Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خرداد»
2024-04-27@02:06:11 GMT

دلایل ریزش بورس مشخص شد

تاریخ انتشار: ۲۴ مهر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۴۸۰۲۰۱

میزان نوشت: یک کارشناس بازار سرمایه گفت: صف خرید در بازار با شناسایی سود و عرضه سهام از طرف سهامداران حقیقی شروع شد و درحال‌حاضر قیمت‌ها در بازار در حال اصلاح و استراحت است، چون قیمت‌ها کاهش پیدا می‌کند و سپس می‌توان انتظار داشت تا قیمت‌ها به محدودیت جذابیت بازگردند و خریدها مجدد آغاز شود، این ماهیت تمام بازارها است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

همایون دارابی بیان کرد: از ابتدای سال تا هفته گذشته شاخص و نمادهای بورسی بیش از ۸۰ درصد رشد کرد و نرخ بیشتر سهام‌ها دو برابر و بعضا سه برابر شد به همین دلیل طبیعی است که بازار به طور متوالی رشد نداشته باشد.
وی در خصوص علت ریزش شاخص طی دو روز اخیر افزود: صف خرید در بازار با شناسایی سود و عرضه سهام از طرف سهامداران حقیقی شروع شد و درحال‌حاضر قیمت‌ها در بازار در حال اصلاح و استراحت است، چون قیمت‌ها کاهش پیدا می‌کند می‌توان انتظار داشت تا قیمت‌ها به محدوده جذابیت بازگردند و خرید در بازار مجدد آغاز شود، این ماهیت تمام بازارها است.این کارشناس بازار سرمایه با اشاره به اینکه ریزش بازار سرمایه درونی است، گفت: بازار سهام در تمام جهان بازار پر نوسانی است که دلایل آن سیاسی، مالی و اقتصادی و یا دلایل داخلی بازاری است که درحال‌حاضر دلایل ریزش بازار بورس دلایل داخلی است زیرا یک آرامش نسبی در تمام بازارها حاکم است.دارابی تاکید کرد: زمانیکه بازار از ابتدای سال شروع به رشد کرد نرخ دلار در حال افزایش بود، ولی درحال‌حاضر علاوه بر بازاردهی عالی بورس از سایر بازارهای نیز پیشی گرفته و این نشانه‌ای بر شروع استراحت و اصلاح قیمتی بر بازار سرمایه است و در این میان افرادی که در سود هستند سود خود را شناسایی و سهم‌ها دوباره به محدوده قمیت‌های اصلی باز می‌گردند.وی خاطر نشان کرد: معمولا سهامداران باید با دید بلند مدت به بازار سهام نگاه کنند و نوسانات مقطعی نباید بر تصمیمات آنها تاثیر بگذارد. برچسب ها: بورس ، کارشناس بازار

منبع: خرداد

کلیدواژه: بورس کارشناس بازار

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.khordad.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خرداد» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۴۸۰۲۰۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ادامه روند کاهشی قیمت طلا و سکه در بازار؛ نیم سکه چند شد؟ | جدول قیمت ها

به گزارش همشهری آنلاین، امروز چهارشنبه ۵ اردیبهشت تا لحظه تنظیم این خبر بر اساس نرخ اعلامی اتحادیه صنف فروشندگان و سازندگان طلا، جواهر، نقره و سکه تهران، قیمت طلای ۱۸ عیار هر گرم ۳ میلیون و ۵۲۱ هزار، قیمت سکه تمام‌بهار آزادی طرح قدیم ۳۹ میلیون و ۱۰۰ هزار تومان، قیمت سکه تمام‌بهار آزادی طرح جدید نیز ۴۱ میلیون و ۹۵۰ هزار تومان است.

هشدار موسسه استاندارد در خصوص فروش طلای کم عیار | با این روش از مصنوعات طلا استعلام بگیرید

قیمت نیم‌سکه بهار آزادی ۲۴ میلیون و ۹۰۰ هزار تومان، ربع سکه بهار آزادی ۱۴ میلیون و ۹۵۰ تومان و سکه یک‌ گرمی ۶ میلیون و ۸۰۰ هزار تومان تعیین شده است.

محصول نرخ (تومان)
سکه تمام طرح جدید ۴۱ میلیون و ۹۵۰ هزار
سکه تمام طرح قدیم ۳۹ میلیون و ۱۰۰ هزار
نیم سکه بهار آزادی ۲۴ میلیون و ۹۰۰ هزار
ربع سکه بهار آزادی ۱۴ میلیون و ۹۵۰
سکه یک گرمی ۶ میلیون و ۸۰۰ هزار
طلای ۱۸ عیار ۳میلیون و ۵۲۱ هزار

کد خبر 846948 برچسب‌ها خبر مهم قیمت طلا و فلزات گرانبها - ایران سکه - قیمت

دیگر خبرها

  • ترمز ریزش قیمت خودرو کشیده شد/ آخرین قیمت پژو، سمند، شاهین، کوییک و دنا + جدول
  • ریزش سنگنین قیمت سواری اتوماتیک ایران خودرو
  • بازگشت دلار به کانال ۶۲ هزار تومان؛ ریزش ادامه دارد | دلار به کانال ۵۰ هزار تومانی برمی‌گردد؟
  • قیمت دلار این‌گونه ۷ هزار تومان ریزش کرد/ خرید دلار متوقف شد
  • شاخص بورس پایان هفته را در سطح دو میلیون و ۳۰۰ هزار واحد ماند
  • ادامه روند کاهشی قیمت طلا و سکه در بازار؛ نیم سکه چند شد؟ | جدول قیمت ها
  • ریزش نرخ دلار چه تاثیری بر قیمت خودروهای داخلی گذاشت؟
  • قیمت سکه و طلا در بازار آزاد ۵ اردیبهشت ماه
  • صعود بورس ادامه خواهد یافت؟ | روزهای سرنوشت‌ساز برای شاخص کل
  • بورس امروز ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ + شاخص و نمای بازار