Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری آریا- فوق ستاره و کاپیتان آرژانتینی بارسلونا برای ششمین بار کفش طلای اروپا را به خانه برد.
به گزارش آریا، شماره 10 افسانه‌ای بارسا که پیشتر در فصول 2009/10، 2011/12، 2012/13، 2016/17، 2017/18 بهترین گلزن فصل لیگ‌های معتبر اروپایی شده بود، فصل گذشته نیز این عنوان را تکرار کرد تا امروز در مراسمی که در بارسلون برگزار شد، به عنوان اولین بازیکن تاریخ فوتبال، ششمین کفش طلای اروپا را هم به خانه ببرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


لیونل مسی فصل گذشته از لحاظ افتخارات تیمی فصل چندان درخشانی را پشت سر نگذاشت. او با بارسلونا موفق شد برای دومین دوره متوالی و با قاطعیت قهرمان لالیگا شود ولی در چمپیونزلیگ پشت سد لیورپول در نیمه نهایی ماند و در فینال کوپا دل ری نیز بارسا بازی را به والنسیا واگذار کرد اما از حیث جوایز انفرادی، مسی توانست برای سومین سال متوالی فاتح کفش طلای اروپا شود و چنید پیش عنوان بهترین بازیکن سال فیفا را نیز برای اولین بار به خود اختصاص داد.
لیونل مسی تاکنون شش بار و در سه سال گذشته به طور متوالی برنده جایزه کفش طلای اروپا شده و از این نظر هیچ بازیکنی در تاریخ فوتبال همانند او به چنین رکوردی دست نیافته است. در واقع در هر چهار فصل اخیر برنده کفش طلا متعلق به بارسلونا بوده و پیش از هت تریک لیونل مسی نیز لوییس سوارز در فصل 16-2015 صاحب این عنوان شده بود. مسی اولین بار فصل 10-2009 بود که فاتح کفش طلای اروپا شد. او یک فصل بعد نیز با ثبت 50 گل برای بارسا که یک رکورد محسوب می شود، برای دومین بار کفش طلا را به دست آورد.
مسی فصل گذشته 36 گل به ثمر رساند و با کسب 72 امتیاز آقای گل اسپانیا و اروپا شد. تا روزهای پایانی کیلیان امباپه او را تعقیب می کرد ولی در نهایت با ثبت 33 گل به کار خود پایان داد. فابیو کواریارلا مهاجم سامپدوریا با 26 گل زده و دووان زاپاتا از آتالانتا با 22 گل زده در رتبه های بعدی قرار گرفتند. قرار است امروز این جایزه به طور رسمی در مراسمی در شهر بارسلون به لیونل مسی اعطا شود. در این مراسم همسر و نیز تیاگو و متئو فرزندان مسی نیز حاضر خواهد بود و نکته جالب اینکه امروز 16 اکتبر پانزدهمین سال اولین بازی رسمی مسی برای بارسا نیز محسوب می شود.
اما امروز یک خبر بد نیز برای هواداران بارسا به گوش رسید. رسانه های اسپانیا از درخواست لالیگا برای تغییر محل برگزاری ال کلاسیکو پیشرو از نیوکمپ به سانتیاگوبرنابئو به دلیل مسائل امنیتی خبر داده اند. اگر با این درخواست موافقت شود ال کلاسیکو برگشت در نیوکمپ برگزار خواهد شد. نخستین ال کلاسیکو این فصل قرار است روز 26 اکتبر در نیوکمپ برگزار شود اما مسئولان برگزاری بازی نگران هستند که اعتراضات مردمی کاتالونیا باعث شود درگیری هایی در اطراف ورزشگاه ایجاد شود و امنیت بازیکنان و تماشاگران به خطر بیفتد. حکم زندان برای تعدادی از رهبران جدایی طلب کاتالونیا توسط دادگاه عالی اسپانیا باعث اعتراض بسیاری از مردم این منطقه شده و تظاهراتی هم برگزار شده است. باشگاه بارسلونا و تعدادی از اسطوره های این باشگاه همچون پپ گواردیولا و ژاوی هرناندز هم به تندی نسبت به این حکم اعتراض کردند.
پس از اینکه رسانه های اسپانیا از درخواست لالیگا برای تغییر محل برگزاری ال کلاسیکو به دلیل مسائل امنیتی خبر دادند حالا جدیدترین گزارش ها حاکی از این است که هر دو باشگاه رئال مادرید و بارسلونا با این درخواست مخالف هستند. با این حال تصمیم نهایی بر عهده فدراسیون فوتبال اسپانیا است و انتظار می رود این سازمان طی روزهای آتی به درخواست لالیگا پاسخ دهد. لالیگا به دلیل اعتراضات مردم کاتالونیا در روزهای اخیر و مسائل امنیتی خواهان برگزاری ال کلاسیکو در برنابئو به جای نیوکمپ شده است.
نخستین ال کلاسیکو فصل طبق برنامه قرار است روز 26 اکتبر در نیوکمپ برگزار شود.

منبع: خبرگزاری آریا

کلیدواژه: مسی رکورد تاریخی دیگر بازیکن جادویی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۴۸۵۶۷۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اختتامیه ششمین جشنواره ملی روستایی و عشایری -بوشهر

ششمین جشنواره ملی روستایی و عشایری رضوی با معرفی برترین‌ها با حضور قائم مقام وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در روستای سرکره استان بوشهر به کار خود پایان داد. به اشتراک بگذارید: https://tn.ai/3079234 درباره ما ارتباط با ما آرشیو اخبار ؛ جدیدترین اخبار لحظه به لحظه امروز پیوندها بازار پربیننده‌ترین اخبار قیمت ارز و طلا لیگ ایران و جهان ما را دنبال کنید: RSS تلگرام اینستاگرام توییتر   آپارات   سروش   آی‌گپ   گپ   بله   روبیکا   ایتا
All Content by Tasnim News Agency is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.

دیگر خبرها

  • کار بسیار دشوار منچسترسیتی برای تصاحب رکورد تاریخی چلسی
  • رکورد تاریخی رئال به نام مودریچ شد
  • جادوگر، جاودانه شد؛ لوکا مودریچ رکورد تاریخی در رئال مادرید را شکست!
  • برترین گل‌های ال‌کلاسیکو با حضور ستارگان قدیمی (فیلم)
  • پنالتی مشکوک آرسنال: درست مثل ال‌کلاسیکو (عکس)
  • رکورد جدید هالند: پنجمین بازیکن تاریخ لیگ برتر با ثبت ۱۰+ گل در بازی‌های خانگی و خارج از خانه
  • اختتامیه ششمین جشنواره ملی روستایی و عشایری -بوشهر
  • شکست‌ناپذیری در ۴۷ بازی متوالی؛ خیز لورکوزن برای شکستن رکورد تاریخی بنفیکا
  • حمله نکونام به رکورد تاریخی پرسپولیس
  • ریکاوری پرسپولیسی‌ها بعد از ال‌کلاسیکو