Web Analytics Made Easy - Statcounter

حضور رئیس‌جمهور در مراسم آغاز سال تحصیلی دانشگاه‌ها/ مطالبات مردم مناطق سیل‌زده پلدختر و معمولان بعد از گذشت ۷ ماه از وقوع سیل/ انجام تشریفات قانونی برای ورود حسین فریدون به زندان اوین/ توضیحات مسجدی درباره "تلاش شبانه‌روزی" ایران و عراق در خدمت‌رسانی به زوار اربعین/ پوتین چرا به عربستان رفت؟ و... از جمله گزیده اخبار سیاسی ایسنا در روز چهار شنبه، بیست و چهارم مهر ماه ۱۳۹۸ است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گزارش ایسنا، فرمانده نیروی پدافند هوایی ارتش در بازدید از سایت‌های راداری و موشکی جنوب کشور گفت: هیبت و قدرت نظام اسلامی همه محاسبات دشمنان را به هم ریخته و چشم طمع آنان را کور کرده و خیال هر گونه تجاوز به مرزهای ما را از ذهن آن‌ها محو کرده، که همه اینها به خاطر حفظ توانمندی و دستیابی به قدرتی است که شما فرزندان این ملت فراهم ساخته اید.

حجت‌ الاسلام و المسلمین حسن روحانی در مراسم آغاز سال تحصیلی دانشگاه‌ها و مراکز پژوهشی و فناوری کشور، با اشاره به موضوع خودکفایی دانشگاه‌ها گفت: در آینده می شود دانشگاه به خودکفایی برسد. دانشگاه را باید  به بخش خصوصی وصل کرد. بخش خصوصی آن کسی است که نیمه شب هم برای کسب درآمد بیرون می رود، منتظر صف و مشتری است اما کارمند ساعت کاری دارد و منتظر تمام شدن مشتری است. کار خصوصی و دولتی فرق دارد و ما باید دانشگاه را به بخش خصوصی نزدیک کنیم. رئیس‌جمهور همچنین افزود: دانشگاه باید به مسائل استراتژیک وارد شود، حتی اگر در مسائل استراتژیک سال ها بحث کردیم و به نتیجه نرسیدیم باید برویم همه پرسی و از مردم بپرسیم،‌ راهش این است. ما که نمی توانیم با هم دعوا کنیم، چهل سال است داریم بحث می کنیم.

معاون ارتباطات دفتر رییس‌جمهور در حساب شخصی خود در توییتر به تجمع چند دانشجو در محل سخنرانی رییس‌جمهور واکنش نشان داد و نوشت: رئیس‌جمهور در روز ۱۶ آذر شنونده سخنان دانشجویان منتقد خواهد بود.

نماینده مردم پلدختر در مجلس با تشریح مطالبات مردم مناطق سیل‌زده پلدختر و معمولان بعد از گذشت ۷ ماه از وقوع سیل، تاکید کرد مهم‌ترین مطالبات مردم سیل زده پلدختر بازسازی زیرساخت های شهری و روستایی و پرداخت خسارت به کشاورزان سیل زده است.

سفیر ایران در بغداد و رییس ستاد اربعین در عراق هم با اشاره به اقدامات سفارت کشورمان در عراق برای ارائه خدمات هرچه بهتر به زائران اربعین حسینی، اظهار کرد: سفارت ایران و نمایندگی های کنسولی ایران در عراق طی دو هفته اخیر تلاش‌های جدی برای ارائه خدمات هرچه بهتر به زائران اربعین حسینی انجام داده‌اند.

فرمانده نیروی هوایی ارتش هم در تشریح مأموریت‌های هوایی نهاجا در خدمت رسانی به زوار اربعین حسینی از انتقال مصدومین اربعین حسینی توسط هواپیمای c۱۳۰ به تهران خبر داد.

علی لاریجانی در حاشیه برگزاری یکصد و چهل و یکمین اجلاس اتحادیه بین المجالس جهانی (IPU)  در دیدار با جمعی از نمایندگان مجلس عراق با بیان اینکه توسعه و امنیت عراق برای ایران منفعت بسیار دارد، افزود: برخی از کشورها آرامش و امنیت در عراق را نمی پذیرند و از زمان آغاز سیاست‌های جدید عراق، عده‌ای با آن مخالفت کرده و از همان ابتدا کار تروریستی انجام دادند، در حالی که موضع ایران در قبال عراق مشخص است. رئیس مجلس با تاکید بر اینکه ایران در عراق نیرو و دخالتی ندارد، اضافه کرد: زمانی که داعش به عراق حمله ور شد دولت عراق از ایران درخواست کمک کرد که ما نیز به آنها کمک کردیم.

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس در واکنش به توهین بحرینی‌ها به پخش سرود ملی ایران در جریان بازی تیم ملی فوتبال ایران و بحرین این اتفاق را اقدامی سازمان یافته و طراحی شده دانست و گفت که باید دولت بحرین پاسخگو باشد.

استفن دوژاریک، سخنگوی دبیرکل سازمان اعلام کرد که دبیرکل سازمان ملل از اقدام عمران‌خان، نخست‌وزیر پاکستان برای کاهش تنش میان ایران و عربستان سعودی پس از حمله رخ‌داده اخیر به صنعت نفت عربستان استقبال می‌کند.

همچنین وزیر امور خارجه فرانسه با بیان اینکه چارچوب‌های ارائه شده فرانسه برای مذاکره میان ترامپ و روحانی هنوز هم موجود است، گفت: با وجود این‌که فضای سیاسی به دلیل تهدید ایران برای کاهش دیگر تعهدات برجام در آغاز ماه نوامبر در حال محدود شدن است، این چارچوب‌ها هنوز هم وجود دارند. امروز، این برای هر دو طرف مهم است که از این فرصت مذاکره استفاده کنند.

یک کارشناس مسائل روسیه با اشاره به سفر اخیر پوتین به عربستان و تلاش این کشور برای نزدیکی هر چه بیشتر به کشورهای حاشیه خلیج فارس در پاسخ به این سوال که پوتین چرا به عربستان رفت؟ گفت: واقعیت این است که مسکو به دنبال این است که متحدان سنتی آمریکا در حاشیه خلیج فارس را از واشنگتن دور کند. سیاستی که به نظر می‌رسد موفقیت در آن سخت و یا غیرممکن خواهد بود.

همچنین علی شمخانی دبیر شورای عالی امنیت ملی کشورمان در دیدار و گفت و گو با الکساندر لاورنتیف فرستاد ویژه رئیس جمهور روسیه پیرامون آخرین تحولات منطقه ای و بین المللی در مورد احیاء مجدد داعش از سوی آمریکا هشدار داد.

حسین سرتیپی از انجام تشریفات قانونی برای ورود حسین فریدون به زندان اوین خبر داد و گفت: متعاقب تماس تلفنی دفتر دادستان محترم، امروز صبح آقای فریدون به همراه اینجانب در دادسرای مجری حکم حاضر شدیم و بعد از انجام تشریفات قانونی ایشان به زندان اوین مراجعه و در آنجا پذیرش شدند. درخواست حسین فریدون پیش از ورود به زندان را نیز میتوانید اینجا بخوانید.

 محمد کاظمی با بیان اینکه تصمیمی برای فیلترینگ گوگل پلی در کارگروه تعیین مصادیق مجرمانه اتخاذ نشده، نسبت به انتشار اخباری مبنی بر ارسال نامه‌ درخواست فیلترینگ گوگل‌پلی ابراز بی اطلاعی کرد.

*همچنین می‌توانید گفت و گوهای اعضای کابینه دوازدهم در حاشیه جلسه امروز هیات دولت با خبرنگاران را اینجا دنبال کنید.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: حسن روحانی مناطق سیل زده حسين فريدون

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۴۸۴۵۹۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ممنوعیت استفاده از واژه اسرائیل در رسانه‌های عراق

  به گزارش­ سرویس بین الملل خبرگزاری صدا و سیما از بغداد، هیئت ارتباطات رسانه‌ای عراق در اطلاعیه‌ای از تمامی رسانه‌ها و شبکه‌های محلی عراق خواست ضمن تاکید بر اعلام همبستگی بیشتر با ملت مظلوم فلسطین، از این پس در برنامه‌های خود از واژه اسرائیل پرهیز کنند و به جای آن از واژه رژیم صهیونیستی استفاده کنند.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

همزمان هزاران تن از دانشجویان دانشگاه‌های مختلف عراق با برگزاری تجمعات مختلف، حمایت خودشان را از تحصن دانشجویان آمریکایی ضد صهیونیستی اعلام کردند........


اظهارات:
۱- رقیه عبدالامیر – دانشجوی عراقی
۲- عبداللطیف رشید – رئیس جمهورعراق
۳- ندا الکعبی – استاد دانشگاه در عراق

دیگر خبرها

  • بررسی راه‌های گسترش همکاری دانشگاه صنعتی شریف با دانشگاه‌های عراق
  • ممنوعیت استفاده از واژه اسرائیل در رسانه‌های عراق
  • تولد گوساله گوزن زرد ایرانی در مرکز ‌احیاء گوزن زرد کشور در لرستان
  • ضرورت انتقال دانشجوی بورسیه‌ای به کشور‌های جهان برای پیشرفت علمی ایران/ سیاست‌های علمی، ۲۵ ساله تدوین شوند نه ۸ ساله
  • تشکیل کمیته‌های مشترک ایران و عراق برای مقابله با اخبار دروغ و جعلی
  • (ویدئو) ادعای جنجالی در صداتو: فریدون فروغی نه، خواننده اصلی منم!
  • فیلم | ادعای جنجالی؛ خواننده تنهاترین عاشق این جوان گمنام بود نه فریدون فروغی!
  • این اتوبوس شمیران به در و دیوار می‌خورد
  • حملات داعش در عراق شروع شد
  • پیشنهاد استاندار خوز‌ستان برای صدور گذرنامه اتباع ‌در اربعین