Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «عصر ایران»
2024-04-28@15:51:40 GMT

سوئد صادرات سلاح به ترکیه را متوقف کرد

تاریخ انتشار: ۲۳ مهر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۴۷۶۸۴۷

سوئد صادرات سلاح به ترکیه را متوقف کرد

دفتر ویژه بازرسی محصولات راهبردی سوئد روز سه شنبه در بیانیه ای اعلام کرد که این کشور صادرات سلاح به ترکیه را متوقف کرده است.

به گزارش روسیا الیوم، در بیانیه دفتر ویژه بازرسی محصولات راهبردی سوئد آمده است که این دفتر از روز سه شنبه همه مجوزهای صادره برای صادرات سلاح و تجهیزات نظامی به ترکیه را لغو کرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گزارش ایرنا بر اساس این بیانیه، سوئد در سال ۲۰۱۸ میلادی حدود ۳۰ میلیون یورو به ترکیه صادرات سلاح و تجهیزات نظامی داشته که رقم بی سابقه ای است.

پارلمان سوئد جمعه گذشته خواستار تحریم تسلیحاتی ترکیه از سوی اتحادیه اروپا شده و تاکید کرده بود که این موضوع را در نشست های اتحادیه اروپا دنبال خواهد کرد.

عملیات نظامی ارتش ترکیه در شمال شرق سوریه با نام عملیات «چشمه صلح» با اعلام اردوغان در روز چهارشنبه ۱۷ مهرماه پس از آن آغاز شد که رئیس جمهوری آمریکا پیش از آن، خروج نظامیان کشورش از شمال شرق سوریه را اعلام کرده بود.

این عملیات، با مخالفت‌های منطقه ای و بین المللی زیادی روبه رو شده است.

بسیاری از کشورهای اروپایی از جمله آلمان و فرانسه در واکنش به حمله نظامی ترکیه به سوریه، صادرات تسلیحات خود به این کشور را به حال تعلیق درآورده اند.

اتحادیه اروپا در مخالفت با حمله ترکیه به شمال سوریه، آنکارا را تهدید به تحریم کرد؛ تحریمی که تهدید نخست وزیر ترکیه را به همراه داشت.

اردوغان هفته گذشته به کشورهای اروپایی هشدار داد که که ترکیه دروازه های خود را به روی سه میلیون و ۶۰۰ هزار پناهجوی سوری برای ورود به خاک اتحادیه اروپا خواهد گشود.

ارتش ترکیه از سال ٢٠١۶ به این طرف در دو عملیات سپر فرات (سوم شهریور ۹۵ تا ۹ فروردین ۹۶) و عملیات شاخه زیتون (۳۰ دیماه ۹۶ تا چهار فروردین ۹۷) با همکاری گروه‌های تروریستی مورد حمایت خود، چهار هزار کیلومتر از خاک سوریه از جمله شهرهای الباب، اعزاز، جرابلس و عفرین در شمال این کشور را تصرف کرد.

منبع: عصر ایران

کلیدواژه: سوئد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.asriran.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «عصر ایران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۴۷۶۸۴۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ارسال تجهیزات و نیروهای کمکی به پایگاه‌های اشغالگران آمریکایی در سوریه

آمریکا نیروهای کمکی نظامی متشکل از ۴۰ خودرو را به پایگاه‌هایش در مناطق تحت اشغال نیروهای دموکراتیک سوریه (قسد) در استان الحسکه سوریه اعزام کرد.

به گزارش ایسنا، بر اساس اعلام منابع محلی، کاروان نیروهای آمریکایی شب گذشته از دروازه مرزی الولید بین عراق و سوریه وارد مناطق تحت اشغال نیروهای کرد سوریه در استان الحسکه سوریه شده است.

طبق گزارش آناتولی، این کاروان متشکل از ۴۰ خودرو شامل خودروهای زرهی حامل سربازان آمریکایی، ابتدا وارد پایگاه نظامی در شهر رمیلان الحسکه شد.

این کاروان متشکل از تانکرهای سوخت، خودروهای نظامی حامل تجهیزات پزشکی و مهمات، سپس به سمت پایگاه تل‌بیدر در شمال غربی الحسکه حرکت کرد.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • دیدار وزیر خارجه بحرین با بشار اسد پس از ۱۳ سال
  • وزیر خارجه بحرین با بشار اسد دیدار کرد
  • سفر وزیر خارجه بحرین به سوریه پس از ۱۳ سال
  • چین از اتحادیه اروپا می‌خواهد تا سیاست‌های تجاری «تبعیض آمیز» را متوقف کند
  • پس از انتقادات فراوان: وی‌اِی‌آر در سوئد اجرا نمی‌شود!
  • افزایش ظرفیت تبادل برق با کشورهای همجوار به ٥ هزار مگاوات
  • اردوغان: در برابر نابودی فلسطینی‌ها سکوت نخواهیم کرد
  • علی‌اف: آذربایجان هرگز به اوکراین سلاح نمی‌دهد
  • ‌بازار دائمی صادرات ۱۵ میلیون قطعه‌ای مرغ
  • ارسال تجهیزات و نیروهای کمکی به پایگاه‌های اشغالگران آمریکایی در سوریه