Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از روزنامه لوفیگارو، ژان ایو لودریان، وزیر امور خارجه فرانسه هدف میانجیگری پاریس میان تهران و واشنگتن را متقاعد کردن ایران برای پایبندی به تعهداتش در توافق هسته‌ای و بحث درباره موضوعات منطقه‌ای و آینده برجام عنوان کرد.

بر این اساس، لودریان گفت: امانوئل مکرون، رئیس جمهور فرانسه در بیاریتز و سپس در نیویورک کوشید ابتکاراتی را برای تنش زدایی و ایجاد چارچوب برای گفتگو میان حسن روحانی و دونالد ترامپ ایجاد کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: هدف ما از این میانجیگری در گام نخست این بود که ایران دوباره به تعهدات خود ذیل توافق هسته‌ای باز گردد. همچنین قرار بود درباره بحران‌های منطقه‌ای و آینده برجام پس از سال ۲۰۲۵ گفتگو شود.

وزیر خارجه فرانسه تاکید کرد: در گام‌های بعدی تحریم‌های آمریکا به تدریج رفع می‌شود. با این وجود، تنگنا‌های سیاسی بیشتر شده است، زیرا ایران تهدید کرده است از اوایل ماه نوامبر تعهدات بیشتری ذیل برجام را نقض خواهد کرد.

لودریان تصریح کرد: دو طرف باید مذاکره را در اولویت خود قرار دهند، زیرا هم آمریکا و هم ایران نمی‌خواهند تنش‌های کنترل نشده افزایش یابد. با گذشت زمان فشار‌ها تشدید خواهد شد.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: فرانسه برجام

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۴۷۷۱۰۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

(تصاویر) دره جنی، منطقه‌ای رمزآلود در شرق ایران

ال جنی دره‌ای زیبا، وهم‌ناک و پر از شگفتی که یکی از جاذبه‌های طبیعی مهم ایران به شمار می‌آید و به گفته بومیان، محل زندگی جن‌ها و ارواح است. در این مقصد مرموز و جذاب می‌توانید به تماشای طبیعت بی‌نظیر یا تمدنی باستانی بنشینید و تجربه‌ای متفاوت در دل کویر به دست بیاورید.

به گزارش کجارو، دره کال جنی در ۳۲ کیلومتری شمال شهر طبس، در اطراف روستای ازمیغان و در امتداد خروجی قناتی در نزدیکی آن قرار دارد. جالب است بدانید که شهر طبس در گذشته بخشی از استان یزد بود؛ اما در تقسیم‌بندی‌های جدید در استان خراسان جنوبی قرار گرفت.

نام رمزآلود دره کال جنی از دو بخش «کال» و «جنی» تشکیل شده است. کال به‌معنای دره یا مسیر ایجاد شده به‌وسیله سیلاب‌ها و جریان آب است. به گفته بومیان این منطقه این دره در گذشته بسیار ترسناک و محل زندگی ارواح و جنیان بوده؛ به همین دلیل بخش دوم به نام این دره اضافه شده است. شکل و ساختار دره به‌گونه‌ای است که وزش باد (به‌ویژه در هنگام شب که شدت بیشتری می‌گیرد) و عبور آن از میان شکاف‌های دره، باعث به وجود آمدن صدا‌های عجیب و غریبی می‌شود. اهالی این منطقه در گذشته در واقع صدای وزش باد را در میان سنگ‌ها می‌شنیدند؛ صدا‌هایی عجیب و غریب و رعب‌انگیز که آن‌ها را از حضور جن‌ها در این دره مطمئن می‌کرد.

دره جنیان به‌شکل حرف V انگلیسی است. این دره که از معروف‌ترین دره‌های ایران به شمار می‌آید.

دیگر خبرها

  • اژدهای زرد در مسیر صلح‌سازی / بررسی نوع بازیگری چین در حوزه میانجیگری میان گروه های فلسطینی
  • اعلام مجدد آمادگی راه‌آهن جهت حمل بار ترانزیتی افغانستان به ترکیه
  • دوچرخه‌هایی که در تهران محو شدند/ شانس گرفته شده از مردم را به آنها بازگردانیم
  • دوچرخه‌هایی که در تهران محو شدند/ شانس گرفته شده از مردم را به آن‌ها بازگردانیم
  • اعلام آمادگی مجدد راه آهن جهت حمل بار ترانزیتی افغانستان به ترکیه
  • (تصاویر) دره جنی، منطقه‌ای رمزآلود در شرق ایران
  • چاپ کتابی درباره سکوت و پایبندی در آثار آلبر کامو
  • پیام تبریک رئیس مجلس در پی قهرمانی تیم ملی فوتسال
  • عضو مجمع تشخیص: برجام و FATF همچنان در اولویت است / نباید روابط دیپلماتیک جمهوری اسلامی ایران به یکی دو کشور خاص محدود شود
  • روزنامه شرق: بهترین فرصت مذاکره مستقیم با آمریکا را از دست ندهید! / اجرای برجام و FATF اولویت نظام پس از عملیات وعده صادق