Web Analytics Made Easy - Statcounter

غلامرضا امینی روز چهار شنبه در گفت وگو با ایرنا، از صدور ۱۳ هزار و ۶۰۰ پروانه کاربرد علامت استاندارد در صنایع غذایی و کشاورزی خبر داد و افزود: استانداردسازی و کیفیت فراورده‌ها  اصالت های کیفی، ایمنی عاری بودن از سموم و آفت و فلزات سنگین را برای مصرفکنندگان تامین می‌کند.

به گفته وی، حدود ۲۱ درصد از صنعت کشور به صنایع غذایی و کشاورزی اختصاص دارد که این سازمان، با ورود به بازار مصرف و نمونه‌برداری از مواد غذایی و فراورده‌های غذایی بسته بندی شده را آزمایش و کیفیت‌سنجی می‌کند و  بیش از ۹۰ درصد اقلام منطبق با استانداردهای کشور و بین المللی مطابقت دارد و در صورت تخلف اقلام بی‌کیفیت جمع‌آوری می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیرکل دفتر نظارت بر استاندارد صنایع غذایی، آرایشی، بهداشتی و حلال سازمان استاندارد ایران تصریح کرد: در نیمه نخست امسال ۵۰ هزار مورد بازرسی صنایع غذایی و کشاورزی در سطح کشور انجام شده و در نیمه دوم امسال این طرح نظارتی بطور مستمر اداره خواهد داشت.

امینی، از صدور دو هزار و ۱۰۰ پروانه کاربرد علامت استاندارد جدید برای فراورده‌های تولید شده کشور در نیمه نخست امسال خبر داد و گفت :در این مدت نیز ۱۰۰ مجوز نیز صادر شده است که به جمع تولید کنندگان استاندارد پیوستند.

به گفته وی در ۶ ماهه نخست امسال با دو هزار و ۶۳۱ مورد تولید کننده محصولات غیراستاندارد اعمال قانون و پروانه افراد خاطی باطل شده است. 

مدیرکل دفتر نظارت بر استاندارد صنایع غذایی، آرایشی، بهداشتی و حلال سازمان استاندارد ایران گفت: هم‌اکنون ۳۲ هزار و ۶۵۳ استاندارد ملی در سطح کشور وجود دارد که شامل بخش عمده ای از اقلام مصرفی جامعه را تشکیل می دهد.
امینی تصریح کرد: ایران اسلامی توانسته است کرسی هیات مدیره فنی سازمان بینالمللی استاندارد را کسب کند و امروز یکی از ۱۵ عضو هیات مدیره فنی سازمان بین المللی استاندارد است که برای ۱۷۵ کشور عضو تصمیم گیری می کند امروزه گواهی آزمون،بازرسی و کیفیت ایران در ۷۹ کشور جهان شناخته شده است.
امینی ادامه داد: در استاندارد غذاهای حلال با تلاش و پیگیری‌های نمایندگی ایران استاندارد غذای حلال ۹۸ درصد با فقه جعفری مطابقت دارد.
وی اظهار داشت: ۲ هزار و ۲۰۰ میلیارد دلار سهم غذای حلال در دنیا است که اگر سهم جمهوری اسلامی در این اقتصاد ۵ درصد باشد دیگر نیازمند نفت نیستیم.
وی افزود: سازمان ملی استاندارد برای پیشبرد اهداف ۳۱ هزار و ۱۹۲ واحد تولیدی را با بیش از ۶۹ هزار فرآورده بصورت مستقیم کنترل می کنیم و ۳۷ هزار و ۴۸۲ پروانه در این راستا صادر شده است.

۶۱۹۹/۲۰۹۷

منبع: ایرنا

کلیدواژه: شهرکرد چهارمحال وبختیاری علامت استاندارد استاندارد پژوهشکده علوم و صنایع غذایی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۴۸۰۹۷۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کیفیت‌سنجی بیش از ۳۵ هزار تُن انواع کود وارده به استان گلستان

سید صمد ضیائی در خصوص نظام کنترل کیفیت کود‌های وارداتی و تولید داخل توسط شرکت خدمات حمایتی کشاورزی کشور گفت: علاوه بر آنکه ثبت کود توسط مؤسسه تحقیقات آب و خاک انجام می‌شود، طرحی در کل کشور ازسوی دفتر مرکزی این شرکت به اجرا گذاشته می‌شود تا کل فرآیند را تحت کنترل درآورد.

وی افزود: پارسال از ۱۹۲ پارت، درمجموع ۳۵ هزار و ۷۲۵ تُن انواع کود‌های ازته، فسفاته و پتاسه توسط تیم نمونه برداری انجام و نمونه پس از پلمپ به مرکز تحقیقات کاربردی نهاده‌های کشاورزی شرکت خدمات حمایتی کشاورزی کشور ارسال شد.

ضیائی به بیان اهمیت نظام کنترل کیفی نهاده‌های کشاورزی در این شرکت تاکید کرد: با این روش خواهیم فهمید که کودشیمیایی در کجا تولید، توزیع و به چه ترتیبی حمل می‌شود، تا اثرات مثبت آن بتواند به همه بهره‌برداران تعمیم داده شود.

وی گفت: این نظام همچون گواهی‌های ایزو که کاملاً استاندارد هستند، کمک می‌کند تا محموله‌های کودی، در صحت و سلامت تولید شود و سپس به دست بهره‌برداران برسد.

باشگاه خبرنگاران جوان گلستان گرگان

دیگر خبرها

  • رئیس سازمان ملی استاندارد: امضای ایرانی جهانی شد
  • نقش ۳۰۶ هزارمیلیارد ریالی بانک کشاورزی در تامین گوشت سبد غذایی خانوار‌ها در سال ۱۴۰۲
  • افزایش ۲ برابری سطح پوشش گیاهی در مراتع گنبدکاووس؛ مانعی برای ریزگرد‌ها و غذایی برای دام‌ها
  • تشکیل کمیته تخصصی «سبز و آبی» در راستای اهمیت امنیت غذایی در کشور
  • محصولات بیش از ۱۳۰ واحد صنعتی در نمایشگاه توانمندی‌های صادراتی
  • پایداری تولید شرط اولیه امنیت غذایی است
  • کیفیت‌سنجی بیش از ۳۵ هزار تُن انواع کود وارده به استان گلستان
  • آبیاری دغدغه مهم کشاورزان گندم کار در شهرستانهای شوش و کرخه است
  • اجرای پروژه لاینینگ 6500 متری در آمل
  • اقدامی مهم در استاندارد که زمینه تحقق شعار سال را فراهم کرده است