح شدند.

وزارت بهداشت فلسطین در نوار غزه افزود: به این ترتیب از هفتم اکتبر ( ۱۵ مهر ۱۴۰۲) زمان شروع جنگ رژیم صهیونیستی علیه ساکنان غزه تاکنون ۳۴ هزار و ۵۳۵ فلسطینی شهید و ۷۷ هزار و ۷۰۴ نفر زخمی شدند.

گفتنی است؛ پس از گذشت ۲۰۷ روز از تجاوز بدون نتیجه و دستاورد رژیم صهیونیستی به نوار غزه، این رژیم روزبه‌روز بیشتر در بحران‌های داخلی و خارجی خود فرو می‌رود.

رژیم اسرائیل طی این مدت دستاوردی غیر از قتل‌عام، ویرانی، جنایت‌های جنگی، نقض قوانین بین‌المللی، بمباران نهادهای امدادرسان و قحطی و گرسنگی در این منطقه نداشته است.

رژیم صهیونیستی این جنگ را بدون در نظر گرفتن هر دستاوردی در آینده، باخته و حتی پس از ۲۰۷ روز نتوانسته گروه‌های مقاومت در یک منطقه کوچک را که سال‌ها در محاصره است، شکست دهد و حتی همراهی افکار عمومی جهانی را به‌ خاطر ارتکاب جنایت‌های آشکار در غزه، از دست داده است.

منبع: خبرگزاری ایرنا

دیگر خبرها

  • طرح آمریکا و مکزیک برای سخت‌گیری بیشتر نسبت به مهاجران
  • طرح آمریکا و مکزیک برای سخت گیری بیشتر نسبت به مهاجران
  • آمار شهدای غزه به ۳۴ هزار و ۵۳۵ نفر افزایش یافت
  • تورم بیشتر برای انگلیسی‌ها در سایه کنترل‌های جدید برگزیتی
  • قانون ضد مهاجرتی سوناک عامل تنش در روابط دوبلین-لندن
  • مقابله اتحادیه اروپا با بحران مهاجران با ابزار اخراج
  • مورد عجیب بودجه جامعه‌المصطفی؛ بیشتر از بودجه دانشگاه‌های علم و صنعت و علامه طباطبایی!
  • افزایش آمار شهدای غزه به ۳۴۴۸۸ نفر
  • بودجه نهادهای حوزوی چقدر افزایش یافت؟
  • جنایات اسرائیل نفرت مردم آمریکا را برانگیخته است