Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-05-07@04:10:00 GMT

قیمت هر کیلو مرغ بالای 13500 تومان تخلف است

تاریخ انتشار: ۲۴ مهر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۴۸۵۵۵۰

قیمت هر کیلو مرغ بالای 13500 تومان تخلف است

مدیر امور طیور سازمان جهاد کشاورزی استان اصفهان گفت: قیمت مرغ کیلویی 12900 تومان است و با توجه به هزینه‌های جانبی نهایت هر کیلو به مبلغ 13500 تومان به مصرف کننده می‌رسد. قیمت بیشتر از این مبلغ تخلف صنفی است و برخورد و کنترل آن در حوزه وظایف سازمان صنعت، معدن و تجارت قرار دارد.

به گزارش ایسنا، زهرا فیضی، امروز(چهارشنبه) در کارگروه جهاد کشاورزی شهرستان اردستان، اظهار کرد: استان اصفهان با تولید سالانه 176 هزار تن گوشت مرغ و همچنین 104 هزار تن تخم‌مرغ رتبه دوم کشور را در این دو بخش دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

همچنین شهرستان اردستان رتبه اول تولید گوشت مرغ در استان اصفهان را دارد.

وی با بیان اینکه استان اصفهان سالانه بیش از 200 هزار تن محصولات طیور شامل انواع مرغ گوشتی، بوقلمون و... تولید می‌کند، افزود: در استان اصفهان 1850 واحد مرغداری دارای مجوز فعالیت می‌کنند که اکثراً فعال هستند.

مدیر امور طیور سازمان جهاد کشاورزی استان اصفهان با بیان اینکه سالانه در کشور دو میلیون تن گوشت مرغ تولید می‌شود، گفت: استان اصفهان حدود 10 درصد از این میزان را تولید می‌کند که از این میزان 30 درصد مازاد بر مصرف تولید می‌شود و به استان‌های دیگر صادر می‌شود. با توجه به مصرف سرانه مرغ که 27 کیلوگرم است سالانه 130 هزار تن در استان مصرف می‌شود.

فیضی با بیان اینکه میزان تولید مرغ در استان زیاد است به همین دلیل به دنبال افزایش تعداد مرغداری‌ها نیستیم، گفت: هدف ما افزایش بهره‌وری‌ مرغداری‌های موجود است. استان اصفهان سالانه 60 هزار تن مصرف تخم‌مرغ دارد و بیش از 40 هزار تن به استان‌های دیگر صادر می‌کند.

وی با اشاره به بیماری‌هایی که در بین پرندگان رواج دارد، افزود: با برنامه‌ریزی‌ها و پیشگیری‌هایی که با همکاری دامپزشکی انجام شده در شش‌ماهه نخست امسال هیچ گونه گزارشی در خصوص بیماری آنفلوانزای فوق حاد پرندگان در استان اصفهان نداشتیم. سال 1395 این بیماری زیاد بود که با تدابیری که انجام شد در سال گذشته چند مورد محدود گزارش شده بود.

مدیر امور طیور سازمان جهاد کشاورزی استان اصفهان با بیان اینکه گوشت مرغ جز کالاهای اساسی مردم است، خاطرنشان کرد: دولت حمایت‌هایی از تولیدکنندگان می‌کند که البته باید این حمایت بیشتر باشد. آنچه مصوب ستاد تنظیم بازار است قیمت مرغ کیلویی 12900 تومان است و با توجه به هزینه‌های جانبی نهایت هر کیلو به مبلغ 13500 تومان به مصرف کننده می‌رسد. قیمت بیشتر از این مبلغ تخلف صنفی است و برخورد و کنترل آن در حوزه وظایف سازمان صنعت، معدن و تجارت قرار دارد.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: گوشت مرغ جهاد كشاورزي

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۴۸۵۵۵۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

قیمت هر کیلو گندم ۱۷ هزار و پانصد تومان/ آغاز خرید از هفته آینده

ابوالحسن صداقت کیش در گفت و گو با خبرنگار مهر، افزود: با توجه به پیش بینی هواشناسی، احتمالاً فصل برداشت و خرید تضمینی محصولات با شرایط بارندگی مواجه است.

وی با بیان اینکه همه دستگاه‌های مرتبط و شورای برداشت باید پای کار باشند، تصریح کرد: در بحث خرید تضمینی محصولات کشاورزی در سطح استان ۹ مرکز خرید داریم که یکی از این مراکز در سال جدید اضافه شده است.

صداقت کیش بیان کرد: فعالیت دو مرکز خرید شهرستان کهگیلویه از هفته آینده با اولین برداشت در سطح مزارع آغاز خواهد شد.

مدیر کل غله استان خاطر نشان کرد: در مجموع پیش بینی می‌شود نسبت به سال قبل افزایش برداشت محصول داشته باشیم.

صداقت کیش با اشاره به برداشت ۷۵ هزار تن گندم در سال گذشته ابراز امیدواری کرد: با توجه به مزارع خوب کشاورزان که مراحل کاشت و داشت خوبی داشته‌اند، امسال این میزان نسبت به سال گذشته افزایش داشت.

وی تاکید کرد: کشاورزانی که کشت قراردادی انجام دادند، باید حتماً گندم را به اسم خود تحویل و یک پرینت از قرارداد در حین خرید داشته باشند.

صداقت کیش همچنین قیمت خرید هر کیلوگرم گندم معمولی را ۱۷ هزار و پانصد تومان و گندم دروم را ۱۸ هزار تومان عنوان کرد و گفت: قیمت خرید محصولات به شکل سراسری اعلام و بصورت یکپارچه در سامانه کشاورز ثبت خواهد شد.

مدیر کل غله استان خاطر نشان کرد: ما در اداره غله متولی خرید تضمینی محصولات کشاورزی و در تأمین نقدینگی نیز موظف به اقدام هستیم.

کد خبر 6097719

دیگر خبرها

  • توصیه به مصرف آب چاه به جای آب معدنی اشتباه است
  • سبزیجات در مدار گرانی+جدول
  • تمام برنج‌های وارداتی در مبادی ورودی کشور و در مبدا تولید نمونه‌برداری می‌شود
  • واکنش سازمان غذا و دارو به توصیه به مصرف آب چاه
  • میزان تولید برق نیروگاه بیستون از مرز ۲۱۴ میلیون کیلو وات ساعت گذشت
  • قیمت هر کیلو گندم ۱۷ هزار و پانصد تومان/ آغاز خرید از هفته آینده
  • فروش ۱۹۰ کیلو طلا در حراج امروز +قیمت
  • فروش ۱۹۰ کیلو طلا در حراج امروز+قیمت
  • میزان تفکیک از مبدا پسماندها در اصفهان به بالای ۱۰ درصد رسید
  • هوای اصفهان گرم‌تر می‌شود/ تداوم وزش باد شدید