Web Analytics Made Easy - Statcounter

«عمران خان»، نخست وزیر پاکستان طی مصاحبه ای با شبکه خبری «سی ان ان» اعلام کرد در سفرش به نیویورک «دونالد ترامپ»، رئیس جمهوری آمریکا از وی خواسته است تا بین ایران و آمریکا میانجیگری کند.

وی افزود که در آخرین سفر خود به ایران، با «حسن روحانی»، رئیس جمهوری ایران درباره این پیشنهاد ترامپ صحبت کرده است.

عمران خان در این مصاحبه اعلام کرد که وضعیت در حال تغییر و تحول است و تا زمانی که پاسخ قاطعی از هر دو طرف در دست نداشته باشم به جزئیات نمی پردازم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به این که روابط میان دو طرف پیچیده است اما خوشبینی خود را در مورد درک دو طرف از این موضوع ابراز کرد.

در همین حال نخست وزیر پاکستان، به منظور تلاش برای بهبود روابط میان ریاض و تهران و به عربستان سعودی سفر کرد.

در بیانیه وزارت امور خارجه پاکستان نیز آمده است که عمران خان از پادشاه عربستان خواسته است تا از طریق دیپلماسی، اختلافات منطقه را حل و فصل کند.

«آنتونیو گوترس»، دبیرکل سازمان ملل متحد نیز از ابتکار عمران خان برای از بین بردن تنش ها میان ایران و عربستان سعودی استقبال کرده است.

عمران خان در سفر روز یکشنبه خود به تهران با رهبری، رئیس جمهوری و وزیر امور خارجه ایران گفت و گو کرد. «شاه محمود قریشی»، وزیر امور خارجه پاکستان که در این سفر عمران خان را  همراهی می کرد گفت که تلاش پاکستان برای برقراری صلح در منطقه صمیمانه و خالصانه بوده است.

وی همچنین خواهان برداشته شدن سوءتفاهم ها میان ایران و عربستان شد و اعلام کرد صلح و ثبات در منطقه آرزوی ماست و تمام تلاش خود را برای کاهش و حذف تنش ها میان کشورهای منطقه به کار خواهیم بست.
 

منبع: پارسینه

کلیدواژه: عمران خان پاکستان آمریکا ایران دونالد ترامپ عربستان سعودی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.parsine.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پارسینه» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۴۸۱۵۱۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ترامپ بهترین دوست اسرائیل!

گلن بِک، شخصیت رسانه‌ای معروف محافظه‌کاران آمریکا در واکنش به تجمع‌های اعتراضی این روز‌های دانشجویان گفت: ممکن است که میلیون‌ها دانشجو به اسرائیل اعتراض کنند، ولی اگر ترامپ برنده انتخابات ۲۰۲۴ شود، اسرائیل دوباره یک دوست وفادار در کاخ سفید دارد.

به گزارش روزنامه فرهیختگان، وی افزود: کلیف سیمز، معاون سابق اطلاعات ملی آمریکا (مشاور امنیتی فعلی ترامپ) به من گفت که ترامپ چقدر مصمم بود تا سفارت آمریکا در اسرائیل را به اورشلیم (بیت المقدس) منتقل کند.

کلیف نقل می‌کرد که ترامپ به او گفته «من وعده دادم که این کار را می‌کنم و واقعاً هم این کار را انجام دادیم.»

دیگر خبرها

  • مناظره آتشین آمریکایی‌ها و سعودی‌ها درباره ایران در شبکه اسرائیلی!
  • ادعای یک روزنامه درباره درخواست تـازه آمریکا و پاسخ ایـران
  • ادعای روزنامه کویتی درباره درخواست تازه آمریکا از ایران
  • مختصات نظم جدید منطقه
  • اعتراف روزنامه غربگرا: ایران  سه بر صفر از آمریکا جلو است
  • ترامپ بهترین دوست اسرائیل!
  • سفرهای سریالی مقامات سعودی به پاکستان برای تجارت و سرمایه‌گذاری
  • شرط آمریکا برای توافق امنیتی با عربستان ؛ پای اسرائیل در میان است
  • مسکو از جنگ ایران و اسرائیل چه بهره‌ای برد؟ روسیه تمام تخم‌مرغ‌هایش را در سبد ایران نمی‌گذارد
  • سالیوان: توافق دفاعی آمریکا با عربستان بدون رابطه ریاض با اسرائیل امکان‌پذیر نیست