Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-27@04:54:07 GMT

گردشگری سلامت در بیمارستان آتیه همدان کلید خورد

تاریخ انتشار: ۲۴ مهر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۴۷۹۳۱۲

گردشگری سلامت در بیمارستان آتیه همدان کلید خورد

مدیر درمان سازمان تامین اجتماعی استان همداندر این باره گفت: گردشگری سلامت از محورهای توسعه صنعت توریسم در کشورها محسوب می‌شود که با توجه به توانمندی های پزشکی ایران در حوزه های گوناگون و در صورت گسترش گردشگری سلامت، می توان از این ظرفیت به عنوان منبع جدید کسب درآمد و اشتغالزایی و ارتقای خدمات لازم استفاده کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

علیرضا صفری روز چهارشنبه در جمع خبرنگاران افزود: جذب گردشگر پزشکی باعث فعال‌سازی بخش‌های مختلف اقتصادی از قبیل خدمات درمانی، مکان‌ها و بخش‌های توریستی می‌شود و علاوه‌ بر ایجاد درآمد ارزی می‌تواند فرصت‌های شغلی بسیاری را ایجاد کند که بیمارستان آتیه همدان با اجرای طرح هتلینگ توانست گامی را در این مسیر بردارد.

وی خاطرنشان کرد: استان همدان به واسطه قرار گرفتن در شاهراه غرب کشور و  دارا بودن از شرایط اقلیمی، آثار و بناهای تاریخی ثبت شده ملی و جهانی همواره مورد توجه بسیاری از گردشگران داخلی و خارجی بوده است که گردشگری سلامت را نیز رونق می‌دهد.

مدیر درمان سازمان تامین اجتماعی استان همدان با بیان اینکه ۱۷ بیمارستان در سراسر کشور برای گردشگری سلامت انتخاب شده است خاطرنشان کرد: بیمارستان آتیه همدان جزو نخستین بیمارستانهایی است که مجوز راه اندازی گردشگری سلامت را از وزارت بهداشت اخذ کرده است.

وی اظهار داشت: این بیمارستان از نظر زیرساخت توریسم سلامت مشکلی ندارد و سایت گردشگری و بخش زبان انگلیسی آن فعال است و زبان عربی نیز به زودی فعال می‌شود.

صفری گفت: تعرفه توریسم سلامت سه تا پنج برابر تعرفه خصوصی است که با قیمت دلار محاسبه می‌شود که درآمدزایی خوبی برای استان خواهد داشت و در جذب و حفظ  پزشکان متخصص نیز تاثیرگذار است.

وی با بیان اینکه ۳۰۰ تخت در بیمارستانهای تامین اجتماعی این استان فعال است، اظهار داشت: استان همدان از نظر نسبت بیمه‌شدگان به تخت های فعال رتبه چهارم کشور را دارد.

مدیر درمان سازمان تامین اجتماعی استان همدان با اشاره به اجرای طرح هتلینگ بیمارستان آتیه خاطرنشان کرد: بیمارستان آتیه از سال ۷۵ فعالیت خود را آغاز کرده و اکنون با ۱۶۰ تخت فعال مشغول خدمت‌رسانی به بیمه‌شدگان استان است که  این بیمارستان ۳۱ پزشک متخصص، ۱۶ پزشک عمومی، چهار داروساز و یک دندان‌پزشک دارد.

وی ادامه داد: از سال ۸۸ برای ایجاد زیرساخت‌های لازم در مجموعه مدیریت درمان تامین اجتماعی تلاش شده است و بعد از اجرای طرح تحول نظام سلامت ارتقای هتلینگ بیمارستانی سازمان تامین اجتماعی مطرح که موجب فراهم شدن امکانات مناسب شد.

صفری با اشاره به اینکه امروز در بیمارستان آتیه همدان دستگاه «سی تی اسکن» و « ام آر آی» فعال است و دستگاه‌های رادیولوژی به دیجیتال تبدیل شده‌اند گفت: در گذشته آمبولانس‌های تامین اجتماعی استان شرایط خوبی نداشت اما امروز ۱۴ دستگاه استاندارد فعال است.

مدیر درمان تامین اجتماعی استان همدان با بیان اینکه در حوزه آزمایشگاه و هر وسیله تجهیزاتی مشکل خاص نداریم افزود:‌ فضای فیزیکی بیمارستان‌ها و درمانگاه‌ها بازسازی شده و طبق استانداردها اقداماتی صورت گرفته است.

بر اساس تعریف 'سازمان جهانی گردشگری' (WTO)، گردشگری سلامت شامل استفاده از خدماتی است که به بهبود یا افزایش سلامت و افزایش روحیه فرد(با استفاده از درمان پزشکی، آب‌های معدنی یا آب و هوا) منجر و در مکانی خارج از محل سکونت فرد ارائه می‌شود.

بر این اساس گردشگری سلامت را می‌توان شاخه‌ای مهم و جدید از صنعت گردشگری دانست که با جهانی شدن بهداشت و درمان به ایران راه یافته و به هرگونه مسافرتی که برای ارتقای سلامت انجام شود، عنوان کرد.

۲۰۸۷/۷۵۲۳

منبع: ایرنا

کلیدواژه: گردشگری سلامت تامین اجتماعی همدان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۴۷۹۳۱۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تامین زمین مورد نیاز برای طرح نهضت ملی مسکن

مجید صالحی امیر گفت: بیشتر شهر‌های استان مشکل چندانی در تامین اراضی مورد نیاز ساخت واحد‌های مسکونی طرح نهضت ملی مسکن نداشتند و تنها تامین بخشی از زمین‌های ۲ شهر همدان و ملایر برای ما بسیار مهم بود.

او با بیان اینکه ۸۶ درصد متقاضیان طرح نهضت ملی مسکن در استان مربوط به شهر‌های همدان و ملایر هستند، گفت: با پیگیری‌های صورت گرفته بخش باقی مانده نیز با همکاری دستگاه‌های مختلف تامین خواهد شد.

مدیرکل راه و شهرسازی استان همدان گفت: رتبه همدان در بخش‌های مختلف اجرای طرح نهضت ملی مسکن از ۳۱ کشوری به رتبه ۱۶ ارتقا یافت.

صالحی‌امیر گفت: با حمایت‌های انجام شده همدان در زمینه افتتاح و تحویل واحد‌های مسکن رتبه برتر کشور را به خود اختصاص داد.

او گفت: هم اکنون تعداد واحد‌های در حال ساخت به ۳۳ هزار واحد مسکونی در بخش‌های مسکن حمایتی، روستایی و نهضت ملی مسکن رسیده است.

باشگاه خبرنگاران جوان همدان همدان

دیگر خبرها

  • ضرب و شتم شدید یک پرستار در بیمارستان چالوس
  • چالوس / ضرب و شتم پرستار در بیمارستان
  • لزوم ارائه برنامه از سمت شرکت‌های تعاونی روستایی برای تحقق شعار سال
  • پیگیری قضایی ضاربان پرستار در بیمارستان چالوس
  • تامین زمین مورد نیاز برای طرح نهضت ملی مسکن
  • سهم همدان از اقتصاد گردشگری افزایش یابد
  • دیدار معاون فرهنگی اجتماعی انتظامی استان با رییس بیمارستان خاتم الانبیا (ص) زاهدان
  • افتتاح ۲ طرح بهداشتی در جوین
  • ملایر شاهد یک تحول جدی در حوزه گردشگری و صنایع دستی است
  • فاز دوم ساخت بیمارستان تأمین‌اجتماعی مهاباد کلید خورد