Web Analytics Made Easy - Statcounter

 استفن دوژاریک، سخنگوی دبیرکل سازمان اعلام کرد که دبیرکل سازمان ملل از اقدام عمران‌خان، نخست‌وزیر پاکستان برای کاهش تنش میان ایران و عربستان سعودی پس از حمله رخ‌داده اخیر به صنعت نفت عربستان استقبال می‌کند.

اخبار سیاسی- دوژاریک در جمعی از خبرنگاران در نیویورک گفت که ریاست سازمان ملل از چنین اقداماتی «اصولا» حمایت می‌کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 استقبال دبیر کل سازمان ملل از اقدام نخست‌وزیر پاکستان در پی این مطرح می‌شود که عمران خان روز یکشنبه هفته جاری در سفرش به ایران در نشست خبری مشترک با حسن روحانی، رئیس جمهور کشورمان گفت: دلیل اصلی سفر من به ایران این است که نمی‌خواهیم درگیری جدیدی در منطقه بوجود بیاید به ویژه اینکه ما خودمان ۱۵ سال درگیر بودیم و ۷۰ هزار نفر را هم در درگیری با تروریسم از دست دادیم.

عمران خان ادامه داد: ایران همسایه ماست و در مواقع مهم به ما کمک کرده است و عربستان هم دوست ماست و به ما کمک کرده است و نمی‌خواهیم بین ایران و عربستان درگیری رخ دهد بلکه معتقدیم باید با مذاکره مشکلات حل شود و به جنگ منتهی نشود.

عمران خان همچنین به دنبال سفرش به ایران، روز سه‌شنبه به عربستان سعودی سفر و با مقامات عالی‌رتبه این کشور دیدار کرد.

همچنین پایگاه خبری رادیو پاکستان روز گذشته گزارش داد که عمران خان، نخست‌وزیر پاکستان در گفت‌وگویی اختصاصی با شبکه سی‌ان‌ان اعلام کرده دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور آمریکا از وی خواسته تا نقش خوبی را روابط میان تهران و واشنگتن ایفا کند.

وی همچنین تصریح کرد که در سفر اخیر خود به تهران، این پیشنهاد دونالد ترامپ را به حسن روحانی رسانده است.

عمران خان با اشاره به پیچیدگی روابط ایران و آمریکا اظهار کرد که تا زمان پاسخ نگرفتن از طرفین، اطلاعات جدیدی را در این زمینه فاش نخواهد کرد.

 

منبع: افکارنيوز

کلیدواژه: سازمان ملل پاکستان ایران و عربستان صنعت نفت نیویورک دبیر کل سازمان ملل ایران رئیس جمهور تروریسم عربستان مشکلات جنگ عربستان سعودی واشنگتن حسن روحانی ایران و آمریکا پاکستان دبیرکل سازمان ملل عربستان و ایران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.afkarnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «افکارنيوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۴۸۱۰۱۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

استقبال پرشور از رئیس جمهور در قدیمی‌ترین دانشگاه لاهور

به گزارش حوزه سیاست و اقتصاد خبرگزاری تقریب،آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی پس از بازدید از آرامگاه اقبال لاهوری برای سخنرانی به دانشگاه جی سی شهر لاهور رفت و با استقبال رئیس و اعضای هیات علمی این دانشگاه که قدمتی ۱۶۰ ساله دارد، وارد سالن اجتماعات شد.

صدها نفر از دانشجویان، اساتید و برخی از چهره‌های علمی، فرهنگی و رسانه‌ای پاکستان همزمان با ورود رئیس جمهوری اسلامی ایران به صورت پر شور از وی استقبال کردند.

هم اکنون سخنرانی آیت‌الله رئیسی در دیدار با نخبگان علمی و فرهنگی ایالت پنجاب در دانشگاه جی سی آغاز شده است.

رئیس جمهوری و اعضای هیات عالی رتبه کشورمان صبح امروز به همراه وزیر مسکن پاکستان وارد لاهور، قلب فرهنگی پاکستان، شدند.

آیت الله رئیسی در بدو ورود مورد استقبال خانم مریم نواز سروزیر ایالت پنجاب، مهران موحد فر سرکنسول ایران در لاهور و برخی از مسوولان دولت ایالتی قرار گرفت.

رئیس جمهوری ایران صبح دیروز (دوشنبه) به دعوت طرف پاکستانی برای سفر ۳ روزه رسمی وارد اسلام‌آباد پایتخت این‌ کشور شد و با آصف علی زرداری همتای پاکستانی خود، محمد شهباز شریف نخست وزیر و همچنین فرمانده ارتش این کشور دیدار کرد.

انتهای پیام/ 

دیگر خبرها

  • وزیر دفاع پاکستان: هیچ مانعی نباید روند تکمیل پروژه خط لوله گاز ایران و پاکستان را متوقف کند
  • مناسبات دوجانبه و مهمی میان ایران و پاکستان وجود دارد
  • مردم پاکستان شجاعت ملت ایران را ستایش می‌کنند
  • سفر رئیس‌جمهور ایران به پاکستان دستاوردهای اجتماعی، سیاسی و منطقه‌ای داشت/ استقبال پر شور ملت پاکستان
  • ۵ سند همکاری میان ایران و سریلانکا به امضا رسید
  • سفر رئیس‌جمهور ایران به پاکستان دستاورد‌های اجتماعی، سیاسی و منطقه‌ای داشت
  • دیپلماسی اقتصادی، برگ برنده همسایگی
  • تأکید رئیسی بر رسمی شدن تجارت غیر رسمی میان ایران و پاکستان
  • استقبال پرشور از رئیس جمهور در قدیمی‌ترین دانشگاه لاهور
  • استقبال گرم از رئیس‌جمهور در پاکستان چه معنایی دارد؟!