Web Analytics Made Easy - Statcounter

نماینده ولی فقیه در استان مرکزی حمله ترکیه به کرد های سوری تجاوز آشکار به تمامیت ارضی سوریه دانست و گفت: این مهم یک موضوع حقوق بشری است و مجامع بین المللی باید ورود کنند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛  آیت الله قربانعلی دری نجف آبادی نماینده ولی فقیه در استان مرکزی در گفتگو با دیار آفتاب؛ در خصوص حمله ارتش ترکیه به منطقه کردستان سوریه گفت: در روزهای گذشته ارتش ترکیه به دستور رجب طیب اردوغان وارد بخش شمالی سوریه شده و آن‌گونه که او گفته است، آنها قصد دارند تا عمق ۳۵ کیلومتری در خاک سوریه هم پیش‌روی کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

هدف این حملات گسترده آن‌گونه که اردوغان می‌گوید، مبارزه با تروریسم است و نام عملیات را هم «چشمه صلح» گذاشته‌اند.

دری نجف آبادی افزود: این اقدامات ترکیه با واکنش بین‌المللی مواجه شد. امانوئل مکرون، رئیس‌جمهور فرانسه و آنجلا مرکل، صدراعظم آلمان در گفت‌وگوی تلفنی با اردوغان خواستار توقف فوری جنگ علیه کردهای سوریه شدند. جمهوری اسلامی ایران هم این حملات را محکوم کرده و نقض اصول حقوق بین‌الملل و تمامیت ارضی خوانده است و پیشنهاد میانجی‌گیری میان ترکیه، سوریه و کردها را مطرح کرده است.

وی در ادامه بیان کرد: ترکیه به بهانه ایجاد کمربند امن برای خود و مبارزه با تروریسم، منطقه وسیعی را بمباران و شهروندان آنجا را آواره کرده و در صورتی که جامعه جهانی نسبت به این مسئله مهم بی تفاوت باشد کشورهای متجاوز دیگر هم زمینه لازم برای اقدامات مشابه را پیدا می‌کنند.

نمانیده ولی فقیه در استان مرکزی نتیجه بخش بودن عمده تلاش‌ها طی سال‌های اخیر در منطقه را معطوف به برقراری صلح دانست و عنوان کرد: مقابله با تروریسم در منطقه اولویت اصلی کشورهای منطقه بوده و همه‌در این راستا وارد صحنه شده بودند و آن را از پای درآوردند، تداوم حملات ترکیه روند صلح و آرامش منطقه را برهم می زند و باعث سوء استفاده دشمنان از این شرایط می شود.

 وی تاکید کرد: جنگ‌افروزی اخیر ارتش ترکیه در مرزهای کردستان سوریه تصمیمی آشکارا خلاف مصالح مشترک منطقه‌ای ملت‌های خاورمیانه و در نگاه جهانیان و وجدان‌های بیدار کشورهای همسایه، اقدامی نابخردانه و محکوم به شکست است و جامعه جهانی و مردم ترکیه از دولت این کشور انتظار دارند که به حل مشکلات اجتماعی-اقتصادی درونی خود بپردازد و در خارج کشور و به‌ویژه در منطقه رنجور و آسیب‌دیده خاورمیانه، از هر گونه تنش‌آفرینی‌ کور قومی و فرقه‌ای بپرهیزد و سیاست گسترش صلح و دوستی میان خلق‌های منطقه را در پیش گیرد.

دری نجف آبادی خاطر نشان کرد: ترکیه با وضعیت پیش آمده نیاز به بازنگری در برنامه های خود دارد و هنوز هم می تواند با انتخاب درست، هزینه ها را به حداقل برساند و جلوی ضرر بیشتر را بگیرد اما در صورتی که همچنان بر ایجاد و حفظ منطقه به اصطلاح امن اصرار بورزد و بر آن پافشاری کند احتمالا با تلفات و خسارت های بیشتری مواجه خواهد شد.

انتهای پیام/

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۴۸۳۵۵۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رزمایش دریایی مشترک سوریه و روسیه آغاز شد

رزمایش مشترک نیروهای دریایی سوریه و روسیه در پایگاه طرطوس، امروز (سه شنبه)آغاز شد.

به گزارش ایرنا، خبرگزاری رسمی سوریه (سانا) امروز در این باره اعلام کرد: نیروی دریایی سوریه با همکاری یگان روسیه، رزمایش مشترک نیروهای دریایی را در پایگاه (طرطوس) آغاز کردند.

این منبع افزود: تمرینات مشترک سوریه و روسیه شامل عملیات دریایی، عملیات تیراندازی و شلیک هوایی برای پاسخ به حملات متخاصم است.

هدف این رزمایش گسترش تعامل میان نیروهای مسلح دو کشور و افزایش موفقیت اقدامات ضدتروریستی مشترک آنهاست.

روسیه و سوریه چند ماه پیش نیز یک رزمایش مشترک با حضور نیروها و پدافند هوایی با هدف بالابردن آمادگی خود برای مقابله با حملات هوایی دشمن، انجام دادند.

کانال عصر ایران در تلگرام بیشتر بخوانید: آغاز بزرگترین رزمایش دریایی ترکیه آغاز بزرگترین رزمایش دریایی آمریکا و ژاپن

دیگر خبرها

  • چند شهید و زخمی در حمله رژیم صهیونیستی به رفح
  • وحیدی: سفر رئیس‌جمهور به کشورهای همسایه و منطقه فرصت سرمایه‌گذاری فراهم می‌کند
  • حماس : تصمیمی برای انتقال به سوریه نداریم
  • حماس: تصمیمی برای انتقال به سوریه نداریم
  • اولین نتایج سفر اردوغان به عراق/ تشکیل ستاد عملیات مشترک بین آنکارا و بغداد
  • رزمایش دریایی مشترک سوریه و روسیه آغاز شد
  • مراسم روز ارتش جمهوری اسلامی ایران در ترکیه
  • اطلاعیه راه‌ آهن درباره عدم مجوز قطار افغانستان ترکیه خلاف واقع است
  • تاکید سفیر ایران بر نقش قوای مسلح ایران و ترکیه در حفظ امنیت
  • رئیس جمهور با فرمانده ارتش پاکستان دیدار کرد