Web Analytics Made Easy - Statcounter

برخی منابع رسمی یمنی اعلام کردند، نیروهای دولت مستعفی نمودها و نشانه‌های باقی مانده از حضور امارات را از موسسه‌های این دولت در استان عدن برچیدند. در همین حال، برخی مسئولان دولت هادی نیز از توافق احتمالی دولت مستعفی و جدایی‌طلبان جنوب برای پایان بحران در عدن خبر دادند.

به گزارش ایسنا، به نوشته روزنامه فرامنطقه‌ای القدس العربی، به گفته این منابع پس از آنکه اواخر هفته گذشته اماراتی‌ها از عدن خارج شده و نیروهای عربستانی جایگزین آنها شدند، نیروهای دولت مستعفی تمامی نشانه‌ها و نمادهای کشور امارات را از موسسه‌های دولتی استان جمع‌آوری کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

محمد قیزان، معاون وزیر رسانه دولت مستعفی یمن نیز تایید کرد، تصاویر محمد بن زاید (ولیعهد ابوظبی)‌ و رهبران، شیوخ و سرشناسان اماراتی و نیز پرچم‌های این کشور از بالای ساختمان‌ها و موسسه‌های دولتی یمن و همچنین فرودگاه بین‌المللی عدن پایین آورده شدند.

قیزان گفت: اقدامات یاد شده در چارچوب روند انتقال مدیریت این موسسه‌ها از امارات به نیروهای عربستانی و فراهم کردن مقدمات تحویل آن به نیروهای امنیتی وزارت کشور یمن انجام شده است.

معاون وزیر رسانه یمن اظهار کرد: برخی از وزرای یمنی وابسته به دولت مستعفی به ریاست عبد ربه منصور هادی عصر سه‌شنبه وارد فرودگاه سیئون در استان حضرموت شدند تا مقدمات انتقال تمامی اعضای دولت مستعفی به موسسات یمنی فراهم شود.

وی در توییتی نوشت: ورود عبدالله لملس، وزیر آموزش و پرورش، محمد العنانی، وزیر انرژی و برق، ناصر باعوم، وزیر بهداشت و مسکن، حسین باسلامه، وزیر آموزش عالی و پژوهش‌های علمی، فهد کفاین، وزیر شیلات و مروان دماج، وزیر فرهنگ دولت (مستعفی) یمن در راستای فراهم‌سازی مقدمات بازگشت دولت به عدن صورت گرفته است.

برخی منابع محلی نیز به القدس العربی گفتند، مدیریت فرودگاه بین‌المللی عدن تصاویر محمد بن زاید و مسئولان اماراتی را از نماها و سطوح فرودگاه برچید، همچنین در پی خروج نیروهای اماراتی از استان عدن،  مسئولان این استان تصاویر مسئولان اماراتی را از سطح استان عدن جمع‌آوری کرده و آنها را پاره کردند.

سایت خبری "هنا عدن" تصاویری از نیروهای اماراتی را منتشر کرد که پیش از خروجشان از عدن، اسناد و پرونده‌هایی را که گمان می‌کردند به جرائم و نقض حقوق‌ها توسط آنها در مدت حضورشان در عدن مربوط بودند، آتش می‌زدند.

برخی منابع محلی تایید کردند، یگان‌هایی از نیروهای حفاظتی ریاست جمهوری صبح روز سه‌شنبه برای حضور در کنار نیروهای عربستانی در موقعیتی نظامی به منظور حفاظت از تاسیسات و موسسه‌های حاکمیتی دولتی و در راس آنها کاخ ریاست جمهوری در محله المعاشیق در منطقه کریتر، فرودگاه بین‌المللی عدن و ساختمان دبیرخانه نخست وزیر در منطقه خور مکسر وارد استان عدن شدند.

نظامیان عربستانی هفته گذشته وارد استان عدن شده و پایگاه‌های نظامی و امنیتی که از تابستان سال 2015 در کنترل نیروهای اماراتی بود از جمله فرودگاه بین‌المللی عدن و بندر الزیت در منطقه البرقیه را پیش از خروج آنها تحویل گرفتند. همچنین نیروهای اماراتی هفته گذشته از دیگر مراکز نظامی در پایگاه نظامی العند در استان لحج واقع در مجاورت استان عدن خارج شدند.

این گام‌ها پس از تقسیم استان عدن در پی خروج نیروهای اماراتی از آنجا در اواخر هفته گذشته، در راستای حفظ منافع دولت مستعفی یمن برداشته شدند.

القدس العربی به نقل از یک منبع سیاسی نوشت، خروج اماراتی‌ها و جایگزینی آنها با نیروهای عربستانی و همینطور بازگشت دولت مستعفی یمن به جنوب این کشور در واقع نتیجه توافق‌ها میان دولت‌های عضو ائتلاف عربی تحت امر عربستان است که نظارت بر گفتگویی سیاسی میان دولت مستعفی و شورای انتقالی جدایی طلب وابسته به امارات را بر عهده داشت.

این منبع عنوان داشت: در گفتگوها میان دو طرف پیشرفت خوبی حاصل شده و به نظر می‌رسد که به گام‌های نهایی برای امضای توافقنامه‌ای جهت حل بحران میان دولت مستعفی و گروه‌های مورد حمایت امارات در یمن نزدیک هستیم اما اختلاف‌نظر شدید درباره بندهای پیش‌نویس این توافقنامه همچنان وجود داشته و هیچ نشانه مشخصی از نتایج این وضع وجود ندارد.

از سوی دیگر، برخی مسئولان اعلام کردند، انتظار می‌رود دولت مستعفی یمن و جدایی‌طلبان جنوب فردا (پنج‌شنبه) در ریاض به توافقنامه‌ای برای پایان درگیری‌هایشان بر سر قدرت در عدن دست یابند.

شورای انتقالی جنوب که تحت حمایت امارات است و دولت منصور هادی که از حمایت عربستان برخوردار است، همپیمان یکدیگر بودند، اما از ماه اوت که جدایی‌طلبان بر عدن کنترل یافتند، اختلافاتی میان دو طرف شکل گرفت.

عربستان میزبان مذاکرات غیر مستقیم میان دو طرف برای احیای ائتلاف عربی و مقابله با انصارالله است.

درگیری‌ها میان نیروهای وابسته به دولت هادی و جدایی‌طلبان، جبهه جدید چند طرفه‌ای را ایجاد کرده و ریاض نیز تلاش می‌کند ائتلاف عربی را دوباره در مرزها مستقر کند.

برخی مسئولان دولت هادی اعلام کردند، توافقنامه پایان بحران عدن فردا (پنج‌شنبه) در ریاض امضاء خواهد شد.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: امارات یمن دولت مستعفی یمن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۴۸۵۲۸۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ببینید چگونه اماراتی‌ها از پرورش و فرآوری شتر میلیون‌ها دلار کسب می‌کنند (فیلم)

 

 

 

منبع : فرادید

ویدئوهای دیدنی دیگر در کانال های آپارات و یوتیوب عصر ایران ???????????? کانال 1 aparat.com/asrirantv کانال 2 aparat.com/asriran کانال 3 youtube.com/@asriran_official/videos کانال عصر ایران در تلگرام بیشتر بخوانید: فرآیند پرورش و فرآوری شیر هزاران بز توسط کشاورزان استرالیایی (فیلم) فرآیند پرورش و فرآوری گوشت الاغ، اسب و زالو (فیلم) چگونه گوشت و پوست میلیون‌ها کروکودیل در کارخانه فرآوری می‌شود؟ (فیلم)

دیگر خبرها

  • به عراق صادرات داریم اما بخاطر مسائل بانکی نمی توانیم پولش را بگیریم!
  • ببینید چگونه اماراتی‌ها از پرورش و فرآوری شتر میلیون‌ها دلار کسب می‌کنند (فیلم)
  • دومین روز از مذاکرات آتش‌بس در غزه بی‌نتیجه پایان یافت
  • انتخاب عجیب برای جانشینی لواندوفسکی: داروین نونیز!
  • حماس: هیچ توافقی را بدون توقف جنگ نمی‌پذیریم
  • به عراق صادرات داریم اما بخاطر مسائل بانکی نمی توانیم پولش را بگیریم
  • واکنش وزیر دفاع انگلیس به تحریمش از سوی ایران/ مخالفت امارات با استفاده آمریکا از پایگاه های نظامی در این کشور/ حمله موشکی به پایگاه نظامیان آمریکایی در شرق سوریه/ رایزنی محرمانه دولت بایدن و عربستان درباره یک توافق
  • تحرکات آمریکا در نیجر از بیم حضور روسیه در ساحل
  • احرکات آمریکا در نیجر از بیم حضور روسیه در ساحل
  • نگرانی آمریکا از حضور روسیه در نیجر