Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان ، ابراهیم روحی معاون پژوهش و فناوری انتقال یافته‌های مرکز تحقیقات کشاورزی و منابع طبیعی کردستان با بیان اینکه کشت پاییزه گندم هر ساله از اوایل مهر در این استان آغاز می‌شود اظهار داشت: مقرر شده که ۲۵ هزار تن بذر گواهی شده در بین بهره برداران این استان توزیع شود که تا کنون ۹ هزار تن آن فرآوری شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او اضافه کرد: این بذور از ارقام مختلف پر بازده، مقاوم و سازگار با اقلیم این استان است که انتظار می‌رود کشاورزانی که از این بذور استفاده می‌کنند نسبت به بهره بردارنی که ارقام سنتی را در مزارع خود می‌کارند افزایش عملکرد داشته باشند.

روحی یادآور شد: امسال مقدار تولید بذر گواهی شده نسبت به سال گذشته سه هزار تن حدود ۱۰ درصد نسبت به مدت مشابل سال گذشته زراعی افزایش یافت است و با قیمت ۲۴ هزار ریال برای هر کیلوگرم عرضه می‌شود.

او گفت: هم اکنون ۱۱ شرکت تولید کننده بذر در استان داریم که آن‌ها می‌توانند بذر‌های استاندار را با قیمت مصوب دولت در اختیار کشاورزان قرار دهند.

امسال حدود ۵۹۲ هزار هکتار از اراضی کردستان زیر کشت می‌رود که سالانه ۹۳ هزار تن بذر در این مزارع استفاده می‌شود که حدود ۶۸ هزار تن این میزان خودمصرفی است.

سال زراعی گذشته یک میلیون ۱۰۰ هزار تن گندم در استان تولید شده و بیش از ۷۲۰ هزار تن آن از کشاورزان خریداری شده است.

انتهای پیام/ز

بذر گواهی شده در کردستان آماده توزیع است

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: محصولات کشاورزی مزارع

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۴۸۱۹۷۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

عکس | مبلغ گواهی اسقاط خودروهای مونتاژی افزایش یافت

تین نیوز

با اجرای آیین نامه ماده ۱۰ قانون ساماندهی صنعت خودرو، گواهی اسقاط مورد نیاز برای شماره گذاری خودروهای مونتاژی از ۲۵ درصد به 1.5 گواهی اسقاط افزایش یافت.

به گزارش تین نیوز به نقل از ترابران، در ابلاغیه‎ ای از جانب ایران خودرو به نمایندگی های مجاز این شرکت با موضوع «افزایش مبلغ گواهی اسقاط محصولات مونتاژی» گفته شده است که بر اساس مصوبه هئت وزیران و با توجه به ابلاغ و اجرایی شدن آیین نامه اجرایی ماده ۱۰ قانون ساماندهی صنعت خودرو، گواهی اسقاط موردنیاز برای شماره گذاری خودروهای مونتاژی شامل خانواده هایما از ۲۵ درصد به 1.5 گواهی اسقاط افزایش یافت. به این ترتیب، قیمت گواهی اسقاط این خودروها معادل ۵۲ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان افزایش یافت.

در بخش دیگری از این نامه گفته شده است که مبلغ معادل ارزش ریالی روز گواهی اسقاط در سیستم فروش پیاده سازی شده و آیتم ماده 10 قانون ساماندهی خودروهای مونتاژی به مبلغ 525 میلیون ریال رسیده است.

بدیهی است بر اساس قراردادهای فروش پرداخت مابه التفاوت ارزش گواهی اسقاط (الزامات قانونی) برای همه تعهدات الزامی است.

 

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

دیگر خبرها

  • اچ‌تی‌سی با موبایلی میان‌رده برمی‌گردد
  • انتشار اوراق گواهی سپرده خاص بانک رفاه کارگران تمدید شد
  • عکس | مبلغ گواهی اسقاط خودروهای مونتاژی افزایش یافت
  • مبلغ گواهی اسقاط خودروهای مونتاژی افزایش یافت
  • آماده‌باش امدادگران در ۱۴ استان کشور
  • آماده‌باش هلال احمر در پی احتمال بارش شدید باران در ۱۳ استان
  • آماده‌باش در ۱۴ استان درپی احتمال رگبار و وزش باد شدید
  • آماده‌باش امدادگران در ۱۴ استان کشور درپی احتمال رگبار و وزش باد شدید
  • ۸۰۰ هزار نفر گواهی حفظ را در طرح «زندگی با آیه‌ها» دریافت کردند
  • وقوع مهاجرت معکوس در ۲۰۰ روستای کردستان