Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایران آنلاین»
2024-05-01@07:28:36 GMT

پنس و پامپئو به ترکیه می روند

تاریخ انتشار: ۲۴ مهر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۴۷۹۵۳۷

پنس و پامپئو به ترکیه می روند

وزیر امور خارجه آمریکا، معاون رئیس جمهور این کشور را در سفر امروز چهارشنبه به ترکیه با هدف میانجی‌گری برای دستیابی به یک آتش‌بس در شمال سوریه همراهی خواهد کرد. ترکیه

به نقل از پایگاه خبری هیل، دفتر مایک پنس، معاون رئیس جمهور آمریکا اعلام کرد، پنس به نمایندگی از دونالد ترامپ، رئیس جمهور این کشور در راس هیاتی به ترکیه سفر خواهد کرد که این هیات شامل مایک پامپئو، وزیر امور خارجه و رابرت اوبراین، مشاور امنیت ملی آمریکا خواهد بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

همزمان با اینکه واشنگتن در تلاش است تا به توافقی با آنکارا برای پایان دادن به حمله نظامی ترکیه به شمال سوریه دست یابند، پنس روز پنجشنبه در دیداری دوجانبه با رجب طیب اردوغان، رئیس جمهور ترکیه مذاکره خواهد کرد.  

حمله نظامی ترکیه به شمال سوریه پس از آن آغاز شد که ترامپ تصمیم خود را برای خروج نیروهای آمریکایی از منطقه اعلام کرد.

آمریکا

این هیات آمریکایی امروز (چهارشنبه) عازم ترکیه خواهد شد و زمان بازگشت آن به واشنگتن هنوز معلوم نیست.

همزمان با اینکه ترامپ همچنان متعهد به خروج نیروهای آمریکایی از سوریه است و از دیگر کشورها خواسته تا جای خالی آمریکا را پر کنند، پنس به مقام پیشرو در دستیابی به یک آتش‌بس در این منطقه تبدیل شده است.

ترامپ عصر سه‌شنبه در مراسمی در کاخ سفید گفت: ما مذاکرات جدی با افراد مختلف داریم. ما می‌خواهیم پس از سال‌ها سربازان‌مان را به کشور بازگردانیم. آنها بهترین و عالی‌ترین جنگجویان در جهان هستند. آنها نظم، قانون و آرامش را برقرار می‌کنند. آنها نیروی پلیس نیستند.

وی افزود: ما به ترکیه و کشورهای دیگر بسیار سخت می‌گیریم. آنها باید در حال حاضر خودشان اموال و دارایی‌هایشان را حفظ کنند. آنها باید بتوانند خودشان صلح و امنیت را حفظ کنند.

پنس روز دوشنبه به خبرنگاران گفته بود که ترامپ از اردوغان خواسته تا حمله نظامی به شمال سوریه را متوقف و مذاکرات با نیروهای کرد در منطقه را آغاز کند.

تلاش‌ها برای میانجی‌گری یک آتش‌بس به همراه اعمال تحریم علیه آنکارا روز دوشنبه اعلام شد که بیانگر تغییر در استراتژی کاخ سفید در بحبوحه فشار دو حزبی به خاطر تصمیم ترامپ برای خروج نیروها از شمال سوریه می باشد./ایسنا

منبع: ایران آنلاین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ion.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۴۷۹۵۳۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دادگاه نیویورک ترامپ را ۹۰۰۰ دلار جریمه کرد

به گزارش خبرگزاری مهر، خبرگزاری آژانس فرانس پرس امروز سه شنبه در حساب کاربری خود در ایکس (توییتر سابق) از حکم دادگاه نیویورک برای جریمه ترامپ خبر داد.

بر اساس اعلام این رسانه، دونالد ترامپ رییس جمهور پیشین آمریکا در جریان محاکمه اش در نیویورک به دلیل اهانت به دادگاه ۹ هزار دلار جریمه شده است.

قاضی دادگاه نیویورک، امروز دونالد ترامپ، رئیس‌ جمهور پیشین آمریکا را به پرداخت ۹ هزار دلار جریمه محکوم کرد و اخطار داد که تداوم نقض ممنوعیت صحبت درباره دادگاه، می‌ تواند منجر به بازداشت او شود.

بر اساس دستور قاضی «خوان مرچان» دونالد ترامپ اجازه ندارد هرگونه حمله کلامی علیه شاهدان، اعضای هیأت منصفه یا کارکنان دادگاه و نزدیکان آن‌ ها انجام دهد.

«مرچان» به ازای هر مورد نقض این دستور، هزار دلار جریمه برای ترامپ در نظر گرفت و دستور داد ۷ نوشته او که «توهین‌ آمیز» بود از شبکه اجتماعی تروث‌سوشال و وب‌ سایت کارزار تبلیغاتی او حذف شود.

قاضی مذکور هنگام صدور این حکم گفت: بدین وسیله، به متهم هشدار داده شد که دادگاه تداوم نقض آگاهانه دستورات قانونی‌ اش را نمی‌ پذیرد و اگر ضروری و مناسب بداند، بازداشت تنبیهی اعمال خواهد کرد.

نامزد جمهوری خواهان در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا به جعل سوابق تجاری مربوط به پرداختی در سال ۲۰۱۶ به استورمی دنیلز، ستاره سابق فیلم‌های غیراخلاقی متهم شده است.

کد خبر 6093570

دیگر خبرها

  • شرط ترامپ برای کمک به اوکراین
  • ترامپ برای کمک به کی‌یف شرط گذاشت
  • دادگاه نیویورک ترامپ را ۹۰۰۰ دلار جریمه کرد
  • مخالفان سوریه: موضع ترکیه در قبال ما ثابت است
  • بررسی مسائل مرزی میان دو کشور ایران و ترکیه در مرز‌های شمال استان آذربایجان غربی 
  • استرداد بیش از ۱۹۰ خانواده عراقی از اردوگاه الهول سوریه به عراق
  • ارتش ترکیه نیروی کمکی به شمال سوریه اعزام کرد
  • ناتوانی ترکیه در مهار درگیری گروه‌های تروریستی در شمال سوریه
  • ترکیه: ۱۵ تروریست در شمال عراق از پای درآمدند
  • ناتوانی ترکیه در مهار درگیری گروه های تروریستی در شمال سوریه