Web Analytics Made Easy - Statcounter

محمدحسین خنکال در گفتگو با خبرنگار مهر، ضمن بیان اینکه توسعه مشاغل خانگی روستاها راه مناسبی برای ایجاد اشتغال خواهد بود، ابراز داشت: علی رغم آنکه دولت تسهیلات برای این بخش را در نظر گرفته اما در حوزه روستایی گاهی قوانین دست‌وپا گیر متضاد باروح تولید پایدار وجود دارد که می‌بایست حذف یا اصلاح شوند.

وی ضمن بیان اینکه اولین سرعت‌گیر پیش روی بخش مشاغل خانگی، بهداشت است، افزود: اگرچه معتقد هستیم که برخی ضوابط بهداشتی می‌بایست رعایت شود اما قوانین سخت‌گیرانه در این حوزه با تولید پایدار در روستاها مغایرت دارد که باید به‌جای سد راه بودن، بهره برداران مستعد شناسایی و مورد آموزش قرار گیرند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

دبیرخانه کشاورز استان سمنان بابیان اینکه وجود برخی قوانین پیش روی بهره‌بردار بخش کشاورزی باید تسهیل شوند، ابراز داشت: همه محصولات دامی محلی موجود در بازار به دست کشاورز در آغل‌ها و مراتع تولید می شود لذا اگر این مکان ها نباشد بهره برداران کجا باید محصولاتشان را تهیه کنند؟ ما معتقد هستیم با این قوانین موجود، طی چند سال دیگر کره، سرشیر، کشک، دوغ و پنیر محلی پیدا نمی‌شود.

خنکال در ادامه تصریح کرد: گاهی برای احداث یک‌خانه باغ کوچک روستایی که بهره‌بردار بتواند مشاغل خانگی نظیر خشک‌کردن میوه، گرفتن آب‌غوره و غیره را انجام دهد می‌بایست عوارض به شهرداری پرداخت شود که هنوز نمی دانیم برای چیست! از سوی دیگر بهره برداران با سدهایی نظیر کاربری اراضی مواجه می‌شود که این ها مانع فعالیت بخش مشاغل خانگی روستایی می‌شود.

وی ضمن بیان اینکه می‌بایست در کمیته‌های کشاورزی نماینده دادگستری و بازرسان نیز حضورداشته باشند تا رودررو موانع تولید روستایی را عنوان کنند، افزود: اگر می‌خواهیم شعار رونق تولید بنا به منویات رهبر معظم انقلاب اسلامی شکل گیرد ابتدا باید این قوانین دست‌وپا گیر در بخش کشاورزی شناسایی، حذف یا تسهیل شوند.

دبیرخانه کشاورز استان سمنان بابیان اینکه برای ایجاد اشتغال افراد تحصیل‌کرده در بخش کشاورزی باید بانک اطلاعاتی ایجاد شود، ابراز داشت: امروز درصد بالایی از بیکاران را فارغ‌التحصیلان دانشگاهی تشکیل می‌دهند که می‌بایست این افراد درجایی ثبت‌نام و تمام اطلاعات مربوط به آن‌ها ثبت شود.

خنکال اضافه کرد: به امید شغل دولتی نمی‌توان بود لذا باید اشتغال ایجاد کرد و اولین گام برای تحقق این منظور نیز نیازسنجی است سپس مطابق بامهارت، تخصص و علاقه‌مندی و شناسایی بازار شغل را تعریف کرد که ایجاد شرکت فعال در این حوزه پیشنهاد می‌شود.

کد خبر 4748206

منبع: مهر

کلیدواژه: خانه کشاورز مشاغل خانگی طرح رونق تولید توسعه روستایی تولید اربعین 98 اربعین حسینی مرز مهران ایلام بوشهر زائران اربعین گرگان قزوین رادیو اربعین شیراز شهرکرد استانداری سمنان بیرجند خطبه های نماز جمعه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۴۸۰۴۷۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

روند رو به رشد تولیدات کشاورزی لرستان

ایسنا/لرستان معاون اقتصادی استانداری لرستان با بیان اینکه طبق آمار و مستندات سال گذشته در حوزه تولید محصولات کشاورزی در همه زیر بخش‌ها رشد خوبی داشته‌ایم، گفت: تولید مرغ، تخم مرغ، گندم و دیگر محصولات کشاورزی در استان رشد خوبی داشته است و امیدواریم این روند امسال هم ادامه داشته باشد.

سیروس ابراهیمی در حاشیه جلسه تنظیم بازار که در سالن جلسات استانداری برگزار شد، کارگروه تنظیم بازار را یکی از کارگروههای مهم عنوان کرد و افزود: در این کارگروه معمولا مسائل بازار، تولید، عرضه، مصرف، قیمت و نظارت مطرح می‌شود.

وی با بیان اینکه طبق آمار و مستندات سال گذشته در حوزه تولید محصولات کشاورزی در همه زیر بخش‌ها رشد خوبی داشته‌ایم، گفت: تولید مرغ، تخم مرغ، گندم و دیگر محصولات کشاورزی در استان رشد خوبی داشته است و امیدواریم این روند امسال هم ادامه داشته باشد.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری لرستان عنوان کرد: یکی از مسائلی که با آن مواجه هستیم تولید گوشت مرغ بیش از نیاز استان است که باید به دیگر استان‌ها صادر شود، چالش بعدی ۱۰ درصد ارزش افزوده است که محل اختلاف سازمان جهاد کشاورزی و امور مالیاتی است که باید بررسی شود.

ابراهیمی با اشاره به اینکه یکی از مصوبات امروز جلسه تنظیم بازار تحویل سبوس گندم به دامداران بود، گفت: کارخانجاتی که به تعهد خود در خصوص تحویل سبوس گندم به دامداران عمل نکنند سهمیه گندم آن‌ها قطع می‌شود.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • پیش‌بینی تولید پنج میلیون و ۲۸۰ هزار تن محصولات کشاورزی در استان
  • روند رو به رشد تولیدات کشاورزی لرستان
  • رشد تولید محصولات کشاورزی در لرستان
  • تجهیز زیر ساخت‌های ۹۰ درصد روستا‌های ایران
  • تولید ۵ میلیون و ۲۸۰ هزار تن محصولات کشاورزی در آذربایجان شرقی
  • صدور بیش از ۶ میلیون جلد سند مالکیت روستایی
  • بهره‌برداری از ایستگاه تحقیقات ماهیان زینتی محلات در سال آینده
  • ۶ روش برای مردمی‌سازی تولید
  • گردش دوباره چرخ کارخانه ذوب آهن اسدآباد درخواست کارگران شد
  • امکان تامین نهاده دام و طیور با کشت فراسرزمینی/می توان هاب غذایی منطقه شد