Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «آفتاب»
2024-04-27@13:15:34 GMT

نارضایتی نظامیان آمریکایی از تصمیم خروج از سوریه

تاریخ انتشار: ۲۴ مهر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۴۸۳۹۰۸

آفتاب‌‌نیوز :

به نوشته روزنامه فرامنطقه‌ای شرق‌الاوسط، بسیاری از مسئولان ارتش و دفاع آمریکا از جمله افراد شرکت‌کننده در عملیات داخل سوریه نسبت به سیاستی که دولت دونالد ترامپ، رئیس جمهوری آمریکا با کردهای سوریه در پیش گرفته، ابراز ناخرسندی کردند.
آمریکا پیشتر ۱۰۰۰ سرباز را از شمال سوریه خارج کرد.

در همین راستا، یک مسئول آمریکایی اعلام کرد: برخی از مسئولان نظامی آمریکایی از نحوه برخورد با کردها به دلیل نقششان در کمک به آمریکا در نبرد با داعش، ناخرسند هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مسئول دیگری در وزارت دفاع آمریکا درخصوص شکست ترامپ در مخالفت شدید با حمله ترکیه یا انجام هرکاری برای توقف حملات علیه کردها تصریح کرد: این موضع، در واقع چراغ سبز ترامپ به ترکیه برای انجام حمله نظامی بود.

یک مسئول نظامی عالی‌ و یکی از شرکت‌کنندگان در عملیات سوریه تاکید کرد که از رفتار و نحوه برخورد کشورش با نیروهای سوریه دموکراتیک که کردها آن را رهبری می‌کنند، احساس شرم می‌کند و آمریکا در دفاع از همپیمانانش که در جنگ علیه داعش آن را حمایت می‌کرد، شکست خورده است.

وی در خصوص احتمال تاثیر این موضع آمریکا بر تقویت ترس همپمانان و شرکاء واشنگتن، گفت: آنها به آمریکا در آینده اعتماد نخواهند داشت و کردها هر آنچه که از آنها خواستیم، انجام دادند و ما آنها را رها کردیم. ما به کردها خیانت کردیم.

پیشتر، مارک اسپر، وزیر دفاع آمریکا عملیات ترکیه در شمال سوریه را محکوم کرد.

وزیر دفاع آمریکا ادامه داد: عملیات نظامی ترکیه "غیر ضروری و بی‌پروا" بوده و می‌تواند منجر به بازگشت داعش شود.

رئیس پنتاگون افزود: حمله ترکیه به شمال سوریه منجر به فرار داعشی‌های زندانی شد.

ارتش ترکیه از چهارشنبه گذشته عملیاتی را با نام "چشمه صلح" علیه یگان‌های مدافع خلق کرد در شمال شرق سوریه آغاز کرد. نیروهای آمریکایی همپیمان با کردها با آغاز این عملیات از منطقه عقب‌نشینی کرده و کردها را در مقابل این حملات رها کردند. به این ترتیب نزدیک به ۱۰۰۰ نیروی نظامی آمریکا از منطقه خارج شده و تنها حدود ۱۵۰ سرباز آمریکایی در پایگاه التنف در جنوب سوریه واقع در مرزهای این کشور با اردن باقی ماندند.

منبع: خبرگزاری ایسنا

منبع: آفتاب

کلیدواژه: سوریه ترکیه نظامیان آمریکایی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت aftabnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «آفتاب» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۴۸۳۹۰۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اعلام همبستگی دانشجویان ترکیه با دانشجویان آمریکایی حامی فلسطین

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از آناتولی، دانشجویان دانشگاه ماردین ترکیه امروز جمعه برای اعلام حمایت از مردم فلسطین در غزه تظاهرات کردند.

دانشجویان دانشگاه ماردین ترکیه در این تظاهرات سرکوب تظاهرات‌های دانشجویی در آمریکا در حمایت از فلسطین را محکوم کردند.

جنبش دانشجویی در حمایت از فلسطین از هفته گذشته در سراسر آمریکا شدت گرفته و به چند کشور دیگر سرایت کرده و تاکنون صدها دانشجو توسط پلیس دستگیر شده‌اند. این تظاهرات از دانشگاه کلمبیا آغاز شد. دانشجویان اوایل روز چهارشنبه گذشته اقدام به برپایی چادرهایی در یکی از محوطه‌های چمن‌های دانشگاه نموده و پس از آن در همبستگی با فلسطین فریادها اعتراض بلند کرده و شعار ما حماس هستیم را می‌دادند.

کد خبر 6089265

دیگر خبرها

  • خشونت نظامیان آمریکایی در مقابل دانشجویان + عکس و فیلم
  • اعلام همبستگی دانشجویان ترکیه با دانشجویان آمریکایی حامی فلسطین
  • ارسال تجهیزات و نیروهای کمکی به پایگاه‌های اشغالگران آمریکایی در سوریه
  • خروج نظامیان آمریکایی از نیجر؛ پیروزی استراتژیک برای روسیه
  • افشاگری سی‌ان‌ان از فاجعه فرودگاه کابل هنگام خروج نظامی آمریکا
  • ناقوس مرگ حضور نظامی آمریکا در ساحل
  • تکذیب خروج نظامیان ایران از سوریه
  • خروج مستشاران ایران از سوریه از سوی یک مقام محور مقاومت تکذیب شد
  • تکذیب خروج مستشاران ایران از سوریه
  • ابراز تمایل نیجر به خرید سلاح از روسیه به موازات برنامه‌ریزی برای خروج نظامیان آمریکا