Web Analytics Made Easy - Statcounter

نظرسنجی اخیر کمپانیهای اوراکل و آینده کار نشان می دهد که 64 درصد مردم دنیا به روبات ها بیشتر از مدیران خود اعتماد دارند. بیتا میرعظیمی خبرنگار

این نظرسنجی که با مطالعه 370 هزار کارمند، مدیر و رهبر منابع انسانی از میان 10 کشور جهان صورت گرفته است نشان می دهد که هوش مصنوعی رابطه افراد در محل کار را دگرگون کرده و نقش جدیدی را به مدیران در جذب، حفظ و توسعه استعدادها متحول کرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این پروژه نشان می دهد که ترس های رایج در سلطه هوش مصنوعی بر مشاغل انسانی جای خود را به خوش بینی و عشق ورزی به هوش مصنوعی و روبات ها داده است. به طور نمونه 50 درصد از کارگرانی که در محل کار خود با هوش مصنوعی سروکار دارند معتقدند که این فناوری برجسته شده و نقش مهمی را در روابط کاری ان ها ایجاد کرده است. همچنین کارگران در چین (77 درصد)، هند (78 درصد) و ژاپن (29 درصد) دو برابر نسبت به گذشته به هوش مصنوعی اعتماد دارند.

 

در این میان 65 درصد کارگران نسبت به حضور هکاران روباتیک در محل کار خود خوشبین، هیجان زده و سپاسگزارند و نزدیک به یک چهارم نیز از داشتن روابطی دوستانه و خوشحال کننده با هوش مصنوعی در محل کار خود ابراز رضایت کردند. 60 درصد کارگران هندی و56 درصد چینی ها بیشترین هیجان نسبت به حضور هوش مصنوعی در محل کار خود را داشتند؛ پس از آن کارگران در امارات (44 درصد) ، سنگاپور (41 درصد) ، برزیل (32 درصد) ، استرالیا / نیوزیلند. (26 درصد) ، ژاپن (25 درصد) ، ایالات متحده (22 درصد) ، انگلیس (20 درصد) و فرانسه (8 درصد) قرار دارند.

 

در این نظرسنجی 32 درصد از مردان خوش بین بوده و تنها 23 درصد از زنان می توانند به روبات ها و هوش مصنوعی د رمحیط کار اعتماد کنند.

همچنین 64 درصد از کارگران به روبات ها بیشتر از مدیران خود اعتماد داشته و نیمی از این مقدار نیز به مشاوره روبات ها نسبت به مشاوره مدیران خود اعتماد بیشتری دارند. در همین حال کارگران هندی (89 درصد) و چین (88 درصد) به مدیران روبایتک خود اعتماد بیشتری داشته و پس از آنها کارگران حاضر درسنگاپور (83 درصد) ، برزیل (78 درصد) ، ژاپن (76 درصد) ، امارات (74 درصد) ، استرالیا / نیوزلند (58 درصد) ، ایالات متحده آمریکا(57 درصد) ، انگلیس (54 درصد) و فرانسه (56 درصد) قرار دارند.  

منبع: ایران آنلاین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ion.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۴۸۲۲۴۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

میز جلو مبلی وقتی هوش مصنوعی آماده کرده باشه! (عکس)

کانال عصر ایران در تلگرام

دیگر خبرها

  • پیشتازی ترامپ در مقابل بایدن در مهمترین موضوع برای آمریکایی‌ها
  • گزارش دیوان محاسبات از ترک فعل سازمان تامین اجتماعی
  • سهام سازمان تامین اجتماعی در بانک رفاه کارگران واگذار نشده است
  • سهام مازاد سازمان تامین اجتماعی در بانک رفاه کارگران، واگذار نشده است
  • وقتی روبات دروازه بان توپ ستارگان فوتبال را مهار می کند ولی از پوتین گل می خورد / فان
  • حضور مخرب هوش مصنوعی در سینما/ به جوانان اعتماد کنیم
  • ۸۰ درصد جمعیت اصفهان جزو جامعه کارگری هستند
  • میز جلو مبلی وقتی هوش مصنوعی آماده کرده باشه! (عکس)
  • پوست الکترونیک کشسانی که حس لامسه به روبات‌ها می‌دهد
  • کارگران در تحقق شعار سال نقش غیر قابل انکار دارند