Web Analytics Made Easy - Statcounter

در پی افزایش ناامنی‌ها در افغانستان و اوضاع نامناسب این کشور، در سال جاری میلادی ۱۷ هزار پناهنده افغان وارد اروپا شدند که این میزان بیش از شمار پناهجویان سوری است. ۲۴ مهر ۱۳۹۸ - ۱۲:۲۱ بین الملل افغانستان نظرات - اخبار بین الملل -

به گزارش دفتر منطقه‌ای خبرگزاری تسنیم، اداره امور مرزی اتحادیه اروپا یا «فرنتکس» اعلام کرد که از آغاز سال جاری میلادی تاکنون شمار مهاجرت پناهجویان افغانستانی به اروپا بیش از پناهجویان سوری است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

براساس گزارش فرتکس، در طی سال جاری میلادی حدود 80 هزار پناهجو وارد کشورهای اروپایی شده‌اند که از این میان 17 هزار نفر افغانستانی هستند و تنها 10 هزار نفر شامل پناهجویان سوری می‌باشند.

براساس برآوردهای سازمان جهانی مهاجرت میزان ورود مهاجرین غیرقانونی افغانستانی به اروپا دوبرابر می‌شود.

افزایش شمار پناهندگی اتباع افغانستان به اروپا در حالی افزایش یافته که این پناهجویان با اخراج اجباری و عدم رسیدگی به درخواست پناهندگی از سوی کشورهای اروپایی روبرو هستند و شمار بسیاری از آنها نیز در وضعیت بلاتکلیفی قرار دارند.

وزارت مهاجرین افغانستان اوایل سل جاری اعلام کرد که بیش از 150 هزار پناهجوی افغان در اروپا در وضعیت بلاتکلیفی بسر می‌برند و به درخواست پناهندگی آنها رسیدگی صورت نگرفته است.

گفتنی است که میزان پذیرش پناهندگی پناهجویان افغان در سال‌های اخیر در حالی به شدت کاهش یافته که سازمان ملل سال گذشته این کشور را به دلیل تشدید ناامنی‌ها در فهرست کشورهای «درگیر جنگ» قرار داد.

وزارت مهاجرین افغانستان از بلاتکلیفی 150 هزار پناهجوی افغان در اروپا خبر داداخراج اجباری 589 پناهجوی افغان از آلمانعفو بین‌الملل: اخراج بیش از 10 هزار پناهجوی افغان از اروپا غیرقانونی است

این در حالی است که بیش از 3 میلیون و 778 هزار آواره داخلی نیز در افغانستان وجود دارد که بیشتر آن‌ها به دلیل جنگ و ناامنی و یا خشکسالی مجبور به ترک خانه‌هایشان شده‌اند.

انتهای پیام/.

R1447/P/S8,87,1413/CT12 واژه های کاربردی مرتبط اخبار "افغانستان"

منبع: تسنیم

کلیدواژه: اخبار افغانستان اخبار افغانستان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۴۸۱۸۹۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

(ویدیو) اظهار ندامت و پشیمانی اشکان خطیبی از مهاجرت

اشکان خطیبی درباره زندگی در اروپا ادامه داد: زندگی در اروپا کار راحتی نیست؛ اینجا به بیماری C-PTSD مبتلا شدم و تحت درمانم؛ نه بدنم و نه ذهنم دیگر توانایی کار کردن ندارد!

به گزارش تسنیم، او افزود: اصلا از کیفیت کار‌هایی که در خارج از ایران کردم راضی نیستم و حدود ۶ سال است که روی صحنه نرفتم؛ سخت است واقعا سخت است.

وی گفت: بهایی که من دادم به قیمت از دست دادن خانواده‌ام تمام شد!

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • خبر خوب برای دانشجویان افغان در ایران
  • اعتراض پناهجویان افغانستانی در اندونزی
  • اعتراض پناهجویان افغان به سرگردانی چندین ساله در اندونزی
  • دیپلمات افغان: جهان به سمت تعامل با کابل پیش می‌رود
  • (ویدیو) اظهار ندامت و پشیمانی اشکان خطیبی از مهاجرت
  • تمدید ۲ ماهه کارت «پی‌.او‌.آر» پناهجویان افغان در پاکستان
  • پایان نمایشگاه بین‌المللی افغان-قزاق در کابل
  • کمک ۱۷ میلیون یورویی اتحادیه اروپا به مهاجرین افغانستانی
  • آزادی ۶۳ پناهجوی افغان از بازداشت پلیس در پاکستان
  • افتتاح نمایشگاه بین‌المللی افغان-قزاق در کابل