Web Analytics Made Easy - Statcounter

چهارمین مناظره انتخاباتی دموکرات‌ها این بار در ایالت اوهایو و با حمله مشترک همه نامزدان انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۰ آمریکا به سیاست خارجی دونالد ترامپ و حمایت از استیضاح او برگزار شد.

در جریان این مناظره انتخاباتی «جو بایدن»، معاون سابق رئیس‌جمهور آمریکا، «بیتو اُ روک»، «تام استیر»، «تولسی گابارد»، «اندرو یانگ»، «جولیان کاسترو»، «الیزابت وارن»، «برنی سندرز»،‌ «کوری بوکر»، «ایمی کلوبچار»، «پیت بوتیجج» و «کامالا هریس» به عنوان نامزدان حزب دموکرات برای انتخابات ۲۰۲۰ با هم به رقابت پرداختند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در این مناظره، «الیزابت وارن» درباره استیضاح ترامپ پیش از انتخابات گفت: وقتی تصمیم گرفتم وارد رقابت ریاست‌جمهوری شوم، نمی‌دانستم مسئله قرار است به استیضاح بکشد، اما وقتی گزارش مولر منتشر شد و آن را مطالعه کردم، وقتی به انتها رسیدم متوجه شدم که او نشان داده بود که این رئیس‌جمهور در اجرای عدالت مانع‌تراشی کرده و بارها این کار را تکرار کرده است. بنابراین، الان، خواستار آغاز تحقیقات استیضاح هستم.

وارن همچنین ترامپ را به قانون شکنی متهم کرد.

«برنی سندرز» نیز با حمایت از استیضاح ترامپ، او را فاسدترین فرد تاریخ عنوان کرد و به ترامپ به دلیل رسوایی اوکراین به شدت حمله کرد و گفت: دموکرات‌ها چاره‌ای جز استیضاح علیه او ندارند.

بایدن در این مناظره همچنین با دفاع از پسرش که ترامپ خواستار تحقیقات پیرامون فساد او در اوکراین شده بود، گفت: پسرم خطایی نکرده. من هم خطایی نکرده‌ام.

دیگر نامزدان دموکرات، از جمله «کامالا هریس»، «ایمی کلوبچار»، «جولیان کاسترو» و «تولسی گابارد» نیز در این مناظره از استیضاح ترامپ حمایت کردند.

انتقاد از ترامپ به ویژه تصمیم اخیر او در خارج کردن نیروهای آمریکا از سوریه و چراغ سبز به ترکیه برای آغاز عملیات در سوریه از دیگر مسائلی بود که نامزدان دموکرات به آن حمله کردند.

تولسی گابارد اگرچه موافقت خود را با خروج نیروهای آمریکا از سوریه اعلام کرد، اما گفت روش ترامپ را برای خروج نیروها نمی پسندد، اگرچه به گفته او دست دونالد ترامپ و بسیاری از سیاستمداران به خون کردها آلوده است.

همچنین جو بایدن تصمیم ترامپ برای خروج از سوریه را شرم آورترین تصمیم یک رئیس جمهور در تاریخ آمریکا عنوان کردو افزود: رئیس‌جمهور دیوانه و پیش‌بینی‌ناپذیری داریم که اصلاً از سیاست خارجی سر در نمی‌آورد و تصمیم‌هایش را بر اساس ترس از رأی نیاوردن می‌گیرند.

به گفته بایدن، در صورت انتخابات مجدد ترامپ، دیگر خبری از سازمان ناتو نخواهد بود.

برنی سندرز نیز به شدت حمله ترکیه به سوریه را زیرسوال برد.

در ادامه این مناظره، «جولیان کاسترو» سیاست ترامپ را در زندانی کردن کودکان مهاجران در مرز مکزیک با سیاست اخیر او در سوریه که به گریختن زندانی‌های داعش از زندان شده مقایسه کرد و گفت: ترامپ کودکان را در نزدیکی مرز داخل قفس زندانی می‌کند و همزمان به زندانی‌های داعش در سوریه اجازه می‌دهد فرار کنند.

در این مناظره اگرچه در برخی زمینه ها تفاوت نظرهایی وجود داشت، اما ۱۲ داوطلب حاضر در این مناظره بر لزوم استیضاح دونالد ترامپ و عزل وی از ریاست جمهوری آمریکا اتفاق نظر داشتند.

هنوز بیش از یک سال به انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا که نوامبر ۲۰۲۰ برگزار می‌شود، زمان باقی مانده است.

دونالد ترامپ، رئیس‌جمهوری آمریکا حضور خود را در این انتخابات از مدت‌ها قبل اعلام کرده اما هنوز مشخص نیست از سوی دموکرات‌ها چه فردی مقابل او خواهد ایستاد و برهمین اساس رقابت میان نامزدهای دموکرات برای راه یابی به عنوان نامزد نهایی این حزب در انتخابات ۲۰۲۰ ادامه دارد.

اگرچه در انتخابات ریاست جمهوری قبلی آمریکا در سال ۲۰۱۶، تعداد کمتری از نامزدهای دموکرات رقابت می‌کردند، اما دموکرات‌ها امسال با ۲۰ نامزد انتخاباتی رکورد بیشترین رقابت دورن حزبی را در انتخابات ریاست جمهوری شکسته‌اند.

منبع: پارسینه

کلیدواژه: مناظره انتخاباتی انتخابات ریاست جمهوری آمریکا دموکرات ها دونالد ترامپ جو بایدن فساد اوکراین گیت سوریه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.parsine.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پارسینه» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۴۷۷۵۷۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

توسعه همه جانبه مناسبات با آفریقا از اولویت‌های سیاست خارجی ایران است

«انگاته روبارد» وزیر شرکت‌های کوچک و متوسط آفریقای مرکزی که برای شرکت در دومین همایش ایران و آفریقا و نمایشگاه توانمندی‌های صادراتی جمهوری اسلامی ایران به تهران سفر کرده است، با حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه کشورمان دیدار و گفتگو کرد.

 امیرعبداللهیان در این دیدار توسعه و ارتقای همه جانبه مناسبات با قاره آفریقا را از اولویت‌های سیاست خارجی جمهوری اسلامی ایران دانست.

وزیر امور خارجه کشورمان همچنین تاکید کرد: جمهوری اسلامی ایران برای توسعه مناسبات دوجانبه با جمهوری آفریقای مرکزی در زمینه‌های مورد نیاز این کشور به ویژه در حوزه‌های کشاورزی، علمی و فناوری و آموزشی آمادگی خود را اعلام می‌دارد.

«انگاته روبارد»، وزیر شرکت‌های کوچک و متوسط آفریقای مرکزی نیز با اشاره به اهمیت پذیرش دعوت جمهوری اسلامی ایران برای شرکت در دومین همایش ایران و آفریقا و اکسپو تهران و ابراز قدردانی از حسن میزبانی از ایشان و هیات همراه، پیشرفت‌ها و دستاورد‌های کشورمان در زمینه‌های علمی، فناوری و صنعتی را ستود.

باشگاه خبرنگاران جوان سیاسی سیاست خارجی

دیگر خبرها

  • شرط ترامپ برای کمک به اوکراین
  • توسعه همه جانبه مناسبات با آفریقا از اولویت‌های سیاست خارجی ایران
  • توسعه همه جانبه مناسبات با آفریقا از اولویت‌های سیاست خارجی ایران است
  • امیرعبداللهیان: توسعه همه جانبه مناسبات با آفریقا از اولویت‌های سیاست خارجی ایران است
  • واکنش ترامپ به اعتراضات حمایتی از فلسطین در آمریکا
  • پیش‌بینی نتیجه انتخابات آمریکا توسط پیش‌گوی معروف
  • کاندیداتوری عضو شورای نگهبان در انتخابات ریاست جمهوری /صادق زیباکلام برای مصاحبه آمد، زاکانی برای گزارش دادن /خاطرات آیت الله هاشمی
  • رای‌دهندگان آمریکایی به ترامپ نگاه مثبت‌تری دارند
  • کنایه بایدن به ترامپ: با یک بچه ۶ ساله رقابت می‌کنم
  • ضبط مناظره‌های انتخاباتی در صدا و سیمای اصفهان