Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش حوزه اندیشه خبرگزاری تقریب، انسجام صفوف مسلمانان در مقابل دشمنان اسلام، و وحدت مذاهب اسلامی آرزوی دیرینه شخصیت های دلسوز جهان اسلام و یکی از بزرگترین هدف های نظام جمهوری اسلامی ایران بوده است.

البته عده ای نابخردانه گمان کرده اند که هدف از وحدت مذاهب اسلامی، ترویج اباحه گری اعتقادی، علمی و چشم پوشی از حقایق تاریخی است در حالی که هدف اصلی دعوت تقریب، ایجاد اتحاد بین جوامع و فرق اسلامی است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



این هدف مقدس، متکی به ریشه های استوار در کتاب و سنت است و با ممانعت از ایجاد تفرقه در صفوف مسلمانان، مانع کنار رفتن عنایت الهی وسست شدن ایمان ها و ذلت و شکست مسلمانان و تسلط اجانب بر کشورهای اسلامی می شود.

بر این اساس خبرگزاری تقریب در نظر دارد هر بار گوشه‌ای از فرمایشات و توصیه های یکی از بزرگان در این حوزه برای بالابردن بیشتر شناخت افکار عمومی در حوزه تقریب منتشر کند. زیرا با بسط عقلانیت دینی است که میتوان به رفع شبهات و غنابخشی پایه های نظری رفتار فردی و اجتماعی رسید.

و نتیجه این رفع شبهات، پیدایش زبان مشترک که سبب ایجاد ارتباطات درونی امت اسلامی گسترش می یابد و فرهنگ گفت وگو جایگزین سوءتفاهم و عواقب آن می شود.

مقام معظم رهبری:
اگر ما متحد و برادر باشیم و بر اختلافات خویش فائق بیاییم، حربه ی دشمن کُند و از ضربه پذیری دنیای اسلام کاسته خواهد شد. وحدت را مهم بشمارید و هفته ی وحدت را یک هفته ی حقیقتاً پُر محتوا و پُر مغز قرار بدهید. وحدت کلمه و وحدت صفوف ملت ما که رمز پیروزی انقلاب بود، رمز بقا و سلامت و تداوم آن نیز هست.


 انتهای پیام/

منبع: تقریب

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.taghribnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تقریب» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۴۷۸۵۴۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دشمن با نشانه رفتن حجاب قصد ضربه به روح و روان جامعه را دارد

سرپرست آموزش و پرورش شهرستان بویراحمد گفت: دشمن با نقشه‌های خود درباره حجاب و عفاف، قصد دارد به سلامت جامعه آسیب بزند.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از کهگیلویه و بویراحمد، حجت الاسلام عبودی، شامگاه_ جمعه، هفتم اردیبهشت_ در کارگاه آموزشی حجاب و عفاف در حضور فرهنگیان شهرستان بویراحمد، اظهار کرد: حجاب و عفاف موضوع بسیار مهمی برای معلمان است، مگر می‌شود شغل معلمی را بپذیریم، بعد قوانین این شغل را رعایت نکنیم و قانون را به‌هم زد.

وی با بیان اینکه حجاب و عفاف مربوط به بشریت است و نگاه دین ما نسبت مسئله حجاب و عفاف متفاوت است، افزود: در هر مسئله‌ای باید فکر و اندیشه را اصلاح نمود، در دنیا اندیشه‌ها خیلی متفاوتی وجود دارد، خداوند پیامبران و امامان را فرستاد که اندیشه صحیح را به ما یاد دهند.

رئیس شورای سیاستگذاری ائمه جمعه کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به داستان حضرت موسی (ع) که به کوه طور رفت و با خدا مناجات کرد، گفت: حضرت موسی فرمودند؛ «خدایا مرا ببین» خداوند، فرمودند؛ «هرگز مرا نخواهی دید» شاعران به این قصه سه نگاه متفاوت دارند پس باید ماها نیز نگاه‌مان را اصلاح نمائیم.

وی تصریح کرد: بعضی از افراد عریان بودن را مترقی بودن می‌دانند، در صورتی که این موضوع نشان از بی‌غیرتی و بی‌عفتی است.

عبودی خاطرنشان کرد: مرد باید قوام زندگی باشد، باید مدیر زندگی باشد، ما باید بُعد دنیایی حجاب و عفاف را مدنظر داشته باشیم، عزت و شرافت در این مورد باید مورد توجه قرار بگیرد.

وی افزود: در مورد بی‌حجابی و بی عفتی معتقد به برخورد تنها نیستیم، این مورد آخرین مرحله است، فلذا اساس کار در این مورد تبیین و گفت‌وگو است با رعایت حفظ شأن و شخصیت طرف مقابل خیلی از کسانی که اهل رعایت نیستند با ارشاد و راهنمایی قابل توجیه و پذیرش هستند.

در ادامه صالح داستار سرپرست آموزش و پرورش شهرستان بویراحمد با اشاره به هفته بزرگداشت مقام معلم گفت: روز معلم تجلیل از موفقیت‌ها و ارزش‌ها است، منظور پاسداشت مقام رفیع معلم است معلمی شغل انبیا الهی بوده و این شغل رفیع است.

وی افزود: یکی از مدارسی که زودتر از مدارس دیگر راه‌اندازی شد حوزه علمیه آیت الله ملک حسینی بود، باید یاد کنیم از این شخصیت برجسته و از مفاخر استان که معلمی جامع بود.

داستار با بیان اینکه رهبر کبیر انقلاب فرموده‌اند؛ «دانشگاه دیر است به مدرسه برسیم»، تصریح کرد: دشمنان درصدد هستند که حجاب را از زنان و دختران بگیرند، قصد آسیب زدن به سلامت، روح و روان و جریحه‌دار کردن روح مردم و جامعه را دارند، بنابراین ما باید هوشیار باشیم.

وی خاطرنشان کرد: دانش‌آموزان سرمایه‌های اصلی ما هستند باید به دنبال فرزندپروری دینی و الهی باشیم، باید به دنبال تعمیق باورها بود، بنابراین مدارس تحت مدیریت مدیران باید از تربیت دینی و الهی بهره‌مند شوند.

کد خبر 748177

دیگر خبرها

  • نهضت هنر انقلاب در خوزستان شعله‌ورتر از گذشته‌ شد‌
  • آیت‌الله اعرافی: در ‌معماری و شهرسازی الگوهای ویژه نداریم
  • تمدن نوین اسلامی با وحدت محقق می‌شود/ عینت‌بخشی به وحدت اسلامی در دستور کارم بود
  • پشت پرده اسلام آوردن سرمربی پرتغالی سپاهان | پای ازدواج با بازیگر ایرانی در میان است | رازی که پیراهن خانم بازیگر فاش کرد (عکس)
  • مشکلات جهان اسلام در نتیجه عدم توجه به توصیه های علمای جهان اسلام است/ هدف صهیونیسم بین الملل ایجاد فاصله میان کشورهای اسلامی است
  • جمهوری اسلامی ایران؛ پرچمدار تقریب/ مسئله فلسطین اولویت اول جهان اسلام است
  • بصیرت رهبری و سپاه پاسداران در پاسخ ایران به اسرائیل باعث درخشش جهان اسلام شد
  • دشمن با نشانه رفتن حجاب قصد ضربه به روح و روان جامعه را دارد
  • سکوت مجامع بین المللی نسبت به کشتار مسلمانان از حد وجدانی فراتر رفته است
  • وحدت رویه ملی و جهانی علیه رژیم منحوس صهیونیستی