Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «رویداد24»
2024-04-27@05:23:47 GMT

آغاز موج بازگشت زائران اربعین

تاریخ انتشار: ۲۴ مهر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۴۸۶۰۷۰

آغاز موج بازگشت زائران اربعین

رویداد۲۴ سردار حسین اشتری در حاشیه حضور در قرارگاه اربعین و برقراری ارتباط ویدئو کنفرانسی با مرز‌های چهارگانه گفت: از اول ماه صفر تاکنون ۲ میلیون و ۹۶۵ هزار و ۳۵۳ نفر از کشور خارج شده اند و این در حالی است که در همین بازه زمانی یک میلیون و ۴۲۷ هزار و ۷۴۵ نفر به کشور بازگشته‌اند. در واقع و بر مبنای آمار برخط پلیس، هم اکنون یک میلیون و ۵۰۰ هزار نفر از زائران همچنان در خاک کشور عراق و مشغول زیارت هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



وی درباره وضعیت تردد در مرز‌های چهارگانه از ساعت ۲۴ بامداد امروز تا کنون گفت: از مرز مهران تاکنون ۷۶ هزار و ۳۹۰ نفر به کشور وارد و ۲۰ هزار و ۹۰۶ نفر نیز از این مرز خارج شده اند؛ یعنی در این مرز موج بازگشت به کشور با افزایش ۳ برابری آغاز شده است. ورود زائران از مرز خسروی نیز تاکنون ۳۶۶۸ نفر و خروج از کشور ۲۳۱۱ نفر بوده است.

وی با اشاره به وضعیت تردد در مرز شلمچه گفت: در حال حاضر و بر مبنای آمار آنلاین و برخط قرارگاه اربعین پلیس، از مرز شلمچه ۳۷ هزار و ۸۷۷ نفر به کشور ورود داشته این در حالیست که آمار خروج از کشور در این مرز ۴۲۶۶ نفر بوده است. ورود به کشور از این مرز تاکنون ۱۳ هزار و ۹۴۷ نفر و خروج از کشور ۳۴۷۹ نفر بوده است.

اشتری با اشاره به اینکه موج بازگشت زائران به کشور شروع و در حال افزایش است، ادامه داد: در آمار دقیق تری باید بگویم خروج زائران از مرز‌ها در هر دقیقه به طور میانگین ۳۷ نفر و ورود به کشور در بازه زمانی اشاره شده ۱۴۸ نفر است. البته این روند متغیر است و در بازه‌های مختلف ممکن است نوساناتی داشته باشد.

به گفته فرمانده ناجا امسال بیش از ۶۰ درصد از زائران از خودروی شخصی برای حضور در مرز‌های چهارگانه است استفاده کرده اند و با توجه به این رویکرد لازم است که زوار از شتاب و عجله در رانندگی پرهیز و با صبر و حوصله رانندگی کنند.

وی ادامه داد: با توجه به اینکه موج بازگشت زوار به کشور آغاز شده، لازم است که زائران عزیز، چون همیشه با فرزندان خود در نیروی انتظامی همکاری لازم را داشته و به توصیه‌های پلیس توجه کنند.

اشتری با اشاره به حضور فعال و شبانه روزی نیرو‌های پلیس در مسیر‌های تردد زائران، پایانه‌های مرزی و ... خاطر نشان کرد: خستگی و خواب آلودگی، شتاب و عجله در رانندگی از عوامل جدی وقوع برخی تصادفات در این ایام بوده بنابراین به زائران توصیه می‌کنم در موج بازگشت حتما پیش از رانندگی استراحت کافی داشته باشند و هر زمان که نیاز به استراحت داشتند به توقفگاه‌هایی که در طول مسیر برای زوار در نظر گرفته شده، مراجعه کنند.

وی اشاره کرد: باتوجه به اینکه امسال در مقایسه با سال گذشته افزایش تردد زوار را در محور‌های مواصلاتی داشته ایم، اما به لطف خداوند متعال و عنایات اقا ابا عبدالله الحسین (ع)، تهیه زیرساخت‌های لازم و ارتقاء فرهنگ ترافیک رانندگان، تلاش همکارانم و همکاری مردم با پلیس، میزان و درصد تصادفات و مجروحان نسبت به مدت مشابه سال قبل کمتر شده است.

براساس اعلام سایت پلیس، فرمانده نیروی انتظامی اشاره کرد: امسال ۹۷ درصد زائران از مرز زمینی و ۳ درصد از طریق هوایی به عتبات عالیات مشرف شده اند.

وی در تشریح جزئیات سفر زمینی زوار اربعین حسینی (ع) اشاره کرد: ۵۶ درصد از زوار از مرز مهران، ۲۵ درصد از مرز شلمچه، ۱۱ درصد از مرز چذابه و ۵ درصد از مرز خسروی برای تشرف به عتبات عالیات عازم عراق شده اند. منبع: ایسنا خبر های مرتبط

منبع: رویداد24

کلیدواژه: رویداد24 زائران اربعین اربعین اربعین حسینی پیاده روی اربعین بازگشت زائران اربعین مرزهای پیاده روی اربعین مرزهای اربعین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.rouydad24.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «رویداد24» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۴۸۶۰۷۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آغاز اعزام کاروان‌های عمره مفرده آذربایجان شرقی

به گزارش خبرگزاری صداوسیما؛ مرکز آذربایجان شرقی امیر روحی ملکی با اشاره به برگزاری عمره مفرده زائران ایرانی پس از ۹ سال وقفه گفت: دو کاروان با ظرفیت‌های ۸۵ نفر از استان آذربایجان شرقی و یک کاروان ۸۵ نفره از استان‌های آذربایجان غربی و اردبیل، امروز ساعت ۱۶ به سرزمین وحی اعزام می شوند.

وی افزود: اعزام این کاروان آغازی بر عمره مفرده بعد از ۹ سال است که بعد از حج تمتع با کاروان‌های بیشتری اعزام خواهند شد.

وی در ادامه از آغاز اعزام زائران حج تمتع از ۲۴ اردیبهشت ماه خبر داد و افزود: زائران استان آذربایجان شرقی با ۲۸ کاروان ۴۰۹۵ نفره که از این تعداد ۱۲۳نفر از شهرستان ارومیه هستند به حج تمتع اعزام می‌شوند.
روحی ملکی خاطرنشان کرد: پرواز حج تمتع از ۲۴ تا ۲۹ اردیبهشت ادامه دارد که برگشت زائران از یکم تیرماه آغاز می‌شود

دیگر خبرها

  • وعده حل مشکل کمبود ناوگان جاده‌ای اربعین با واردات
  • آغاز اعزام کاروان‌های حج عمره آذربایجان شرقی
  • آغاز اعزام کاروان‌های عمره مفرده آذربایجان شرقی
  • میزبانی زائران اربعین مدال افتخار مردم ایلام است
  • آغاز اقدامات آماده سازی پایانه مرزی تمرچین و مسیر‌های منتهی به آن جهت اجرای طرح اربعین حسینی
  • پایگاه‌های اورژانس در مسیر زائران اربعین شلمچه مستقر می‌شوند
  • آغاز آماده‌سازی پایانه مرزی تمرچین و مسیرهای منتهی برای اربعین حسینی
  • پیش بینی استقرار پایگاه فوریت‌های پزشکی در مسیر زوار شلمچه
  • استقرار ۱۲ پایگاه اورژانس در مسیر زائران اربعین در شلمچه
  • کمبود ناوگان اتوبوسرانی در ایام اربعین رفع شود