Web Analytics Made Easy - Statcounter

صراط:

آیت‌الله العظمی سید محمدعلی علوی گرگانی ظهر چهارشنبه در دیدار مدیر یکی از بانک‌های استان قم که در دفتر این استاد سطوح عالی حوزه در قم برگزار شد، با بیان اینکه درصد بالای سود وام‌ها فشار زیادی را به مردم وارد کرده است، افزود: متأسفانه پرداخت وام‌ها با توجه به درصدهای زیاد برای مردم کمرشکن است و برخی از زندگی‌ها را به فلاکت کشانده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گزارش مهر وی ادامه داد: با توجه به مشکلات اقتصادی موجود در جامعه متأسفانه برخی افراد نمی‌توانند اقساط وام خود را پرداخت کنند و گرفتار زندان می‌شوند.

این مفسر قرآن کریم با بیان اینکه هرکس نزول کند و ربا بدهد باخدا اعلان جنگ کرده است، افزود: بانک‌ها نسبت به درصد وام‌ها و بازپس‌گیری آن از مشتریان تجدیدنظر کنند.

وی تجارت و کاسبی‌هایی که انجام می‌شود را برای رفع امورات زندگی دانست و تصریح کرد: تجارت باید به‌صورت حلال انجام شود ولی اینکه برای بازپس‌گیری وام سود بالایی دریافت شود حرام است.

سود وام‌های بانکی کاهش یابد

آیت الله علوی گرگانی تصریح کرد: سود وامی که بانک‌ها از مردم می‌گیرند باید کاهش پیدا کند و بانک‌ها فرصت بیشتری برای بازپرداخت وام به مردم بدهند.

وی اظهار داشت: منظور ما این نیست که درب بانک‌ها بسته شود ولی مدیران بانک‌ها باید رعایت حال مردم به‌ ویژه افرادی که وضع مالی مناسبی ندارند را داشته باشند تا آنها نیز بتوانند برای حل مشکلات اقتصادی خود وام دریافت کنند.

مرجع تقلید شیعیان گفت: در زمینه بازپس‌گیری وام‌ها نباید قراردادی بسته شود بلکه باید در معامله وکالت وجود داشته باشد.

وی ادامه داد: با وجود اینکه بانک ها می‌توانند به صورت حلال نیز عمل کنند اما متأسفانه سودهای بالا و درصدهای زیاد را مدنظر قرار می‌دهند.

آیت الله علوی گرگانی با بیان اینکه برخی از مردم با توجه به مشکلات اقتصادی نمی‌توانند اقساط وام خود را پرداخت کنند،‌ افزود: باید مراقب مشکلات اقتصادی مردم باشیم و بانک‌ها نیز رعایت حال مردم را بکنند.

منبع: صراط نیوز

کلیدواژه: علوی گرگانی سود وام مشکلات اقتصادی صراط

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.seratnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «صراط نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۴۸۶۳۰۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۲۵ هزار نفر به مناطق عملیاتی جنوب کشور اعزام می‌شوند

مرتضی سپهوند بیان کرد: در راستای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت هر سال جمعی از جوانان، نوجوانان و اقشار مختلف مردم از مناطق عملیاتی دیدن می‌کنند. این برنامه در تبیین حماسه‌آفرینی رزمندگان در دفاع مقدس و خنثی کردن توطئه‌های دشمنان نقش مهمی دارد.

وی ادامه داد: بیش از ۳۰۰۰ نفر لرستانی از اقشار مختلف مردم اردیبهشت ماه به منطقه عملیاتی بازی‌دراز اعزام می‌شوند که این برنامه فرهنگی، افتتاحیه اردوی راهیان نور امسال است.

او افزود: براساس برنامه‌ریزی‌های انجام‌شده امسال ۲۵ هزار نفر به مناطق عملیاتی جنوب کشور اعزام می‌شوند. سال گذشته، ۱۷ هزار نفر از این استان به مناطق عملیاتی جنوب کشور اعزام شدند.

 

باشگاه خبرنگاران جوان لرستان خرم آباد

دیگر خبرها

  • آیت الله علوی بروجردی: روحانیت در عصر آیت‌الله بروجردی، با سازمان‌دهی ایشان به اوج رسید/ ایشان معتقد بودند ما برای دنیا حرف داریم
  • تجدید میثاق جامعه کارگری استان با شهیدان
  • دولت سیزدهم عزم راسخی برای تأمین مسکن اقشار کم‌برخوردار دارد
  • ۲۵ هزار نفر به مناطق عملیاتی جنوب کشور اعزام می‌شوند
  • پاسخ محکم ایران نشان داد اسرائیل بسیار ضعیف است
  • حزب‌الله لبنان: پاسخ محکم ایران نشان داد اسرائیل بسیار ضعیف است
  • خدشه‌ دار شدن عرصه فرهنگ‌ منجر به خرابی سایر بخش‌ها خواهد شد
  • تغییر اعتماد جامعه به اقشار مختلف
  • شصت و پنجمین سالگرد ارتحال آیت الله العظمی بروجردی برگزار شد
  • روحانیت باید توجه به آخرت را به جامعه تزریق کند