Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار حوزه اخبار داغ گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان، ۲۶ آوریل سال ۱۹۸۶ بود که در چرنوبیل بدترین فاجعه هسته‌ای جهان رخ داد. اشتباه در آزمایشی که برای تست ایمنی نیروگاه در حال انجام بود، منجر به آتش سوزی‌ گسترده‌ای شد که به مدت ۱۰ روز تابش اشعه‌ آن ادامه داشت. ابر‌های حامل ذرات رادیواکتیو در سراسر غرب اروپا پراکنده شد و ویرانی و مرگ را در صد‌ها مایل دورتر از محل حادثه برای صد‌ها تا هزاران نفر رقم زدند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

ساکنان محلی که بیشتر از ۱۰۰۰۰۰ نفر بودند بلافاصله از محل حادثه گریختند. یک منطقه ممنوعه در فاصله ۲۰ مایلی راکتور حادثه دیده ایجاد شد و بلافاصله این محدوده گسترش یافت. در مدت کمتر از چند ماه ۲۳۴۰۰۰ نفر از منطقه خطر منتقل شدند. در حالی که برخی از آن‌ها بلافاصله و بی درنگ از ناحیه چرنوبیل دور شدند، اما تعدادی نیز پس از چند ساعت و برداشتن وسایل مورد نیاز منطقه خطر را ترک کردند.

چند سال پیش یک عکاس ماجراجوی کانادایی با نام " روبین وُن اسوانک" تصمیم گرفت سفری به ناحیه چرنوبیل داشته باشد. در حالی که او تصور می‌کرد این منطقه خالی از سکنه باشد، با تعدادی از ساکنان اولیه مواجه شد.  

پس از حادثه انفجار نیروگاه هسته‌ای حدود ۱۵۰ تا ۳۰۰ نفر هرگز خانه و محل سکونت خود را ترک نکردند و با بستن قفل خانه‌های خود منتظر مرگ ماندند. بیشتر این افراد اکنون دهه ۸۰ سالگی زندگی خود را سپری می‌کنند.

در ادامه می‌توانید تصاویری را که این عکاس کانادایی از ساکنان چرنوبیل تهیه کرده مشاهده کنید:

انتهای پیام/

تصاویری از ساکنان اولیه ناحیه چرنوبیل اکراین

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: هسته ای وحشتناک ترین ها چرنوبیل اکراین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۴۷۸۰۴۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جوان ۳۰ ساله در رودخانه دز غرق شد


به گزارش تابناک از روابط عمومی سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری دزفول، روح الله بهشتی‌فرد روز دوشنبه بیان کرد: شب گذشته خبر غرق شدن جوان ۳۰ ساله اهل و ساکن دزفول در رودخانه دز به ستاد فرماندهی آتش نشانی دزفول اطلاع‌رسانی شد که ستاد فرماندهی عملیات بلافاصله گروه نجات غریق ایستگاه شماره یک و سه را به محل گزارش شده واقع در محدوده شرقی پل قدیم اعزام کرد.

وی ببان کرد: نیروهای آتش نشانی بلافاصله اقدام به گشت زنی و جستجو به دنبال فرد غرق شده کردند.

 
رییس آتش نشانی دزفول گفت: با وجود اطلاع رسانی و هشدارهای متعدد به شهروندان به جهت بالا آمدن سطح آب و عدم ورود به محدوده رودخانه دز، شاهد کم توجهی بعضی شهروندان هستیم که در برخی موارد منجر به غرق شدن آنها در رودخانه می‌شود.

بهشتی فرد بیان کرد: به محض مهیا شدن شرایط و پایین آمدن سطح آب، عملیات غواصی توسط اکیپ‌های غریق نجات سازمان انجام خواهد شد.

دیگر خبرها

  • وزیر جنگ رژیم صهیونیستی: تابستان داغی خواهیم داشت
  • افزایش تلفات سیل در برزیل؛ ساکنان با کمبود آب مواجه هستند
  • جوان ۳۰ ساله در رودخانه دز غرق شد
  • تایید حمله به رفح توسط اسرائیل؛ تخلیه ساکنان و تشدید بمباران‌ها
  • اعلام تخلیه ساکنان شرقی رفح برای حمله اسرائیل/حملات شدید حزب الله به مواضع نظامی اسرائیل با 70 موشک/ حماس: دستور تخلیه رفح تحولی خطرناک است
  • اعلام تخلیه ساکنان شرقی رفح برای حمله اسرائیل/حملات شدید حزب الله به مواضع نظامی اسرائیل با 70 موشک
  • دستگیری قاچاقچی عمده قرص‌های غیر مجاز منطقه تهرانپارس تهران
  • آغاز کوچاندن ساکنان شرق رفح از سوی رژیم صهیونیستی + فیلم
  • توجیه وزیرجنگ اسرائیل برای حمله به رفح در گفتگو با همتای آمریکایی
  • وزیر جنگ رژیم صهیونیستی همتای آمریکایی را در مورد حمله به رفح توجیه کرد