Web Analytics Made Easy - Statcounter

حجت الاسلام محمدعلی انصاری نذر در فعالیت های فرهنگی برای رفع نیازهای این حوزه را لازم دانست و گفت: تعزیه آسیب هایی دارد که موجب فعالیت هایی اقتصادی شده و از اصل هدف که انتقال مفاهیم دینی بوده دور شده است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از اصفهان، حجت الاسلام «محمدعلی انصاری» شامگاه سه شنبه(23 مهرماه) با حضور در جمع مسوولان رضوانشهر و فعالان تعزیه تیران و کرون به نیازها و چالش های حوزه فرهنگ و هنر اشاره کرد و اظهارداشت: وابستگی فعالیت های فرهنگی و هنری به حمایت های مالی دولت یکی از چالش های مهم جامعه است که محدودیت های اعتباری در دو سال اخیر موجب کاهش بسیاری از فعالیت های این حوزه شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اصفهان افزود: مراکز فرهنگی و هنری با تقویت ظرفیت های اقتصادی، جلب مشارکت مردمی و خیرین و فرهنگ سازی در حوزه جذب مشارکت های مردم در قالب نذر فرهنگی قادر به تامین منابع مالی خواهند بود.

 

وی به کارآمدی وقف و نذر فرهنگی برای انجام فعالیت های این حوزه اشاره کرد و ادامه داد: نذر در فعالیت های فرهنگی برای رفع نیازهای این حوزه لازم است.

 

حجت الاسلام انصاری با اشاره به اینکه واگذاری امور به بخش خصوصی و نهادهای مردمی در افزایش کمی و کیفی فعالیت ها نقش دارد، خاطرنشان کرد: دولت نقش مهمی در انجام فعالیت های فرهنگی دارد و باید در این حوزه نیز سرمایه گذاری و توزیع اعتبار انجام دهد اما نباید از نقش مردم و خودکفایی موسسه های فرهنگی و هنری غفلت کرد.

 

وی سیاستگذاری و حمایت از فعالیت های فرهنگی و هنری را مهم بیان کرد و گفت: دولت باید در این زمینه نقش خود را ایفا کند اما وابستگی کامل فعالیت های فرهنگی و هنری به بودجه های دولتی صحیح نیست.

 

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اصفهان به موضوع تعزیه خوانی اشاره کرد و گفت: این عرصه آسیب هایی دارد که موجب فعالیت هایی اقتصادی شده و از اصل هدف که انتقال مفاهیم دینی بوده دور شده است.

 

وی ادامه داد: آموزش نقش موثری در  کیفیت بخشی به محتواهای تعزیه خوان ها دارد. وزارت ارشاد بیشتر به دنبال چنین فعالیت هایی رفته که البته نقش علما در این حوزه غیر قابل انکار است.

 

وی فعالیت تعزیه خوانی را یک فعالیت کاملا مردمی بیان کرد و گفت: باید نقش مردم در کیفیت بخشی به محتوا و جلوگیری از انحراف ها جدی گرفته شود.

 

حجت الاسلام «محمد شیاسی» امام جمعه رضوانشهر در این نشست به فعالیت های مردم خیر این شهر اشاره کرد و گفت: خیرین در امر فعالیت های فرهنگی مشارکت دارند و باید فعالیت های آن ها منسجم و بر اساس اهداف کلی تنظیم شود.

 

وی اضافه کرد: رضوانشهر در حوزه تعزیه خوانی فعالیت های شاخصی داشته و در گذشته سوگواره هایی را در این رشته با حضور گروه هایی از سراسر استان اصفهان برگزار کرده است.

پایان پیام/128

منبع: شبستان

کلیدواژه: اربعین حسینی اربعین پیاده روی اربعین زائران اربعین حسینی اربعین ۹۸ مرز بین المللی شلمچه حب الحسین یجمعنا مسجد شیراز پیاده روی اربعین حسینی حجت الاسلام محمدعلی انصاری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اصفهان سوگواره تعزیه تعزیه خوانی اصفهان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۴۸۰۴۵۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تاکید بر برنامه ریزی مدون در حوزه های فرهنگی و اعتقادی دانش آموزان فیروزکوه

به گزارش جام جم آنلاین تهران، محمد حیدری منش  فرماندار فیروزکوه ضمن قدردانی از اعضای این شورا که در سال گذشته با دغدغه مسائل شورا را دنبال و دستاوردهای خوبی را به همراه داشتند از مدیر آموزش و پرورش شهرستان و کلیه همکاران فرهنگی و تمام کسانی که در راستای اعتلای مسائل آموزش و پرورش در سطح شهرستان زحمات زیادی را متحمل شدند تقدیر و تشکر کرد .

وی در خصوص اقداماتی که باید در سال جدید در این شورا در نظر قرار بگیرد عنوان کرد :ما باید با رویکرد نهادینه سازی سند تحول بنیادین آموزش و پرورش در این مسیر گام برداریم.

حیدری منش اظهار داشت: این اقدامات باید به شکلی باشد که در آینده نه چندان دور در سطح شهرستان دانش آموزانی چند ساحتی در حوزه‌های مختلف اعتقادی، علمی و فرهنگی داشته باشیم که بتوانند برای آینده کشور عزیزمان منشأ تحول و خیر باشند بر این اساس باید در حوزه فرهنگی و اعتقادی برنامه‌های ویژه‌ای در سطح آموزش و پرورش برگزار گردد.

وی در پایان مصوبات این جلسه را که شامل ایجاد کارگروه در جهت نهادینه سازی فرهنگ و اعتقاد، ایجاد کارگروه فرهنگی ذیل شورای آموزش و پرورش با مشارکت مجموعه آموزش و پرورش بسیج و امور مساجد برای حضور فعال تشکل‌های دانش‌آموزی برای نهادینه سازی الگو در دانش آموزان، برگزاری یادواره شهدا دانش آموزان شهرستان در راستای حفظ یاد و خاطره شهدای گرانقدر شهرستاندر راستای الگوسازی برای دانش آموزان بیان داشت.

دیگر خبرها

  • تأکید بر ارتقای فعالیت‌های فرهنگی در حوزه زنان و رسانه
  • فعالیت ۴۰۰ مسئول ایمنی در سیستان و بلوچستان
  • تاکید بر برنامه ریزی مدون در حوزه های فرهنگی و اعتقادی دانش آموزان فیروزکوه
  • ۱۷۰۰ میلیارد تومان در حوزه راهداری استان بوشهر تخصیص یافته است
  • فعالیت‌های آموزش محور در حوزه سلامت، تقویت می‌شود
  • نگاه مطالبه‌گر در حوزه فرهنگ و هنر تحول‌ آفرین است
  • ستاد پشتیبانی آزمون برای امتحان نهایی در استان سمنان تشکیل شود
  • بیش از ۸ هزار عضو هیئت علمی خانم در دانشگاه‌ها فعالیت می‌کنند
  • مسئولین استان نسبت به کتابخانه‌ها متفاوت عمل کنند
  • توسعه فناوری همگام با تحولات آموزشی/ تولید نرم‌افزار داخلی با قابلیت آزمایشگاه فیزیکی شخصی