Web Analytics Made Easy - Statcounter

اعضای کابینه دوازدهم در حاشیه جلسه امروز (چهارشنبه) بیست و چهارم مهر ماه هیات وزیران در حیاط دولت با حضور در جمع خبرنگاران به سوالاتشان پاسخ دادند.

به گزارش ایسنا مشروح گفت‌وگوهای سیدعباس صالحی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، عبدالرضا رحمانی فضلی وزیر کشور، فرهاد دژپسند وزیر اقتصاد و امور دارایی، علی ربیعی سخنگوی دولت، رضا اردکانیان وزیر نیرو، رضا رحمانی وزیر صنعت، معدن و تجارت (صمت)، حاجی میرزایی وزیر آموزش و پرورش، لعیا جنیدی معاون حقوقی رئیس جمهور و محمد شریعتمداری وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با خبرنگاران را می‌توانید در لینک‌های زیر دنبال کنید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 ساحت پاک رسانه را باید از «تروریست‌های آبرو» جدا کرد

علی ربیعی سخنگوی دولت درباره‌ دستگیری روح‌الله زم گفت: موضوع دستگیری این فرد نباید زمینه اتهام زنی جدیدی را فراهم کند که البته در چند روز گذشته برای چند نفر این اقدام رخ داد. ما باید از قضاوت‌های تند پرهیز کنیم و اجازه دهیم اطلاعات سپاه موضوع را دنبال کند. دستگیری این فرد موجب شد که ساحت پاک اصحاب رسانه از وجود کسانی که من آن‌ها را تروریست‌ آبرو می نامم،‌ پاک شود.

برخورد با خائنان باید مستند و دقیق باشد

عبدالرضا رحمانی فضلی وزیر کشور درباره‌ اهمیت دستگیری روح‌الله زم گفت: این مساله خیلی مهم است و باید از دستگاه‌های اطلاعاتی به ویژه اطلاعات سپاه تشکر کنم. من به عنوان رییس شورای امنیت کشور عرض می‌کنم که دوستان از مدت‌ها قبل روی این موضوع تور اطلاعاتی پهن کرده بوده و سناریوهایی طراحی کرده بودند و موفق شدند. وتاکید کرد: باید با کسانی که با دادن اطلاعات به امنیت ملی خیانت می‌کنند برخورد شود اما برخورد باید مستند و دقیق باشد.

تشریح مواضع دولت درباره «پالرمو» توسط معاون حقوقی رئیس جمهور

لعیا جنیدی معاون حقوقی رئیس جمهور در جمع خبرنگاران درباره تصمیم رئیس جمهور درباره رد معاهده پالرمو توسط مجمع تشخیص مصلحت نظام اظهار کرد: من مبنای حقوقی این موضوع را به رئیس جمهور ارائه دادم؛ نه الان، بلکه یک ماه پیش این موضوع در دولت مطرح شد و من خدمت ایشان مبنای حقوقی‌اش را فرستادم. وی افزود: دولت معتقد است می شود خطرات را کنترل کرد. اگر به لیست غیر همکار بازگردیم هزینه‌ها را بالا تر برده‌ایم. این نگرانی‌ها باعث شده تا دولت بخواهد کارشناسی شده و با تفاهم مشکلات را حل کند.

واکنش وزیر ارشاد به حواشی پیرامون پوشش تعدادی از بازیگران سینما

سیدعباس صالحی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در واکنش به حواشی ایجاد شده پیرامون موضوع پوشش تعدادی از بازیگران سینما در مراسم آغاز اکران یکی از فیلم‌های سینمایی گفت که این افراد از کسانی هستند که در برنامه‌های تلویزیونی نیز حضور دارند و همچنین فضای آن مراسم رسمی نبوده که آنها بخواهند برای حضور از ما اجازه بگیرند.

مشکلات لایحه مالیات بر ارزش افزوده به‌زودی حل می‌شود/نوسانات بورس طبیعی است

فرهاد دژپسند وزیر اقتصاد و امور دارایی گفت: در بازار بورس نوسانات در حد فعلی به نظرم باید قابل قبول باشد و الان هم موضوع مدیریت می شود تا به یک سطح قابل قبول در بازار بورس برسیم. وی در پاسخ به پرسشی درباره مشکلات لایحه مالیات بر ارزش افزوده در مجلس گفت: بارها گفته‌ایم که مواردی از مشکلات که نیازمند اصلاح خود قانون است در مجلس در حال بررسی است. در صحن مطرح شده و به خاطر بخشی از مشکلات این موضوع دوباره به کمیسیون اقتصاد مجلس بازگردانده تا مجدداً بررسی شود.

توضیحات وزیر نیرو درباره انتقال آب خزر به سمنان و احتمال استیضاح‌اش

رضا اردکانیان وزیر نیرو درباره احتمال استیضاح خود گفت: آنچه که من خبردار شدم، مستلزم این است که با نمایندگان مجلس درباره اش صحبت کنیم و آنچه که مدنظر آنان است را توضیح دهیم تا موضوع برطرف شود. وی همچنین در پاسخ به سوالی درباره طرح انتقال آب دریای خزر به سمنان اظهار کرد: طبق قانون پروژه‌های منابع آب و به ویژه پروژه‌های بزرگش در مرحله اول نیازمند تخصیص آب است که عمدتا بر مبنای نیاز است. یعنی مطالعاتی انجام می‌شود و بر اساس آن موافقت اولیه ای برای تخصیص اولیه آب صورت می‌گیرد و بعد سازمان محیط زیست در این زمینه مجوز زیست محیطی می‌دهد و بعد از آن وزارت نیرو باید تخصیص اولیه خود را بدل به مجوز نهایی کند.

تولید گوشی تلفن همراه داخلی نیازمند سرمایه‌گذاری سنگین است

رضا رحمانی وزیر صنعت، معدن و تجارت (صمت)  با بیان این که هنوز تولید گوشی تلفن همراه در داخل به میزانی نرسیده که بخواهیم تغییری در تعرفه واردات آن اعمال کنیم، گفت: تولید گوشی تلفن همراه داخلی نیازمند سرمایه‌گذاری سنگین است.

خانواده‌ها از بازار آزاد، کتاب برای دانش‌آموزان تهیه نکنند

حاجی میرزایی وزیر آموزش و پرورش با اشاره به اینکه امسال حدود ۱۴۲ میلیون کتاب برای دانش آموزان چاپ شده است اظهار کرد: مشکل کمبود کتاب نداریم. خانواده‌ها از بازار آزاد کتاب تهیه نکنند.

اجرای جدی قانون استخدام معلولان

محمد شریعتمداری وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با اشاره به تشکیل کمیته‌ای برای اجرای قانون جامع حمایت از معلولان به ریاست معاون اول رئیس جمهوری گفت: براساس آنچه در نخستین جلسه این کمیته مطرح شد قانون سه درصد استخدام معلولان در بخش‌های دولتی در حال انجام است و با رفع برخی مشکلات این قانون به صورت جدی‌تر اجرا خواهد شد.

در جلسه امروز هیات دولت همچنین پیش نویس لایحه "حمایت از سهامداران خرد" تصویب شد.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: حیاط دولت روح الله زم بازار بورس پوشش بازیگران پالرمو

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۴۸۴۲۷۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جزئیات بیشتر از آتش‌سوزی روستای گیلان

حجت الاسلام و المسلمین صادقی نیارکی رئیس کل دادگستری استان گیلان از برخورد دستگاه قضایی با مقصرین حادثه آتش سوزی امام زاده ابراهیم شفت و مدیران و مسئولان خاطی در این منطقه خبر داد.

به گزارش صدای ایران،تسنیم در خبری نوشت:وی با بیان اینکه قصور و کوتاهی برخی مسئولان در این حادثه محرز شده است، افزود: دستگاه قضایی با مدیرانی که ترک فعل نموده و اهمال آنان گسترش آتش سوزی و تضییع حقوق مردم را در پی داشت برخورد قاطع خواهد کرد.

رئیس شورای قضایی گیلان با تاکید بر اینکه آسیب و خسارت‌های زیادی به مردم منطقه وارد شده، گفت: مسئولان باید در اسکان و کمک رسانی حادثه دیدگان از حداکثر امکانات استفاده کنند.

حجت اسلام صادقی با اشاره به اینکه در اولین ساعات این حادثه، دادستان شهرستان شفت در محل حاضر و دستورات اولیه قضایی را صادر کرد، گفت: در مرکز استان نیز با تشکیل جلسه برضرورت پیگیری مجدانه شناسایی علت حادثه و برخورد با عوامل آن تاکید شد.

وی با ابراز تاسف از حریق منطقه امام زاده ابراهیم شفت، از تلاش‌های هلال احمر، اورژانس و تمامی نهاد‌هایی که در اطفای حریق و ساماندهی مصدومان تلاش کردند قدردانی کرد.


دیگر خبرها

  • اعلام تخلیه ساکنان شرقی رفح برای حمله اسرائیل/حملات شدید حزب الله به مواضع نظامی اسرائیل با 70 موشک/ حماس: دستور تخلیه رفح تحولی خطرناک است
  • جزئیات بیشتر از آتش‌سوزی روستای گیلان
  • جزئیات بیشتر از آتش‌سوزی امامزاده ابراهیم شفت
  • انتقاد روسیه از مواضع نخست‌وزیر انگلیس نسبت به اوکراین
  • مواضع متناقض سران غربی در برابر اتفاقات اخیر آمریکا + فیلم
  • بشار اسد: موضع سوریه در مورد فلسطین تغییر نکرده است
  • بشار اسد: موضع سوریه هرگز در مورد فلسطین تغییر نکرده است 
  • امیرعبداللهیان از مواضع بنگلادش در حمایت از مردم فلسطین قدردانی کرد
  • امیرعبداللهیان: باید رژیم اشغالگر آپارتاید اسرائیل را متوقف کنیم/ نحوه برخورد دولت‌های مسلمان با بحران غزه در تاریخ ثبت و ضبط خواهد شد/ دیدار گسترده وزیر خارجه با مقامات ارشد کشورهای اسلامی
  • قدردانی از مواضع دولت و مردم بنگلادش در حمایت از مردم فلسطین