Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایلنا از رشت، مریم بخشی مدیرکل ورزش و جوانان گیلان ارج نهادن به مقام والا و ارزنده شهیدان انقلاب اسلامی را سرلوحه فعالیت جامعه ورزش استان در آغاز هفته تربیت بدنی و ورزش برشمرد و گفت : در اولین روز از هفته تربیت بدنی ورزش حضور در مزار شهدا و نثار گل به این افتخارآفرینان آغازگر برنامه های فرهنگی ورزشی اداره کل خواهد بود .

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی دیدار با خانواده شهدا و ائمه جمعه در شهرستانها را نیز از دیگر برنامه های این هفته عنوان کرد و گفت : رژه موتورسواران هیات اتوموبیلرانی در سطح شهر و ترغیب جامعه به ورزش همگانی که از سیاست مورد تأکید وزارت ورزش و جوانان است، از شاخص‌های برنامه فرهنگی ورزشی هفته تربیت بدنی خواهد بود.

بخشی برگزاری مسابقات مختلف و متنوع ورزشی در رشته‌های فوتبال، شطرنج ، همگانی ، ووشو ، ژیمناستیک، والیبال، شطرنج، تنیس روی میز ، رزمی ، تکواندو ، بسکتبال ، شنا ، کشتی ، دوچرخه سواری ، بومی و محلی ، کاراته ، اسکیت ، دوومیدانی ، ورزش‌های روستایی و عشایری ، قایقرانی ، بدمینتون ، جودو و نیز کوهروی عمومی را از برنامه های مفرح این ایام یاد کرد و گفت : توجه ویژه به ورزش های همگانی در روستاها و نیز برپایی رقابتهای بومی و محلی از عمده ترین محورهای فعالیت اداره های ورزش و جوانان در سطح استان گیلان خواهد بود .

بخشی ورزش همگانی را در ارتباط مستقیم با سلامت جسم و روان آحاد جامعه ارزیابی کرد و گفت : بر این اساس وزارت ورزش و جوانان یک هفته پیش از آغاز هفته تربیت بدنی و ورزش ، هفته ای را با نام هفته خبر و آگاهی بخشی فعالیت های ورزش همگانی در سطح کشور نام گذاری کرده بود که جامعه ورزش گیلان هم در این راستا مشارکت گسترده ای داشته اند .

وی با یادآوری این نکته که هفته تربیت بدنی و ورزش با شعار ( پیش به سوی ایران فعال ) نام گذاری شده است ، افزود : در این نام گذاری رویکردهای خوبی همچون تمرکز بر تقویت بنیان خانواده ، تمرکز بر تقویت روحیه جهادی و حماسی ، تمرکز بر اصلاح نگرش و سواد حرکتی ، تمرکز بر تقویت انسجام اجتماعی ، تمرکز بر توانمندسازی کم توانان و تمرکز بر تقویت اخلاق و تعالی جامعه باید در دستور کار هیات‌های ورزشی در سطح استان قرار گیرد.

منبع: ایلنا

کلیدواژه: استان گیلان خانواده فوتبال ورزش و جوانان تربیت بدنی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.ilna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایلنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۴۷۸۴۷۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پیام تبریک فرمانده سپاه لرستان به مناسبت روز معلم

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای استان لرستان، در متن پیام تبریک سردار باقری فرمانده سپاه حضرت ابوالفضل علیه السلام به مناسبت سالروز شهادت شهید مطهری و گرامیداشت روز معلم آمده است:
«در جامعه‌ای که بر محور آموزش می‌چرخد، معلّم مرکز آن دایره و محور آن حرکت است.» مقام معظم رهبری (مدظله العالی)

ضمن گرامی داشت ۱۲ اردیبهشت ماه، سالروز شهادت استاد مطهری، اندیشمند و معلم علم و فرهنگ، این روز را به جامعه گرامی فرهنگیان اعم از معلمان، مربیان، اساتید و دبیران تبریک و تهنیت عرض می‌نماییم.

همواره نقش و تاثیر آموزش در سنین قابل تربیت برای همگان آشکار است؛ چنان چه بسیاری از انقلاب‌ها و پیروزی‌ها و حتی شکست‌ها و عقب ماندگی‌ها ریشه در تعلیم و ترییت افراد یک ملت دارد؛ زیرا هر جامعه با افرادی اداره می‌شود که در سال‌های متمادی و در زمان شکل گیری شخصیت و اعتقاد و تربیت پذیری و پرورش روان و جسم، دانش آموزان هر مملکت و متاثر از مربیان خود بوده اند.

سال‌ها در ملت ایران تحصیلات به قشر خاصی تعلق داشت و بی سوادی و فرهنگ و تربیت اسلامی در تربیت غرب زدگان و شرق زدگانی محو شده بود که سکان دار عرصه تعلیم و تربیت بودند. 

به برکت انقلاب شکوهمند اسلامی ایران، معلمان آگاه و بیدار و عالم قدم به میدان گذاشتند، معلمانی که علاوه بر تحصیلات علمی، در دانشگاه انقلاب و هشت سال دفاع مقدس درس اخلاق و آزادگی را نیز از بر کرده بودند.

پس از انقلاب اسلامی ایران، عدالت اجتماعی و توسعه نه در معنای متعارف غربی‌ها، بلکه در معنای واقعی که رفع فقر علمی و فرهنگی و اقتصادی است، با درایت و نظام سازی امامین انقلاب زیر پرچم اسلام که روشی کامل برای حاکمیت جامعه است، شکل گرفت.

امروزه کشور اسلامی ایران با ورود به گام دوم انقلاب و پشت سر نهادن گام چهل ساله اول خود، بیش از پیش به دقت در عرصه پرورش و تربیت نیاز دارد و باید با رهنمود‌های رهبر فرزانه که بی شک راهبردی و کاربردی هستند و با توجه به اسناد فرادستی ادامه راه را با سربلندی و نیل به آرمان هایش با درایت و تلاش معلمان متعهد طی کند.

امید است با لطف خداوند منان و عنایات حضرت، ولی عصر (عج)، اهداف تعلیم و تربیت رسمی و عمومی ایران، علاوه بر آموزش و پرورش، در تمام ارگان‌های کشور اعم از رسانه‌ها و نهاد‌های متولی فرهنگی، نظامی و مذهبی نیز پیگیری و عملی شوند.

دیگر خبرها

  • پیام تبریک فرمانده سپاه لرستان به مناسبت روز معلم
  • احداث ۵ دهکده جامع ورزشی/ جذب نخبگان در دانشگاه فرهنگیان
  • اجرای ۶۰ عنوان‌برنامه به‌مناسبت هفته معلم در استان سمنان/ معلم، ماندگارترین واژه در هستی
  • اجرای ۴۰۰ عنوان برنامه به مناسبت هفته معلم در کهگیلویه و بویراحمد
  • شهرداری همدان در جذب شهروندان به ورزش خلاقانه عمل کند
  • اجرای طرح ملی ورزش با مردم در خراسان جنوبی
  • توسعه ورزش های همگانی با اجرای برنامه آزاد سازی اماکن ورزشی
  • اجرای برنامه‌های نکوداشت هفته شیراز از ۱۲ اردیبهشت
  • برگزاری ۲۵۰ برنامه به مناسبت هفته میراث فرهنگی در گیلان
  • رویکرد ما همگانی کردن ورزش در سطح محلات است