Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-05-02@04:55:58 GMT

تصاویر لباس های فضانوردی جدید منتشر شد

تاریخ انتشار: ۲۴ مهر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۴۷۹۱۹۱

تصاویر لباس های فضانوردی جدید منتشر شد

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از دیلی میل، ناسا از نسل جدید لباس های فضانوردی رونمایی کرد که در ماموریت آرتمیس استفاده خواهد شد.

 سازمان فضایی آمریکا از یک لباس فضایی مخصوص فعالیت های خارج از فضاپیما و روی سطح ماه و همچنین از یک لباس مخصوص فضانوردان در مدار زمین رونمایی کرد.

 مدلxEMU انعطاف پذیر است و به فضانورد امکان می دهد روی سطح ماه به راحتی حرکت کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

لباس فضانوردی Orion Crew Survival نیز هنگامیکه فضانوردان سوار فضاپیما می شوند یا فرود می آیند، نیز پوشیده می شود.

 به گفته کارشناسان زنان و مردان فضانوردی که در ماموریت آرتمیس به ماه سفر می کنند، می توانند  با کمک این لباس ها آزادی عمل بیشتری داشته باشند و راحت تر حرکت کنند.

لباس فضانوردی xEMU بسیر شبیه لباس های فضانوردی فعلی است و با فناوری های نوین مجهز شده است. فضانوردان می توانند در این لباس خم شوند و وسایلی را بالای سرشان ببرند.

هر لباس دارای دستکش مخصوصی است که هر انگشت دست را می توان در آن حرکت داد. علاوه بر تمام این موارد  لباس مذکور طوری طراحی شده تا در برابر دمای بسیار سرد ماه مقاومت کند. این لباس برای فضانوردان زن و مرد مناسب است.

از سوی دیگر لباس فضانوردی Orion Crew Survival بسیار سبک تر است و  طوری طراحی شده تا فضانوردان هنگام بلندشدن فضاپیما از زمین و فرود آن را به تن کنند.این لباس از میزان فشار می کاهد تا از بدن انسان طی پرواز فضایی محافظت کند.

کد خبر 4748226 شیوا سعیدی قوی اندام

منبع: مهر

کلیدواژه: فضانوردان ناسا نوآوری اربعین 98 نوآوری فناوری فضایی فناوری نانو تحقیقات علمی امنیت اطلاعات جایزه نوبل شرکت دانش بنیان هوش مصنوعی فیس بوک معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری فضانوردان محمد جواد آذری جهرمی گوگل

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۴۷۹۱۹۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نساجی با رنگ قرمز برای بقا می‌جنگد

به گزارش "ورزش سه"، نساجی مازندران پس از چند بازی استفاده از پیراهن سفید رنگ حتی در بازی‌های خانگی در نیم فصل دوم، دوباره از رنگ اصلی خود در بازی‌های اخیر استفاده می‌کند.

سفید پوشیدن نساجی باعث ایجاد حواشی و سوال برای هواداران شده بود و حالا شاگردان ساکت با لباس قرمز خود مقابل رقیبان قرار می‌گیرند.

بنابراین در جلسه هماهنگی دیدار نساجی مازندران و ذوب‌آهن به میزبانی اصفهانی‌ها مقرر شد نساجی با لباس یک دست قرمز پا به زمین مسابقه بگذارد.

آنها در بازی برابر سپاهان و تراکتور نیز با لباس اصلی خود ۴ امتیاز کسب کردند و به نظر می‌رسد دیگر تا میزبانی قرمزپوش مقابل‌شان نباشد این پیراهن را عوض نمی‌کنند.

دیگر خبرها

  • خاطرات مهندس جعفر شریف امامی از کار در راه آهن
  • فضانوردان چینی پس از ۶ ماه به زمین بازگشتند
  • ببینید l دیوار مرگ قمری ناجی فضانوردان!
  • بهترین تبلیغات برای لباس فروشی (8 روش رایگان و زود بازده)
  • نشست «سواد بصری در مد و لباس» برگزار می‌شود
  • فضانوردان چین به زمین بازگشتند
  • نساجی با رنگ قرمز برای بقا می‌جنگد
  • عکس/ ترور با لباس زنانه!
  • (ویدئو) خلیج فارس از نگاه فضانوردان ساکن ایستگاه فضایی بین‌المللی
  • خلیج فارس از نگاه فضانوردان ساکن ایستگاه فضایی بین‌المللی (فیلم)