Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس سازمان پیشگیری و مدیریت بحران شهر تهران با بیان اینکه حادثه فروریزش زمین پدیده‌ای شایع در نقاط مختلف شهر تهران است، گفت: مانور فروریزش زمین در جنوب تهران انجام شد. به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری دانشجو، رضاکرمی محمدی، رئیس سازمان پیشگیری و مدیریت بحران شهر تهران درباره اجرای مانور فروریزش زمین در جنوب تهران اظهارداشت: با اجرای مانور‌های متناسب با مخاطرات هر منطقه در تهران نقاط قوت و ضعف شناسایی و توان نیرو‌های عملیاتی و ستادی در مواجهه با حوادث محتمل‌تر بخش‌های مختلف سنجش خواهد شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

همچنین نسبت به تقویت زیرساخت‌های پاسخگویی در زمان حادثه اقدام می‌شود.

وی افزود: بر اساس این گزارش، مانور ساعت صفر با فرض وقوع فروریزش زمین بدلیل ترکیدگی لوله گاز در جنوب تهران (میدان معلم، منطقه ۲۰) در مرکز عملیات مدیریت بحران تهران برگزار شد.

رئیس سازمان پیشگیری و مدیریت بحران شهر تهران ادامه داد: بلافاصله پس از اعلام سناریوی این مانور، مرکز عملیات و مدیریت بحران شهر و بر اساس دستور العمل‌های ویژه حادثه فروریزش نسبت به هماهنگی‌های اعزام نیرو‌های عملیاتی امداد و نجات به محل حادثه و پشتیبانی‌های لازم اقدام شد.

وی بیان داشت: بر اساس این سناریو، با اعلام قطع شریان‌های حیاتی نسبت به فعال سازی شبکه حمل و نقل اضطراری با هماهنگی پلیس راهور، هماهنگی با اداره مسیل‌ها جهت بررسی وضعیت قنوات، هماهنگی جهت قطع خط فشار قوی برق با دستور ستاد فرماندهی، بررسی خطوط مترو در محل حادثه و هماهنگی با شبکه ۵ سیما جهت اطلاع رسانی به شهروندان اقدام شد.

کرمی محمدی گفت: در پی وقوع این حادثه فرضی و تخریب ساختمان سه طبقه در محدوده میدان معلم، هماهنگی با کارگروه‌های بهداشت و درمان، امداد و نجات و امنیت و انتظامات جهت نجات افراد سانحه دیده انجام شد.

وی بیان داشت: این مانور پس از انجام تمرین‌های مختلف شامل فعال سازی مرکز EOC تهران، ستاد‌های مدیریت بحران مناطق، برقراری ارتباطات و هماهنگی با سازمان‌های تخصصی و شناخت نقاط ضعف و قوت این گونه حوادث انسان ساز پایان یافت.

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: فروریزش زمین تهران تهران جنوب تهران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۴۸۳۹۳۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۱۹ کشته در حادثه ریزش یک بزرگراه در جنوب چین

رسانه‌های محلی چین گزارش دادند در پی ریزش بخشی از یک بزرگراه در جنوب این کشور، دستکم ۱۹ تن کشته شدند.

به گزارش ایسنا، این حادثه در پی بارش شدید باران طی روزهای اخیر رخ داده است.

به گفته مقامات استان «گوانگ‌دونگ»، بخشی از یک جاده به طول ۱۷.۹ متر حدود ساعت دو بامداد فرو ریخت.

در مجموع ۱۸ وسیله نقلیه بر اثر این حادثه آسیب دیدند.

به گزارش آسوشیتدپرس، در این گزارش آمده است نیروهای امدادی ۳۰ نفر را به بیمارستان منتقل کرده‌اند.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • آغاز به‌کار پروژه‌های نهضت ملی مسکن در جنوب شرق تهران
  • هشدار درباره فعالیت سامانه بارشی در ارتفاعات استان تهران
  • هشدار مدیریت بحران استان تهران درمورد فعالیت سامانه بارشی در ارتفاعات
  • هشدار مدیریت بحران مبنی بر فعالیت سامانه بارشی در ارتفاعات استان تهران
  • تداوم فعالیت سامانه بارشی تا نیمه اردیبهشت
  • هشدار مدیریت بحران مبنی بر فعالیت سامانه بارشی در ارتفاعات استان تهران 
  • آماده باش مدیریت بحران برای احتمال وقوع سیلاب در ۴ استان
  • ۱۹ کشته در حادثه ریزش یک بزرگراه در جنوب چین
  • مانور لاکچری قالیباف در هتل بزرگ تهران
  • طرح نهضت ملی مسکن جنوب شرق استان تهران آغاز شد