Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «اتاق خبر»
2024-05-05@20:03:38 GMT

مشارکت مردم و بخش خصوصی در طرح‌های ملی صنعت نفت

تاریخ انتشار: ۲۴ مهر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۴۸۶۱۳۴

مشارکت مردم و بخش خصوصی در طرح‌های ملی صنعت نفت

 

به گزارش اتاق خبر، به نقل از ایسنا، مسعود کرباسیان اظهار کرد: شرکت ملی نفت ایران به عنوان بزرگ‌ترین بنگاه اقتصادی کشور به‌منظور تامین منابع مالی مورد نیاز اجرای پروژه‌های نفت و گاز همواره تلاش کرده با طراحی و تدوین روش‌های نوین جذب سرمایه نظیر اصلاح قراردادها و جلب مشارکت عمومی از قبیل انتشار اوراق و بهره‌مندی از ظرفیت‌های جذب سرمایه، خلأ ناشی از حضور حامیان مالی و سرمایه‌گذاران خارجی را رفع کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: برای استفاده از منابع مالی خرد و کلان مردم و بخش خصوصی در بخش بالادست صنعت نفت، باید به‌طور هم‌زمان هم از ظرفیت‌ها و توانمندی‌های بخش خصوصی استفاده کرد و هم از منابع مالی مردمی بهره گرفت که طرح‌های دولت را از نظر اقتصادی توجیه کند.

مدیرعامل شرکت ملی نفت ایران با بیان اینکه می‌توان مشارکت مردم و بخش خصوصی در طرح‌های ملی صنعت نفت را با در نظر گرفتن سود مطلوب و معقولانه جذب کرد، اظهار کرد: ذخایر نفتی منابع خدادادی و بر اساس قوانین نظام جمهوری اسلامی متعلق به ملت ایران است؛ از این رو برای تبدیل این منابع به ثروت‌های روزمینی که همه مردم از آن بهره‌مند شوند، می‌توان از مشارکت مردم استفاده کرد.

کرباسیان با اشاره به این‌که استفاده از انواع اوراق به منظور جذب سرمایه مردمی برای سرعت‌بخشی به اجرای پروژه‌های نفتی و گازی در دستور کار شرکت ملی نفت ایران قرار می‌گیرد، اظهار کرد: هم اکنون با بانک‌های عامل در حال مذاکره هستیم، ضمن اینکه توان ارائه تضمین‌های لازم را هم در این زمینه داریم.

بنا بر اعلام شرکت ملی نفت ایران، وی با بیان این‌که در چند ماه اخیر حدود ۸ هزار میلیارد تومان از طریق بازار سرمایه برای پروژه‌های نفتی تامین مالی شده است، افزود: در این زمینه بورس با امکان اوراق قابل مبادله به کمک ما آمده است و می‌توانیم با استفاده از انواع اوراق مشارکتی، صندوق پروژه، منفعت و سلف نسبت به تامین مالی‌ اقدام کنیم.

به گفته مدیرعامل شرکت ملی نفت ایران، بر اساس تصمیم‌های گرفته شده، انتشار اوراق مشارکت متناسب با پیشرفت فیزیکی پروژه‌ها در نظر گرفته شده است.

انتهای پیام/

منبع: اتاق خبر

کلیدواژه: شركت ملي نفت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.otaghnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اتاق خبر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۴۸۶۱۳۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

زمین ساخت ۱۴۰ هزار مسکن کارگران تامین شد

مدیرعامل سازمان ملی زمین و مسکن از تامین زمین ساخت ۱۴۰ هزار واحد مسکونی کارگران خبر داد. - اخبار اقتصادی -

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری تسنیم، ارسلان مالکی با اشاره به این‌که اراضی تامین شده برای کارگران در 10 استان کشور واقع شده‌اند، گفت: مساحت کل زمین‌هایی که برای طرح صنعت شهرها در نظر گرفته شده نزدیک به 5000 هکتار بوده که برای ساخت 140 هزار واحد مسکونی کافی است.

وی با اشاره به این‌که صنعت شهرها یکی از سیاست‌های موفق دولت سیزدهم برای استفاده از تمامی ظرفیت‌های کشور است، افزود: اجرا این طرح، مشارکت دولت و بخش صنعت برای تولید مسکن است.

وی تصریح کرد: استفاده از ظرفیت مدیریتی واحدهای صنعتی در احداث پروژه‌ها و کنترل کیفی این پروژه‌ها توسط بخش صنعت از مزایای این مشارکت است. در این راستا دولت نیز تمامی امکانات موجود برای تسهیل در اخذ مجوزها و امکان ایجاد تسهیلات را به کار می‌گیرد.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • تولد گوزن زرد ایرانی در خرم‌آباد/ کشت و صنعت بزرگترین سایت خصوصی تکثیر و پرورش کشور
  • زمین ساخت ۱۴۰ هزار مسکن کارگران تامین شد
  • چه عواملی در مشارکت سیاسی زنان نقش دارد؟
  • پیشرفت نهضت ملی مسکن در غیبت بانک‌های خصوصی
  • تعاونی‌های تولید؛ مصداق مشارکت مردم در اقتصاد
  • بخش خصوصی؛ امید ایران توانمند
  • اهمیت توسعه میادین مشترک کشور با سرمایه مردمی و توان بخش خصوصی
  • شرکت سهام عام پروژه مسیر توسعه مشارکت مردمی در تامین مالی زیرساخت‌های کشور
  • چرا انتشار اوراق رهنی مسکن در ایران گره گشا نبود؟
  • سفر رهبر شیعیان کشور مالی به قم (+ عکس)