Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایسنا نوشت: حجت‌الاسلام والمسلمین دکتر حسن روحانی در این جلسه با اشاره به تحولات تکنولوژیک ارتباطی و سایبری در دنیای امروز، گفت: زندگی امروز مردم در تمام دنیا وابستگی و آمیختگی زیادی با فناوری های ارتباطی و سایبری پیدا کرده و روز به روز هم این وابستگی بیشتر می‌شود.

رئیس جمهور اظهارداشت: از آنجایی که بخش عمده این آمیختگی در حوزه‌های خدماتی است، لذا نباید اجازه بدهیم خدمت‌رسانی به مردم از طریق این حوزه دچار اختلال و یا کندی شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

روحانی با تأکید بر ضرورت ارتقاء فناوری های مرتبط با این حوزه، اظهار داشت: تضمین امنیت فضای سایبری کشور و ارتقاء صیانت از این فضا به نوعی پاسداری از امنیت مردم و خدمات مورد نیاز آنها است.

رئیس جمهور با اشاره به وابستگی خدمات مورد نیاز مردم به اینترنت، گفت: دقیقاً باید میزان نیاز کشور، برای ارایه خدمات از طریق شبکه ملی اطلاعات مورد توجه بیشتر قرار گیرد و حریم خصوصی مردم و اطلاعات باید کاملاً محفوظ بماند.

روحانی ضمن تقدیر از تلاش‌های صورت گرفته از سوی دستگاه‌های مختلف در ارتقاء زیرساخت‌ها و خدمات سایبری به مردم، اظهار داشت: خدمات به مردم باید گسترش یابد و هر اقدامی که نیاز است برای خدمات امن به مردم بایستی انجام بگیرد و باید آن را اولویت قرار داد. از این نظر دستگاه‌های دولتی، خصوصی و حاکمیتی می‌بایستی بخش‌های مخصوص به این فضا را در دستگاه‌های خود مورد تقویت و پشتیبانی مؤثر قرار دهند.

رئیس جمهور با تأکید بر اقدامات لازم برای قطع وابستگی به تجهیزات و برنامه‌های غیربومی، تصریح کرد: اگر چه قطع وابستگی کامل در دنیای پیچیده ارتباطی امروز از شبکه ارتباطی جهان امکان‌پذیر نیست، اما با توجه به استعدادهای ملی و نرم‌افزاری داخل می‌توان تکنولوژی‌های بومی را تقویت کرد و حتی‌الامکان از برنامه‌های غیربومی اجتناب کرد.

در این جلسه گزارشی از سوی مرکز ملی فضای مجازی در زمینه فعالیت‌های انجام گرفته از سوی دستگاه‌های مختلف کشور، در خصوص ارتقاء زیرساخت‌های سایبری کشور ارایه و توانمندی‌ها، اقدامات و تمهیدات لازم برای تقویت زیرساخت‌های فضای سایبری کشور، ارایه شد.  

کد خبر 459268 برچسب‌ها حسن روحانی

منبع: همشهری آنلاین

کلیدواژه: حسن روحانی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.hamshahrionline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «همشهری آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۴۸۷۱۶۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اردوغان: ارائه اطلاعات پایگاه کورجیک به اسرائیل دروغ است

آفتاب‌‌نیوز :

رجب طیب اردوغان رئیس جمهور ترکیه در پنجمین پلتفرم فلسطین که امروز جمعه در استانبول برگزار شد، با اشاره به اینکه تجاوز‌ها به حریم مسجد الاقصی در حال افزایش است، گفت: ما تحولات مثبت و منفی در فلسطین را از نزدیک دنبال می‌کنیم.

وی افزود: مسجد اقصی تنها قبله اول ما نیست. همزمان امانت پیامبر اسلام و پیامبران پیش از ایشان است.

رئیس جمهور ترکیه گفت: هیچ قدرتی نمی‌تواند عشق قدس را از قلب ما بیرون کند. به عنوان ترکیه حمایت از قدس را وظیفه خود می‌دانیم. حمایت از قدس، حمایت از صلح، انسانیت و اعتقادات است.

اردوغان با اشاره به اشغال مرحله به مرحله فلسطین گفت: امروز تاریخ وحشی‌ترین شکل مجادله را می‌بینید. از همه انسان‌ها در سراسر دنیا که در کنار فلسطین ایستاده اند تشکر می‌کنم.

وی ادامه داد: هیتلر‌ها و نازی‌های امروز کسانی هستند که کودکان غزه را می‌کشند. نتانیاهو با جنایتهایش نام خود را به عنوان قصاب غزه با شرمساری به ثبت رسانده است.

رئیس جمهور ترکیه گفت: ما نمی‌توانیم گروه حماس و مقاومت کنندگان فلسطین را به عنوان گروه تروریستی بنامیم. ما برادران حماس را به عنوان قوای ملی فلسطین می‌شناسیم و با افتخار به حمایت از آن‌ها ادامه خواهیم داد.

اردوغان با اشاره به ۲۰۰ روز نسل کشی در غزه، گفت: نمی‌توانید با ریختن صد‌ها تن بمب بر سر مردم غیر نظامی و نابودی مساجد، کلیسا‌ها و مدارس به شکل عامدانه و تبدیل غزه به یک قبرستان بزرگ فرار کنید. رهبران اسرائیل باید یاد بگیرند که بر اساس حقوق بین الملل حرکت کنند. با اسرائیل روابطمان را در بخش‌های مختلف از جمله اقتصادی قطع کردیم و قطع می‌کنیم.

وی افزود:‌ای نتانیاهو ما در گذشته یهودیان فراری را پناه دادیم. 

رئیس جمهور ترکیه با اشاره به قطع کردن صادرات نظامی به اسرائیل بعد از جنگ غزه، گفت: در دوره انتخابات گذشته ترکیه متاسفانه علیه ما در موضوع حمایت از اسرائیل سیاه نمایی کردند و حتی گفتند که سوخت جت به اسرائیل دادند که این غیراخلاقی و بی وجدانی بود. آیا طیب اردوغان چنین کاری انجام می‌دهد؟

اردوغان ادامه داد: الان نیز درباره پایگاه راداری کورجیک چنین حرف‌هایی می‌زنند. این پایگاه راداری جز کشورمان و متحدانمان با هیچ کشوری ارتباطی ندارد.

منبع: خبرگزاری تسنیم

دیگر خبرها

  • اردوغان: ارائه اطلاعات پایگاه کورجیک به اسرائیل دروغ است
  • توسعه کشور و مردمی سازی صنعت نفت و گاز بدون نیاز به مدیریت و بودجه دولت
  • ایران صادرکننده خدمات مهندسی و تکنولوژی های روز دنیاست
  • آمادگی ایران برای صدور خدمات فنی-مهندسی به سریلانکا
  • وحیدی: سفر رئیس‌جمهور به کشورهای همسایه و منطقه فرصت سرمایه‌گذاری فراهم می‌کند
  • رئیسی: ایران کشوری پیشرفته و فناور است/ برای صدور خدمات فنی و مهندسی به سریلانکا آماده‌ایم
  • برای صدور خدمات فنی مهندسی آمادگی داریم
  • رئیس جمهور: برای صدور خدمات فنی مهندسی آمادگی داریم
  • هشدار احمدیان به کشور‌های میزبان مراکز امنیت سایبری صهیونیستی
  • جای خالی بخش خصوصی در سفر رئیس جمهور به پاکستان