Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-27@03:18:28 GMT

زنگی برای رشد و خلاقیت دانش آموزان

تاریخ انتشار: ۲۴ مهر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۴۷۹۱۴۰

زنگی برای رشد و خلاقیت دانش آموزان

رییس انجمن خوشنویسان کاشان گفت: زنگ هنر، فرصت رشد و خلاقیت دانش آموزان است، اما متأسفانه در بیشتر مدرسه‌های کشور، معلم متخصص آموزش هنر نداریم و نگاه به این درس باید عوض شود.

احمد خوشحساب در گفت‌وگو با ایسنا، اظهار کرد: آموزش از طریق رسانه‌ها برای مهم انگاشتن درس هنر حائز اهمیت است، اما باید تنگناهای اداری برداشته شود تا آموزش هنر جلوه بیشتر و جایگاه بهتری پیدا کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی تصریح کرد: فرهنگ ابزار توسعه است، اما نگاه به فرهنگ در کشور  بیشتر تجاری شده و ابزاری برای زدن حرف‌های قشنگ و عوام فریب شده است و متأسفانه نهادهای فرهنگی دستشان بسته است.

رییس انجمن خوشنویسان کاشان، تأکید کرد: کار فرهنگی را باید متولیان فرهنگی انجام دهند و نه کسانی که فرهنگ را ابزار کرده‌اند. خیلی‌ها حرف از فرهنگ می‌زنند و در رأس امور فرهنگی هستند، ولی کار فرهنگی بلد نیستند و کاری برای فرهنگ جامعه نمی‌کنند.

خوشحساب اظهار کرد: ترویج خوشنویسی بدون مشارکت آموزش و پرورش نمی‌تواند به شکوفایی برسد، هرچند که هنرمندان و نام‌آوران این هنر از هیچ تلاشی برای ترویج آن در جامعه فروگذاری نمی‌کنند، اما توسعه هنر و بالندگی آن در مدرسه می‌تواند کارساز شود.

وی با اشاره به تغییرهای زود هنگام نظام آموزشی، گفت: درس هنر، در تغییرهای زود به زود نظام آموزشی، متأسفانه مورد غفلت قرار گرفته و در برابر با سایر درس‌ها، اهمیت کمتری به آموزش هنر می‌دهند که نیازمند یک برنامه درازمدت است.

رییس انجمن خوشنویسان کاشان، تصریح کرد: در مأموریتی که به مدرسه‌های سوریه داشتم درس هنر، خیلی مورد توجه آن‌ها بود و مدیر یکی از مدرسه‌های دمشق می‌گفت، ۱۰ دقیقه از درس هنر را حاضر نیستیم به هیچ درسی دهیم، اما متأسفانه در ایران برنامه مدونی در بخش هنر و آموزش آن نداریم و برنامه ریزان و مجریان سلیقه‌ای عمل می‌کنند.

خوشحساب با اشاره به نبود فضای فرهنگی مناسب در کاشان، تأکید کرد: فرهنگسرای این شهر یک کشتارگاه قدیمی با سالن‌های نمایش ۵۰ متری و  ۶۰ متری است. یک سالن استاندارد و یک نگارخانه آبرومند در شهر تمدن و فرهنگ نیست.

وی تصریح کرد: پول‌های بسیاری به نام هنر و فرهنگ در این شهر خرج می‌شود، اما هیچ نتیجه و بهره‌ای به نفع توسعه فرهنگی شهر و نشاط شهروندان نداشته است، شاید هم دارد و ما ندیدیم.

رییس انجمن خوشنویسان کاشان گفت: هرساله هم‌زمان با هفته خوشنویسی در سراسر کشور و حتی دورترین نقاط آن، مسئولان هر منطقه از نام‌آوران این هنر قدسی که افتخار نگارش قرآن را دارند، قدردانی می‌کنند، اما در کاشان مسئول دلسوز نداریم.

خوشحساب با انتقاد از بی‌جواب ماندن دعوت هنرمندان کاشان برای گشایش نمایشگاه توسط مسئولان گفت: چرا در کاشان، مدیران علاقه‌مند به رخدادهای فرهنگی نیستند؟ با اینکه از قبل اطلاع رسانی شده و از همه دعوت شده بود، ولی هیچ کدام نیامدند. حتی از صداوسیما هم کسی نیامد.

همزمان با هفته خوشنویسی، نمایشگاه در نوای نی با حضور ۲۵ نفر از خوشنویسان کاشان برپا شد. انجمن خوشنویسان کاشان در سال۱۳۶۶ در این منطقه آغاز به کار کرده و هم‌اکنون ۲۰۰ عضو دارد.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: زنگ هنر مدارس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۴۷۹۱۴۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

طرح مراقبت‌های روانی اجتماعی دانش‌آموزان در سمنان اجرا شد

به گزارش خبرنگار مهر، محمود منطقی صبح پنجشنبه در جمع خبرنگاران در خاتمه نشست با مدیران آموزش و پرورش استان سمنان با بیان اینکه طرح مراقبت‌های روانی اجتماعی دانش‌آموزان از سوی بهزیستی استان پیگیری می‌شود، تاکید کرد: توجه به آسیب‌های اجتماعی حوزه دانش‌آموزی محور طرح است.

وی خواستار پیگیری دقیق طرح جامع مراقبت‌های روانی اجتماعی دانش‌آموزان شد و افزود: ساختارمندی مناسب و یکپارچگی مطلوب در حوزه آموزش و پرورش مزیت استان سمنان در اجرای این طرح است.

مدیرکل بهزیستی استان سمنان با اشاره به اینکه نکته اساسی که در راستای اجرای طرح نظام مراقبت‌های اجتماعی دانش‌آموزان وجود دارد، این است که غربالگری‌ها به‌خوبی انجام شود، گفت: در قالب این طرح گروه‌های در معرض خطر، پرخطر و کسانی‌که نیاز به خدمات فوریتی دارند، به بخش‌های مربوطه ارجاع داده شوند.

منطقی افزود: در سال گذشته، تعدادی ارجاعی از آموزش و پرورش داشتیم که مداخلات لازم در راستای رفع مشکل از سوی بهزیستی این استان انجام شد و از ابتدای سال جاری هم تعدادی از دانش‌آموزان که باید در کارگروه فوریت‌های روانی اجتماعی مورد بررسی و رفع مشکل قرار می‌گرفتند، زیر پوشش قرار گرفتند.

به گزارش مهر، نظام مراقبت اجتماعی دانش‌آموزان در واقع مجموعه‌ای نظام‌یافته از خدمات و برنامه‌ها شامل غربالگری، آموزش، توانمندسازی و حمایت‌های روانی اجتماعی به‌منظور مراقبت از دانش‌آموزان در برابر رفتارهای پرخطر، آسیب‌های اجتماعی و جرایم از طریق مداخله به‌موقع و مؤثر است.

کد خبر 6088400

دیگر خبرها

  • آشنایی دانش آموزان مهابادی با آموزه های زیست محیطی
  • نهمین دوره جشنواره خوارزمی در کاشان
  • مسیر و راه نسل توانمند از مدارس دخترانه می‌گذرد
  • طرح مراقبت‌های روانی اجتماعی دانش‌آموزان در سمنان اجرا شد
  • تاکید بر برنامه ریزی مدون در حوزه های فرهنگی و اعتقادی دانش آموزان فیروزکوه
  • طرح «بوم»؛ شکوفایی خلاقیت‌ها یا باری روی دوش معلم؟
  • دانش‌آموزان امسال ۳ نوع مهارت را فرا می‌گیرند
  • از متن تا حاشیه تغییر کتب درسی
  • بازارچه‌ای برای آموزش اشتغال به دانش آموزان متوسطه در رشت
  • ترویج فرهنگ حفاظت از زمین پاک در بین دانش آموزان