Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از گاردین، شرکت توئیتر تحت فشار‌ها برای کنترل و سانسور توئیت‌های دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور آمریکا قواعدی را در مورد پیام‌های توئیتری سران کشور‌ها اعمال می‌کند.

شرکت رسانه‌ای توئیتر اطلاعات جدیدی را درباره طرح‌های خود برای واکنش به توئیت‌های سران کشور‌ها در صورتی که به هر نحوی ناقض قواعد آن باشند، منتشر کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این شرکت در ماه ژوئن سیاستی را اعلام کرده بود مبنی بر اینکه توئیت‌های چهره‌های سیاسی مهم که ناقض قواعد این شرکت است، اگر به نفع عموم شناخته شوند، حذف نمی‌شوند.

از زمان انتخاب دونالد ترامپ، توئیتر در موقعیت دشواری به لحاظ توانایی سانسور توئیت‌های رئیس جمهور آمریکا قرار گرفته و تا حد زیادی در برابر فشار‌های شدید مقاومت کرده است، حتی وقتیکه ارسال توئیت‌هایی توسط افراد دیگر ناقض قواعد این شرکت به نظر می‌رسد. ترامپ در ارتباط با برخی توئیت‌های خود در تهدید دیگران از جمله رهبر کره شمالی و ترغیب به خشونت ضد سی ان ان با بازنشر اطلاعات نژادپرستانه غلط با انتقاد‌های زیادی مواجه است.

طبق سیاست اعلام شده توئیتر در ژوئن ۲۰۱۹، این امکان وجود داشت که توئیت‌های هر یک از سران جهان حتی اگر آنقدر بد باشد که سزاوار حذف شدن باشد، باز هم می‌توان با توجیهاتی در ارتباط با مستندسازی و پاسخگویی از حذف آن‌ها خودداری کرد. توئیتر دیروز اعلام کرد، در چنین مواردی این شرکت با درج برچسبی به توئیت توهین آمیز به کاربران هشدار می‌دهد که اجازه لایک کردن یا توئیت مجدد یا بازنشر آن را ندارند.

سناتور الیزابت وارن به فیس بوک فشار آورده است به ترامپ (و دیگر سیاستمداران) اجازه ندهد تبلیغاتی را درج کنند که شامل اظهارات کذب است. همچنین در ماه سپتامبر، کاملا هریس نامزد ریاست جمهوری دموکرات از «جک دورسی» مدیر اجرایی توئیتر خواست بخاطر بیش از شش پیام توئیتری ترامپ شامل «تهدید‌های صریح» ضد افشاگر رسوایی مرتبط با اوکراین و تهدید به وقوع نجنگ داخلی»، حساب وی را به حال تعلیق درآورد.

این شرکت گفت پیام‌های توئیتری هر یک از سران جهان که مبلغ تروریسم، خشونت یا خود آزاری باشد؛ شامل کالا‌ها یا خدمات غیرقانونی باشد؛ هدف از آن مداخلات انتخاباتی (از قبیل درج اطلاعات غلط درباره رای گیری) باشد؛ یا شامل اطلاعات خصوصی یک فرد دیگر باشد- بویژه اگر آن شخص یک چهره عمومی نباشد- به احتمال زیاد حذف خواهد شد.

توئیتر در عین حال تاکید کرد همچنان برای دسترسی مستقیم به مقامات دولتی و منتخب ارزش قائل است و حفظ سوابق عمومی می‌تواند منافعی در جهت پاسخگویی داشته باشد.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: شبکه های اجتماعی دونالد ترامپ آمریکا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۴۸۲۹۶۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آبگرفتگی در درمانگاه شهر چوئبده بیماران را به دردسر انداخت + فیلم

استان خوزستان جزء استان‌هایی بود که در پی بارش‌های این چند روزه دچار مشکلات فراوانی شد و سیلاب در معابر برخی از شهر‌های این استان به راه افتاد.

درمانگاهی در شهر چوئبده از توابع شهرستان آبادان به دلیل نداشتن سیستم دفع آب‌های سطحی دچار آبگرفتگی شد و بیماران با مشکلاتی مواجه شدند.

شهروند خبرنگار ما با ارسال فیلم از مسئولان درخواست رسیدگی کرد.

منبع: شهروند خبرنگار - خوزستان

بیشتر بخوانید:

بارش باران سیل آسا و آبگرفتگی معابر در بندر امام خمینی (ره) + فیلم

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

برای یادگیری اصول تصویربرداری خبری به صفحه «آموزش تصویربرداری برای شهروندخبرنگاران» مراجعه کنید.

 

 

باشگاه خبرنگاران جوان شهروند خبرنگار شهروند خبرنگار

دیگر خبرها

  • رابطه‌ ناگسستنی غول‌های اروپا؛ هدیه جالب فلورنتینو پرز به سران بایرن مونیخ / عکس
  • سران کشورهای بزرگ به تل‌آویو رفتند تا علیه اسلام اعلام جنگ کنند
  • انتخابات محاکمه ترامپ را به تعویق انداخت!
  • شهبازی جان، رفتی؟ درب را هم محکم پشت سرت ببند!
  • سانحه جنجالی برای X۵۵؛ کاهش کیفیت و گرانی خودروهای تولید داخل‌ + فیلم
  • پابند الکترونیک سارق را حین سرقت به دام انداخت
  • مجری پرحاشیه از صداوسیما کنار گذاشته شده؟
  • سازمان همکاری اسلامی خواهان آتش بس فوری در نوار غزه شد
  • با وجود علاقه سرمربی آلمانی؛ هانسی فلیک هیچ‌وقت به هدایت بارسلونا نزدیک نبود!
  • آبگرفتگی در درمانگاه شهر چوئبده بیماران را به دردسر انداخت + فیلم