Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان  از بوشهر، محمدرحیم بهره‌مند مدیرکل استاندارد استان بوشهر امروز در جمع خبرنگاران بیان کرد: با توجه به اینکه این آسانسور‌ها بیمار بر هستند و اغلب اتاق‌های عمل نیز در طبقات بالاتر بیمارستان‌ها قرار دارند امکان پلمپ آن‌ها وجود ندارد، زیرا امکان ایجاد مشکلات جدی‌تر برای بیمار وجود دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او افزود: از طریق دادستانی هم پیگیری‌های لازم صورت گرفته و دادستان هم به بیمارستان‌های متخلف تذکر‌های لازم را داده کرده است.

مدیرکل استاندارد استان بوشهر ادامه داد: آسانسور ناایمن هتل‌ها، اداره‌ها و و کلینیک‌های درمانی متخلف پلمپ شده اما نمی‌توان آسانسور بیمارستان‌ها را پلمپ کرد.

بهره‌مند بیان کرد: اداره کل استاندارد سالانه پروانه‌هایی برای آسانسور‌های شخصی ارائه می‌دهد و کیفیت آن‌‎‌ها را بررسی می‌کند که مردم استان سالانه برای تمدید پروانه خود اقدام می‌کنند ومشکلی برای آسانسور‌های شخصی وجود ندارد.

او گفت: اگر آسانسور بیمه باشد، اما تائیدیه استاندارد نداشته باشد، بیمه شاملش نمی‌شود. این امر دستور العمل بیمه مرکزی است.

سیلندرهای گاز مایع بدون متولی، تحویل داده شود

مدیرکل استاندارد استان بوشهر همچنین با تاکید بر پایش سالانه سیلندرهای گاز، بیان کرد: شرکت‌های خدمات دهنده سیلندر‌های گاز‌ مایع (ال پی جی) ملزمند سالانه آن‌ها را پایش کنند و اگر لازم باشد سیلندر‌ها تعمیر یا تعویض شوند.

بهره‌مند با اشاره به فعالیت پنج شرکت توزیع گاز مایع در استان، گفت: برخی سیلند‌رها وضع خطرناکی داشتند که با رایزنی‌های صورت گرفته  نخستین بار در کشور توانستیم مجوز بگیریم که همه سیلندر‌های بدون متولی را در استان جمع آوری کنیم و سیلندر‌های دارای استاندارد و ایمن  به شرکت‌هایی که در استان نمایندگی دارند، وارد شود.

او ادامه داد: افرادی سودجو هستند که سیلندر‌های مستعمل استان‌های دیگر را جمع آوری و به استان بوشهر وارد می‌کنند که مکاتبه‌ای داشتیم و حکم دادستانی هم برای مقابله با این مشکل گرفتیم اما یا نظارت در پلیس راه‌ انجام نمی‌گیرد یا اینکه از راه‌هایی که پلیس حضور ندارد وارد استان می‌شوند.

مدیرکل استاندارد استان بوشهر از مردم خواست از خرید این سیلندر‌ها خودداری کنند و یا اگر سیلندر بدون متولی دارند، به جایگا‌ه‌ها تحویل دهند.

بهره‌مند افزود: مجوز تعویض ۱۵ هزار سیلندر را گرفته‌ایم و هیچ هزینه‌ای برای جایگا‌ه‌های استان و مردم ندارد. سیلندر‌های کهنه را تحویل می‌دهند و سیلندر‌های نو تحویل می‌گیرند.

شهرداری‌ها خودشان را به خواب زده‌اند

او درباره استانداردسازی وسایل و زمین‌های بازی نیز گفت: همه شهرداری‌ها می‌دانند که باید وسایل بازی موجود در بوستان‌های عمومی استاندارد باشد اما خود را به خواب زده‌اند و اظهار بی‌اطلاعی می‌کنند.

مدیرکل استاندارد استان بوشهر ادامه داد:  شهرک‌های بازی تحت کنترل این  اداره کل است اما اداره بوستان‌های عمومی با شهرداری‌هاست.

بهره مند بیان کرد: ما حتی چرخ فلک‌هایی را که به صورت دستی در مناطق مختلف وجود داشت، به علت غیر استاندارد بودن به صورت مرحله‌ای جمع آوری کردیم.

او، تاکید کرد: مشکلی با بخش خصوصی نداریم و عمده تخلفات مربوط به شهردای‌هاست که بودجه‌های دولتی را برای خرید محصولات غیر استاندارد و نصب غیر استاندارد آن‌‌ها صرف می‌کنند. شهرداری‌ها در حال از بین بردن بودجه‌های دولتی هستند.

به خانه‌های بازی مجوز ندهند

مدیرکل استاندارد استان بوشهر درباره خانه‌های بازی  نیز گفت: این مراکز، روز به روز در حال افزایش است و به نهاد‌های مختلف اعلام کرده ایم که باید جلوی این‌ها را بگیرند و به آن‌ها مجوز ندهند.

بهره‌مند افزود: سازمان‌های مجوز دهنده مکلف شوند قبل از اینکه مجوز دهند جلوی کار غیر استاندارد را بگیرند.

انتهای پیام/ک

 

 

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: اخبار اقتصادی استاندارد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۴۸۱۱۹۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آمادگی آتش نشانی رشت برای آموزش ایمنی در بیمارستان‌ها

ایسنا/گیلان رئیس سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری رشت گفت: آموزش ایمنی و آتش‌نشانی برای تمام مراکز درمانی و بیمارستان‌ها که اعلام آمادگی کنند، برگزار می‌شود.

شهرام مومنی امروز، هفتم اردیبهشت ماه در گفت‌وگو با ایسنا با اشاره به اعلام آمادگی سازمان آتش نشانی رشت در ارائه آموزش به مراکز درمانی و بیمارستان‌ها، اظهار کرد: آموزش‌ها برای تمام پرسنلی که علاقمند باشند، برگزار می‌شود.

وی با اشاره به اهمیت آشنایی افراد با نکات ایمنی، افزود: حضور در محل کار در کنار رعایت نکات ایمنی، قطعا آسودگی خیال برای پرسنل و مراجعه کنندگان را فراهم می‌کند.

رئیس سازمان آتش‌نشانی رشت با اشاره آمادگی این سازمان برای آموزش ایمنی و آتش نشانی در مراکز درمانی و بیمارستان‌ها، گفت: تیم عملیاتی آتش نشانان با حضور در مراکز تخصصی نسبت به برگزاری دوره تئوری و عملی  آموزش ایمنی و آتش نشانی می‌پردازند.

مومنی با بیان اینکه حفظ ایمنی در کنار افزایش دانش ایمنی یک اولویت است، تصریح کرد: بسیاری از کارگاه‌های بزرگ، فروشگاه‌ها، بیمارستان‌ها و غیره در سایه اشتباهات کوچک؛ دستخوش خسارات جبران ناپذیر مالی و گاهی جانی شده‌اند که حفظ ایمنی در محیط کار به همراه افزایش سواد ایمنی کارکنان؛ گام‌های اولیه و یک الویت ویژه است.

وی افزود: روش‌های پیشگیری از آتش‌سوزی، شناخت انواع آتش‌سوزی‌ها، شناخت انواع تجهیزات ایمنی و اطفاء حریق، شناخت انواع کپسول آتش‌نشانی و نحوه صحیح استفاده از خاموش کننده‌های دستی، دروس ارائه شده در این دوره‌های آموزشی خواهد بود.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • ترک مصرف کافئین با ۲ روش ساده
  • آمادگی آتش نشانی رشت برای آموزش ایمنی در بیمارستان‌ها
  • اعتیاد به کافئین را بی دردسر ترک کنید
  • این خودروی لاکچری رسما رونمایی شد
  • لغو پی در پی کنسرت‌ها در ایران/ وقتی وزارت ارشاد نمی‌تواند پای مجوز خودش بایستد (فیلم)
  • واکنش هیئت فوتبال تهران به ماجرای مرگ یک فوتبالیست پیشکسوت
  • کاهش ۱۰ درصدی میزان حوادث ناشی از کار در سیستان و بلوچستان
  • فعالیت ۴۰۰ مسئول ایمنی در سیستان و بلوچستان
  • سربازان از این طریق امریه بگیرند
  • ◄ آزمایش بوژی SF400 واگن های دوطبقه بر اساس استاندارد UIC 518