Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایلنا»
2024-04-28@12:37:18 GMT

نمایش آثار بیضایی، تقوایی و شهیدثالث در ژاپن

تاریخ انتشار: ۲۴ مهر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۴۷۹۶۳۷

به گزارش ایلنا، فیلم «عمو سیبیلو» به کارگردانی بهرام بیضایی از تولیدات 1348 و «رهائی» اثر ناصر تقوایی از تولیدات سال‌های 1348 و 1350 کانون روز 19 مهر 1398 (11 اکتبر 2019) در جشنواره بین‌المللی فیلم‌های مستند یاماگاتا در ژاپن به نمایش گذاشته شد.

همچنین فیلم «قضیه شکل اول شکل دوم» به کارگردانی زنده یاد عباس کیارستمی از تولیدات سال 1358 کانون در 20 مهر (12 اکتبر 2019) روی پرده رفت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

پویانمایی «سیاه و سفید» اثر سهراب شهیدثالث تولید 1351 روز 21 مهر به نمایش گذاشته شد و «باشو غریبه کوچک» ساخته‌ی بهرام بیضایی از تولیدات 1364 نیز روز 23 مهر به نمایش درآمد.

کمیته انتخاب دوره بیست‌وششم جشنواره بین‌المللی فیلم‌های مستند یاماگاتا به منظور بررسی منشأ علاقه‌مندی به فیلم‌های ایرانی، زمینه‌ی نمایش 15 اثر از آثار دهه 1960 تا 1980 میلادی سینمای ایران را فراهم‌کرده که شامل 15  فیلم داستانی، مستند و تجربی از فیلم‌های کوتاه و بلند در این دو دهه است.

بیست‌وششمین جشنواره بین‌المللی فیلم‌های مستند یاماگاتا از 18 تا 25 مهر 1398 (10 تا 17 اکتبر 2019) در شهر یاماگاتا کشور ژاپن برگزار می‌شود.

منبع: ایلنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.ilna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایلنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۴۷۹۶۳۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دومین برنامه‌ سینماتک خانه سینما به مستندخوانی اختصاص یافت 

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از روابط عمومی خانه سینما، دومین برنامه سینماتک خانه‌ سینما با همکاری خانه سینما و انجمن منتقدان و نویسندگان دوازدهم اردیبهشت ماه، با نمایش و نقد فیلم مستند «بیست روز در ماریوپُل» برگزار می شود.

«بیست روز در ماریوپُل» ساخته‌ مستیسلاف چرنوف که برنده‌ جایزه‌ اسکار بهترین مستند امسال شده، به روزهای نخستین آغاز جنگ میان روسیه و اوکراین در شهری مرزی می‌پردازد.

این فیلم روز چهارشنبه دوازدهم اردیبهشت‌ ساعت ۱۶:۳۰ در سالن زنده‌یاد سیف‌الله داد خانه‌ سینما به‌ نمایش درمی‌آید و پس از نمایش فیلم، مهرزاد دانش و مازیار فکری‌ ارشاد به نقد اثر می‌پردازند، حضور در برنامه‌های سینماتک خانه‌ سینما برای اعضای صنوف عضو خانه‌ سینما آزاد و رایگان است.

کد خبر 6091046

دیگر خبرها

  • دومین برنامه‌ سینماتک خانه سینما به مستندخوانی اختصاص یافت 
  • برگزاری نخستین جشنواره "فیلم رضوان" نوآوری این دوره از جشنواره امام رضا (ع) است
  • همکاری سازمان عقیدتی سیاسی ارتش و اداره کل هنرهای نمایشی برای تولید آثار نمایشی
  • اجرای آثار جشنواره تئاتر ایثار در شهر‌های استان گلستان
  • اجرای آثار جشنواره تئاتر ایثار در شهرهای استان گلستان
  • ۲ انیمشن ایرانی به جشنواره معتبر انسی راه یافتند
  • انتشار فراخوان دوسالانه بین‌المللی «کارتون کتاب»
  • همه چیز درباره انسی ۲۰۲۴/ تری گیلیام جایزه افتخاری می‌گیرد
  • گردشگران جشنواره «گیلاس کن»رشد ۵۰ درصدی داشته است
  • اردبیل فردا میزبان دومین جشنواره بین‌المللی عشایر است