Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از پایگاه اینترنتی المانیتور در گزارشی به نقل از منابع شبه‌نظامیان موسوم به «نیرو‌های دموکراتیک سوریه» نوشت قرار است بخشی از نیرو‌های آمریکایی در شمال شرق سوریه باقی بمانند.

بر اساس این گزارش، برخی منابع کرد مرتبط با نیرو‌های دموکراتیک سوریه با بیان این مطلب به المانیتور گفتند به رغم اعلام روز دوشنبه ترامپ مبنی بر خروج حدود یک هزار نظامی آمریکایی از منطقه تحت کنترل کرد‌ها در شمال شرق سوریه (اینجا)، بقیه نیرو‌های آمریکایی در سوریه می‌مانند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

دست‌کم سه منبع اعلام کردند  «تعدادی» از نیرو‌های آمریکایی به منطقه جنوب شرق شهرک منبج منتقل و در آنجا مستقر شده‌اند. یکی از این منابع تاکید کرد این نیرو‌ها در اطراف سد تشرین مستقر می‌شوند. این ادعا هنوز از سوی منابع مستقل تایید نشده است.

گزارش‌ها درباره جابجایی و استقرارمجدد نیرو‌های آمریکایی در پی نخستین تماس تلفنی میان ترامپ و مظلوم کوبانی، فرمانده نیرو‌های دموکراتیک سوریه، منتشر شده است. این منابع درباره اینکه آیا ترامپ در این گفتگوی تلفنی با ابقای نیرو‌های باقیمانده در سوریه موافقت کرده است یا خیر اظهارنظری نکردند. ولی یک منبع نزدیک به مظلوم کوبانی گفت وی پس از این مکالمه تلفنی نسبت به روز‌های گذشته به مراتب آرام‌تر به نظر می‌رسید.

پنتاگون اساسا با عقب‌نشینی نیرو‌های آمریکایی از سوریه مخالف است و بسیاری از مقامات ارشد نظامی در محافل خصوصی این اقدام را به مثابه خیانت به کرد‌ها دانسته و محکوم کرده‌اند. بنابراین ادامه اقامت این نیرو‌ها در سوریه -هرچند ممکن است با کاهش نیرو همراه باشد- تعجب آور نخواهد بود.

این منابع درباره تعداد دقیق نیرو‌های آمریکایی باقیمانده یا مدت اقامت آن‌ها توضیحی ندادند. یک مقام نیرو‌های دموکراتیک سوریه که نخواست نامش فاش شود گفت حضور نیرو‌های آمریکایی در تشرین هر چند مختصر، کمک خواهد کرد تا اقدامات احتمالی نیرو‌های رژیم سوریه علیه این نیرو‌ها از سمت جنوب متوقف شود.

این مقام افزود: باقیماندن تعدادی از نیرو‌های آمریکایی تحولی مثبت قلمداد می‌شود و بسته به مدت زمان اقامت آن‌ها در منطقه موجب خواهد شد نیرو‌های دموکراتیک سوریه برای مذاکره با رژیم در شرایط به مراتب بهتری قرار داشته باشند.

او در عین حال به المانیتور گفت: ولی هیچیک از این‌ها تغییری در این واقعیت ایجاد نمی‌کند که اوضاع در منطقه از زمان تهاجم نظامی ترکیه به گونه‌ای اساسی تغییر کرده است.

این مقام کرد گفت: در شرایط کنونی رئیس واقعی روس‌ها هستند.

او  در هر حال موضوع استقرار نیرو‌های آمریکایی را در اطراف سد تشرین رسما تایید نکرد.

کرد‌های سوریه هم اکنون به گونه‌ای فزاینده به روسیه نیز وابسته هستند. نیرو‌های سوریه دموکراتیک روز یکشنبه از دستیابی به توافقی با دولت سوریه برای دریافت کمک نظامی در برابر ترکیه خبر دادند. این به معنای ورود نیرو‌های سوریه به منبج به همراه نیرو‌های پلیس نظامی روسیه خواهد بود.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: سوریه دونالد ترامپ

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۴۷۹۰۹۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ناتوانی ترکیه در مهار درگیری گروه‌های تروریستی در شمال سوریه

ناتوانی بیش از یکصد گروه شبه نظامی مسلح و مورد حمایت ترکیه در برقراری امنیت در مناطق شمالی حلب و ادلب سبب شده تا علاوه بر موج انفجارها و درگیری های داخلی میان فرماندهان این گروه ها، نارضایتی های مردمی اهالی این مناطق علیه گروه های مزبور قوت بگیرد.

    

به اشتراک بگذارید: https://tn.ai/3077212 درباره ما ارتباط با ما آرشیو اخبار ؛ جدیدترین اخبار لحظه به لحظه امروز پیوندها بازار پربیننده‌ترین اخبار قیمت ارز و طلا لیگ ایران و جهان ما را دنبال کنید: RSS تلگرام اینستاگرام توییتر   آپارات   سروش   آی‌گپ   گپ   بله   روبیکا   ایتا
All Content by Tasnim News Agency is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.

دیگر خبرها

  • حملات مقاومت به محل استقرار نظامیان اشغالگر در جنوب غزه
  • لحظه عملیات گردشگر ترکیه‌ای علیه نظامی صهیونیست+ فیلم
  • شهادت جوان فلسطینی در الخلیل به ضرب گلوله صهیونیست‌ها
  • نیرو‌های مسلح یمن: دو ناوشکن آمریکایی و دو کشتی اسرائیلی را هدف قرار دادیم
  • شاهکاری دیگر از انصارالله در دریای سرخ و اقیانوس هند/ سخنگوی نیرو‌های مسلح یمن: ۲ ناوشکن آمریکایی و ۲ کشتی اسرائیلی را با تعدادی پهپاد هدف قرار دادیم
  • نیرو‌های مسلح یمن: ۲ ناوشکن آمریکایی و ۲ کشتی اسرائیلی را هدف قرار دادیم
  • حمله توپخانه‌ای حزب‌الله به پایگاه نظامیان صهیونیست در «کفرشوبا»
  • ناتوانی ترکیه در مهار درگیری گروه‌های تروریستی در شمال سوریه
  • تحرکات آمریکا در سوریه از بیم تشدید عملیات‌های مقاومت
  • انهدام تجهیزات زرهی تروریست‌ها در حومه حلب، ادلب و لاذقیه