Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-29@13:49:05 GMT

«خانه‌های بازی» دارای مجوز بهزیستی نیستند

تاریخ انتشار: ۲۴ مهر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۴۸۰۵۲۴

«خانه‌های بازی» دارای مجوز بهزیستی نیستند

مدیرکل امور کودکان و نوجوانان سازمان بهزیستی کشور با بیان اینکه در حال حاضر به دلایل مختلف مهدهای کودکی با رویکردهای خاص به وجود آمده‌اند، گفت: با پیگیری بسیاری از اخبار ناگواری که در روز در خصوص کودکان منتشر می شود به مکان‌هایی می‌رسیم که مسئول نگهداری کودکان هستند اما خارج از برخی ضوابط فعالیت می‌کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سعید بابایی در گفت‌وگو با ایسنا با بیان اینکه «خانه‌های بازی» دارای مجوز سازمان بهزیستی نیستند، گفت: علاوه بر خانه‌های کودک بعضی از مهدهای کودک نیز مجوزشان را از سازمانی غیر از سازمان بهزیستی گرفته‌اند. اولویت سازمان بهزیستی کشور در حوزه کودکان رشد همه جانبه آنان است و فعالیت این مراکز گاهی توجه همه جانبه به کودک را دچار چالش‌هایی می‌کند.

مدیرکل امور کودکان و نوجوانان سازمان بهزیستی با اشاره به اینکه به همان اندازه‌ای که سلامت جسمانی بچه‌ها برای ما اهمیت دارد رشد و سلامت روحی و روانی کودک هم برای ما مهم است، اظهار کرد: به عبارت دیگر همانطور که مهدهای کودک باید استاندارهای فیزیکی داشته باشند، باید توجه به آموزش‌های فرهنگی را نیز مدنظر قرار دهند. در حال حاضر به دلایل مختلف مهدهای کودک مختلفی با رویکردهای خاص به وجود آمده که بعضی از آن‌ها توجه به سلامت جسمانی و بخشی دیگر نیز توجه به سلامت روحی و روانی را در دستور کار قرار داده‌اند.

بابایی ادامه داد: این درحالیست که ما نیاز به مهدهای کودک استاندارد داریم. مهد کودک استاندار جایی است که در آن هم سلامت جسمی بچه‌ها رعایت شود و هم سلامت روحی و روانی آن‌ها مورد توجه قرار گیرد. به این ترتیب باید ابعاد سلامت روحی، روانی و فرهنگی که مربوط به آیین، ملیت و مذهب ما می‌شود را  پررنگ کنیم همچنین از افرادی که برای موسسات خود مجوزهایی غیر از سازمان بهزیستی را دریافت کرده‌اند، دعوت می کنیم به استانداردسازی فضایی که کودکان در آن در حال رشد هستند وارد شوند تا به این ترتیب خانواده‌ها نیز با امنیت و آرامش کودکشان را به آنجا بسپارند و تحویل بگیرند.

وی در پایان گفت: با پیگیری بسیاری از اخبار ناگواری که در روز در خصوص کودکان منتشر می شود به مکان هایی می‌رسیم که مسئول نگهداری کودکان هستند اما خارج از برخی ضوابط فعالیت می‌کنند.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: سازمان بهزیستی کودک

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۴۸۰۵۲۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اعلام اسامی تعدادی از فرآورده های سلامت فاقد مجوز

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما روابط عمومی سازمان غذا و دارو در اطلاعیه‌ای فرآورده گیاهی قطره تقویت جنسی Desi Mumy،فرآورده های گیاهی سیلی بین Silibin،فرآورده گیاهی SATONiNE،فرآورده های perfecto و Vitomixو فرآورده تیزن مخلصه سعال حکیم مومن تبریز را به دلیل نداشتن مجوزهای بهداشتی غیرمجاز و تقلبی معرفی کرد.
در این اطلاعیه همچنین محصولاتی چون چای گیاهی لاغری (گیاهان شفا بخش)،فرآورده معجون فاقد مجوز Lukaci Epimediumlu،شربت گیاهی تری تراپیست(مدبرغدیر)و فرآورده پودر گیاهی بهنوشان ۲ از سوی اداره کل فراورده های طبیعی، سنتی و مکمل سازمان غذا و دارو غیرمجاز شمرده می شوند.
روابط عمومی سازمان غذا و دارو در ادامه با اعلان اینکه این معرفی اسامی به قصد مبارزه با ارائه محصولات غیر مجاز در سطح عرضه صورت می گیرد؛ از افرادی که محصولات نامبرده را در مراکز فروش مشاهده می‌کنند خواست که معاونت‌های غذا و داروی دانشگاه‌های علوم پزشکی سراسر کشور و نیروی انتظامی را مطلع سازند تا نسبت به جمع‌آوری آنها اقدام لازم را به عمل آورند.
در پایان، شماره تلفن ۶۶۴۶۲۰۲۶ روابط عمومی سازمان جهت دریافت مشخصات مکان‌های عرضه فرآورده‌های غیرمجاز اعلام شده است.

دیگر خبرها

  • تعامل بهزیستی با مساجد برای رفع مشکلات معلولان و زنان سرپرست خانوار
  • تاثیر اسباب بازی در نبوغ و رشد کودکان
  • اعلام اسامی تعدادی از فرآورده‌های سلامت فاقد مجوز
  • بیش از ۳۴۰۰ مرکز مشاوره درکشور به مردم خدمات سلامت روان می دهند
  • اعلام اسامی چند فرآورده سلامت فاقد مجوز از سوی سازمان غذا و دارو
  • سازمان غذا و دارو اعلام کرد؛ اسامی فرآورده‌های سلامت بدون مجوز
  • تسهیلات خاص برای خانواده‌های دارای فرزند چندقلو
  • اعلام اسامی تعدادی از فرآورده های سلامت فاقد مجوز
  • اسامی تعدادی از فرآورده‌های سلامت فاقد مجوز
  • بهزیستی چه خدماتی به «خانواده‌های دارای فرزند چندقلو» می دهد؟