Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شبکه خبر»
2024-05-07@23:11:11 GMT

پرداخت کل خسارت های بخش کشاورزی استان خوزستان تا یکماه آینده

تاریخ انتشار: ۲۳ مهر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۴۷۶۸۲۹

‍‍‍‍‍‍

مدیرکل دفتر مدیریت بحران وزارت جهاد کشاورزی: ظرف یک ماه آینده کل 26 هزار پرونده خسارت های کشاورزی استان خوزستان با همکاری بیشتر بانک ها پرداخت خواهد شد. به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شبکه خبر،

غلامرضا شریعتی  استاندار خوزستان در تیتر امشب گفت: 23 هزا رو 486 پرونده برای برآورد خسارت های کشاورزی تشکیل شده و بیش از 11 هزار و 238 پرونده با 50 درصد بلاعوض پرداخت شده است که مابقی هم منتظر تائید پژوهشگاه فضایی است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

برای تسهیلات قرض الحسنه هم 11 هزار و 100 پرونده با مبلغ 256 میلیارد تومان که تاکنون 40 میلیارد تومان پرداخت شده است. پرداخت قرض الحسنه عقب تر از بلاعوض است اما در پرداخت بلاعوض مشکلی نداشته ایم.

42 درصد راههای اصلی و 58 درصد راههای روستایی استان آسیب دیده است که مشغول تکمیل هستیم امکان برگزاری مناقصه فراهم شده ولی زمانبر است.

استاندار خوزستان گفت: با جلساتی که با معاون اول رئیس حمهور و وزیر کشور داشتیم روند پرداخت خسارت ها سرعت گرفت و از 3 هزار پرونده که توقف داشتیم به 11 هزار و 300 پرونده رسیدیم، مجددا روند پرداخت ها کند شده است که با همکاری پژوهشگاه فضایی پرداخت ها انجام خواهدشد. 

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

سیدمحمد موسوی  مدیرکل دفتر مدیریت بحران وزارت جهاد کشاورزی گفت: مراحل پرداخت بلاعوض در هفت مرحله ثبت در سامانه سجاد، کمیته تخصصی برای بازدید و تایید اولیه، بررسی پژوهشکده فضایی، کنترل کد ملی در ثبت احوال و بعد کارگروه استان مرحله بعدی را به عهده دارد. وزارت کشور برای کنترل این دو مرحله را اضافه کرده است.

او افزود: تا امروز از  297 پرونده 260 هزار پرونده بازدید میدانی شده است و 230 هزار پرونده به کارگروه استانی مورد بررسی قرار گرفته است.

از 26 هزار پرونده در استان خوزستان 23 هزار و 488 پرونده تائید شده است و نزدیک 12 هزار پرونده به تایید پژوهشگاه فضایی رسیده و پرداخت شده است و حدود 1000 پرونده هم در بانکها به مرحله پرداخت رسیده است. نزدیک 10 هزار پرونده هم در مرحله نهایی بررسی قرار دارد که حداکثر یک ماه آینده کل 26 هزار پرونده خسارت های کشاورزی استان خوزستان با همکاری بیشتر بانک ها پرداخت تسهیلاتی بانکها نیز عملیاتی خواهد شد.

او افزود: 463 میلیارد تومان کمک بلاعوض از 926 میلیارد تومان تخصیص یافته است و 910 میلیارد تومان تسهیلات هم به عهده بانکهاست که باید پرداخت شود. 

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

موسوی درباره استان لرستان گفت: تاکنون 31 هزار پرونده تشکیل و ثبت شده است و از این تعداد 30 هزار و 800 پرونده بررسی شده که از این تعداد 27 هزار و 751 پرونده در کارگروه استان تائید شده است.

او افزود: اگرچه پژوهشگاه فضایی در تائید پرونده ها کند عمل کرده اما وزارت کشور متمرکز شده و این پژوهشگاه را موظف به پیگیری و سرعت کرده است. از 7 هزار پرونده تاکنونبه پرداخت رسیده و 2 هزار پرونده نیز تسهیلات بانکی پرداخت شده است. در استان لرستان هم با همکاری پژوهشگاه فضایی پرداخت ها تا یکماه و نیم آینده تکمیل خواهدشد.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

 

موسوی افزود: تا امروز 400 میلیارد تومان کمک بلاعوض ، 300 میلیارد تومان تسهیلات بانکی به کشاورزان پرداخت شده است و 185 ملیارد تومان غرامت سیل به کشاورزان پرداخت شده است. 90 درصد پرونده ها بررسی و بازدید میدانی شده است و ظرف حداکثر تا 2 ماه اینده کمک های بلاعوض در استان های آسیب دیده عملیاتی می شود. 

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

محمد رودباری مدیرکل دفتر مدیریت بحران سازمان راهداری درباره راههای استان خوزستان گفت: بیش از 2 هزار کیلومتر از راهها و 700 ابنیه فنی خسارت واردشده است که 230 میلیارد تومان دولت در دوقالب ملی و استانی برای استان خوزستان ابلاغ کرده است و راهداری با امکانات و تجهیزات خود اقدامات را انجام داده است، با برگزاری مناقصات باید راهها تکمیل و ساخته شود و برنامه زمان بندی تعریف می شود اما حداکثر تلاش را داریم.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

رودبارری گفت: به راههای لرستان 700 میلیارد تومان خسارت وارد شده است ، 600 کیلومتر از راههای اصلی و فرعی، 700 پل آسیب و تخریب دیده است که بیشترین تخریب و آسیب در استان لرستان بوده است. 275 پروژه برای استان لرستان تعریف شده و 248 میلیارد تومان هم با تخصیص 80 درصد در لرستان تخصیص داده شده است. 

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

او افزود: 300 کیلومتر از راههای گلستان آسیب دیده است که 90 میلیارد تومان برای راهها در دو قالب استانی و ملی تخصیص یافته و 118 پروژه تعریف شده است و پروژه ها در حال انجام است. با استفاده امکانات و تجهیزات خسارت راهها را ترمیم و بازسازی کرده ایم.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

گودرز امیری معاون عمرانی استاندار لرستان در ارتباط تصویری گفت: در بخش کشاورزی 30 هزار و 806 پرونده تشکیل شده که از این تعداد 28 هزار پرونده در کارگروه و 10 هراز پرونده نیز به تائید پژوهشگاه فضایی رسیده است و از این تعداد 5 هزار پروده پرداخت نقدی شده است.

8600 پرونده نیز به بانکها معرفی شده که از این تعداد 2 هزار و 300 تا پرداخت شده است و 18 هزار پرونده هم در دست بررسی است که پس از تائید پرداخت خواهد شد.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

هادی حق‌شناس استاندار گلستان در ارتباط تصویری گفت: در بخش کشاورزی از 25 هزار پرونده تشکیل شده، 17 هزار پرونده تائید قطعی و پرداخت شده است و 8 هزار پرونده به استان برگشت داده شد و مجدد برای تائید به پژوهشگاه ارسال شده است.

در مجموع 90 میلیارد تومان بلاعوض پرداخت شده است. در تسهیلات از 12 هزار  و 846 پرونده معرفی شده به بانک، 95 میلیارد تومان تسهیلات پرداخت شده است. 

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

 

 

منبع: شبکه خبر

کلیدواژه: پیگیری عملکردها مشکلات مناطق سیل زده

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irinn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبکه خبر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۴۷۶۸۲۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خسارت ۴۸ هزار میلیارد ریالی سیل به بخش کشاورزی فارس

رئیس اداره مدیریت بحران و کاهش مخاطرات بخش کشاورزی سازمان جهاد کشاورزی فارس برآورد اولیه خسارت به زیر بخش‌های کشاورزی این استان در اثر سیل اخیر را ۴۸ هزار و ۱۵۰ میلیارد ریال اعلام کرد. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از شیراز، به نقل از روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی استان فارس، سمیه سلیمی با بیان اینکه این خسارت ناشی از سیل و تگرگ هفته دوم اردیبهشت‌ماه است، اظهار داشت: بیشترین خسارت به زیربخش زراعی و در سطح 53 هزار و 166 هکتار وارد شده که برآورد اولیه آن مبلغ 28 هزار میلیارد ریال است.

به گفته وی، مزارع کلزار، گندم، جو، سبزی و صیفی جات از جمله محصولات خسارت دیده در این حادثه هستند.

رئیس اداره مدیریت بحران و کاهش مخاطرات بخش کشاورزی سازمان جهاد کشاورزی فارس برآورد خسارت وارده به زیربخش باغبانی را 18 هزار و 400 میلیارد ریال اعلام کرد و افزود: سطحی معادل 15 هزار و 500 هکتار از باغات گل محمدی، مرکبات، انگور، بادام، گردو و سایر محصولات باغی در این حادثه دچار خسارت شده‌اند.

سلیمی تصریح کرد: در زیربخش دامی خسارت وارد شده به 180 راس دام سبک، هزار کندوی زنبور عسل، یک استخر پرورش ماهی، 16 تن علوفه و خوراک دام و 30 باب جایگاه دام، در مجموع 217 میلیارد ریال برآورد شده است. 

وی با اشاره به زیرساخت‌های بخش کشاورزی استان فارس بیان کرد: 180 کیلومتر جاده بین مزارع، 60 کیلومتر کانال آبرسانی، 21 رشته قنات، 2 طرح تغذیه مصنوعی و 31 هزار مترمربع تاسیسات مزارع خسارت دیده‌اند که برآورد اولیه آن مبلغی معادل هزار و 550 میلیارد ریال است. 

رئیس اداره مدیریت بحران و کاهش مخاطرات بخش کشاورزی جهاد کشاورزی فارس، برآورد خسارت وارده به ایل راه‌های عشایری این استان در سطح 153 کیلومتر را 20 میلیارد ریال اعلام کرد.

انتهای پیام/424/

دیگر خبرها

  • سیل اردیبهشت ۴۸ هزار میلیارد ریال خسارت به بخش کشاورزی فارس زد
  • خسارت کشاورزان خوزستانی در کمترین زمان پرداخت می‌شود
  • دستگیری متهم کلاهبرداری ۶ میلیارد ریالی رسید جعلی خرید در قم
  • خسارت ۴۸ هزار میلیارد ریالی سیل به بخش کشاورزی فارس
  • ◄ بیمه بدنه پارسیان چند درصد خسارت را پوشش می دهد؟
  • اعلام هشدار نارنجی برای وقوع تندباد و بارندگی در خوزستان
  • افزایش کمک‌های مالی برای کمپین انتخاباتی ترامپ
  • بارندگی شدید خسارت جدی به کشاورزی خوزستان وارد کرده است
  • گندم‌های ذخیره شده در مراکز روباز خوزستان خسارت ندیدند
  • خسارت بارش شدید به ۱۴۵ هزار هکتار از مزارع خوزستان