Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایرنا، بهمن رحمتی روز چهارشنبه در مراسم گرامیداشت روز جهانی استاندارد در کهگیلویه و بویراحمد اظهار داشت: از مجموع ۲۸ جایگاه سوخت استان، ۲۴ مورد آن ها فعال هستند و مرحله نخست استاندارد سازی را دریافت کرده اند.

وی افزود: صدور پروانه برای چهار جایگاه سوخت دیگر در استان نیز در صورت رفع مشکلات آن ها در دستور کار قرار می گیرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رحمتی بیان کرد: یک هزار و ۲۰۰ مورد آزمون از نازل های جایگاه های سوخت در سطح استان را در سال جاری انجام شده و  بر اساس بررسی های این اداره کل حدود ۹۸درصد این جایگاه ها مشکلی در زمینه تامین و توزیع با کیفیت فرآورده های نفتی ندارند.

وی عنوان کرد: همچنین تمامی تجهیزات جایگاه های سیلندر پر کنی در کهگیلویه و بویراحمد پروانه علایم استاندارد دریافت کرده اند.

 مدیرکل استاندارد و تحقیقات صنعتی کهگیلویه وبویراحمد تصریح کرد: تعداد ۲۰۳ واحد تولیدی فعال و ۲۷۷ واحد تولیدی غیر فعال تحت نظارت این اداره کل در کهگیلویه و بویراحمد وجود دارند که حدود ۷۰ درصد واحد های تولیدی فعال ساختمانی و ۲۰ درصد صنایع غذایی و کشاورزی هستند.

وی ابراز داشت: تعداد پروانه های دارای علامت استاندارد معتبر ۱۳۷ مورد هستند که ۶۰ درصد آن ها در زمینه صنایع ساختمانی و معدنی و ۲۷ درصد در زمینه صنایع غذایی و کشاورزی است.

رحمتی عنوان کرد: در حال حاضر تعداد ۱۴ آزمایشگاه همکار تایید صلاحیت شده در استان در زمینه های صنایع غذایی و کشاورزی، آرایشی و بهداشتی، بلوک سقفی و دیواری، شن و ماسه و میکروبیولوژی در حال فعالیت هستند.

 مدیرکل استاندارد و تحقیقات صنعتی کهگیلویه وبویراحمد گفت: از ابتدای مهر ۹۷ تا مهر ماه امسال از سوی این اداره کل در استان تاکنون یک پیشنهاد تدوین استاندارد بین المللی، ۳ هزار و ۸۰۰ ساعت آموزش مدیران کنترل کیفیت، توزیع ۹۰۰ بسته ترویجی، ۶۵۰ نمونه آزمون از مراکز تولیدی و فعالیت های بسیار دیگری انجام شده است.

رحمتی تاکید کرد: از دیگر چالش های اساسی فرا روی این اداره کل را کمبود محسوس نیروی متخصص است که از مجموع ۵۵ پست سازمانی تعریف شده ۳۸ مورد آن همچنان خالی است.

 همایش روز جهانی استاندارد با حضور جمعی از فعالان اقتصادی، تولیدکنندگان ، صنعتگران و برخی از مسئولان و مقامات اجرایی کشوری و استانی امروز چهارشنبه در یاسوج مرکز کهگیلویه وبویراحمد برگزار و از ۱۰ تولید کننده برتر در زمینه رعایت استاندارد و تولید محصولات با کیفیت تقدیر شد.

۹۸۶۸/۶۱۱۰

منبع: ایرنا

کلیدواژه: کهگیلویه و بویراحمد استاندارد یاسوج روز جهانی استاندارد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۴۸۴۱۳۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

صدور و تمدید ۱۸۸ فقره پروانه استاندارد در استان اردبیل

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای مرکز اردبیل، حسنعلی حسین‌پور از تحقق ۱۰۰ درصدی برنامه عملکردی سال ۱۴۰۲ در حوزه ارزیابی انطباق استاندارد در استان اردبیل خبر داد و افزود: طی یک سال گذشته، در زمینه ارزیابی انطباق کالاهای صادراتی مشمول استاندارد اجباری نیز تعداد ۱۷۶ فقره گواهینامه انطباق صادر شده است.
وی گفت: پارسال در زمینه ارزیابی انطباق کالاهای وارداتی مشمول استاندارد اجباری یک هزار و ۱۴ فقره گواهینامه انطباق توسط اداره کل استاندارد استان اردبیل صادر شده است.
سرپرست اداره کل استاندارد استان اردبیل همچنین از انجام یک هزار و ۲۹۷ مورد بازرسی فنی از واحدهای تولیدی زیرپوشش این اداره کل در راستای صیانت از حقوق مصرف کننده طی یک سال گذشته خبر داد و اظهار کرد: در این مدت یک هزار و ۲۶۳ مورد نمونه‌برداری کالا از مراکز تولیدی استان اردبیل انجام شد.
حسین‌پور انجام ۳۳۷ مورد آزمون طرح کنترل بازار، ۲۳ مورد بازرسی طرح کنترل بازار کالای داخلی ویژه شب عید، ۵۱ مورد بازرسی طرح کنترل بازار کالای داخلی ویژه ماه مبارک رمضان و ۵۰۵ مورد بازرسی از تجهیزات شهربازی و زمین بازی را از جمله اقدامات اداره کل استاندارد استان اردبیل در یک سال گذشته ذکر کرد.
وی گفت: شهروندان می‌توانند با ارسال کد ۱۰ رقمی مندرج در زیر علامت استاندارد درج شده بر روی کالا و خدمات به شماره پیامک ۱۰۰۰۱۵۱۷ از اصالت و استاندارد کالا اطمینان حاصل کرده و در صورت مشاهده موارد غیراستاندارد مراتب را به این اداره کل اطلاع دهند.

دیگر خبرها

  • حمایت شرکت‌های دانش‌بنیان از بخش کشاورزی زمینه تحول و جهش تولید را فراهم می‌کند
  • آغاز بزرگترین رقابت علمی کشور
  • تامین آب شرب، صنعت و کشاورزی کهگیلویه و بویراحمد/سدها پر شد
  • ۳۴ درصد مردم از کارت جایگاه داران استفاده می‌کنند
  • صدور کارت برای بیش از ۱۹ هزار کنکوری در کهگیلویه و بویراحمد
  • فعالیت ۳۷ جایگاه عرضه سوخت مایع در کهگیلویه و بویراحمد
  • افزایش تعداد جایگاه پمپ بنزین در کهیگلویه و بویراحمد
  • ۱۸۰۰ تن عسل در کهگیلویه و بویراحمد تولید شد
  • صدور و تمدید ۱۸۸ فقره پروانه استاندارد در استان اردبیل
  • ماجرای تخلف و درگیری جایگاه سوخت در اراک چه بود؟