Web Analytics Made Easy - Statcounter

حسن عزیزی روز چهارشنبه در نشست خبری به مناسبت هفته تربیت بدنی افزود: رویکرد خاصی در برنامه‌های هفته تربیت بدنی در نظر گرفته شده تا با توجه به حساسیت‌های شرعی متناسب با ایام اربعین، برنامه‌ها در چارچوب سیاست‌های وزارت ورزش و جوانان برگزار شود.

وی توسعه ورزش همگانی را رویکرد جدید وزارت ورزش و جوانان در سال جاری دانست و گفت: با همین رویکرد شعار محوری هفته تربت بدنی امسال «پیش به سوی ایران فعال» نامگذاری شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیرکل ورزش و جوانان خراسان جنوبی ادامه داد: در چارچوب چشم انداز توسعه‌ای که در افق ۱۴۰۴ نیز پیش‌بینی شده است باید ایرانی شاد، با نشاط و فعال در منطقه داشته باشیم.

وی به روز شمار هفته تربیت بدنی (۲۶ مهر تا ۲ آبان) اشاره کرد و گفت: مشارکت مردم، امید به آینده، توانمندسازی، آگاهی‌بخشی و توجه به ایثار و از خودگذشتگی، همدلی و مشارکت اجتماعی در این هفته مورد تاکید قرار گرفته است.

عزیزی با بیان اینکه مهمترین رویکرد مبنایی در تمام فعالیت‌های ورزش و جوانان خانواده‌ها هستند اظهار داشت: برنامه‌ریزی شده که اعضای خانواده در کنار هم در برنامه‌ها حضور داشته باشند.

وی با بیان اینکه به توسعه ورزش همگانی در روستاها توجه خاص شده است گفت: همزمان با هفته ترتبیت بدنی ۱۵ خانه ورزشی در استان به بهره‌برداری می‌رسد.

مدیرکل ورزش و جوانان خراسان جنوبی افزود: خراسان جنوبی امسال میزبان مسابقات منطقه‌ای شرق کشور «جام خوشه چین» است که در این مسابقات، استان‌های خراسان شمالی، کرمان، سیستان و بلوچستان و یزد در این رقابت‌ها حضور پیدا می‌کنند.

وی با بیان اینکه این رقابت‌ها در ۶ رشته ورزشی برگزار می‌شود ادامه داد: میزبان یکهزار ورزشکار زن و مرد در شهرستان‌های قاینات و سرایان از ۱۶ تا ۱۸ آبان ماه خواهیم بود.

عزیزی عنوان کرد: نگاه ما این است که برنامه‌های ورزش و جوانان تا پایان سال و دهه فجر امسال ادامه داشته باشد که اختتامیه برنامه‌ها، میزبانی جام نوروز سال ۹۹ در روستاها خواهد بود.

وی بیان کرد: آنچه که دنبال آن هستیم ایجاد فضایی برای خانواده‌ها است تا نقش خانواده به ویژه بانوان پررنگ‌تر از گذشته شود.

مدیرکل ورزش و جوانان خراسان جنوبی اظهار داشت: اگر قرار است تحولی در حوزه ورزش صورت بگیرد باید با توسعه فرهنگی همراه باشد که بانوان نقش زیادی در این مقوله دارند.

وی با بیان اینکه امسال در برنامه‌های ورزشی از ظرفیت دستگاه‌های اجرایی استفاده می‌شود گفت: متولیان ورزش و دستگاه‌های مربوطه باید برنامه‌ریزی کنند تا از جوانان ورزشکار تجلیل و ورزش نیز توسعه و تقویت شود.

عزیزی با اشاره به فعال کردن سازمان‌های مردم نهاد در حوزه ورزش و جوانان یادآور شد: باید در برنامه‌های ورزشی از ظرفیت جوانان استفاده کنیم.

وی افزود: تمامی اماکن ورزشی همزمان با ۲۶ مهرماه روز تربیت بدنی برای بانوان و آقایان رایگان خواهد بود، همچنین برخی مکان‌ها با ۳۰ تا ۵۰ درصد تخفیف خدمات ارائه خواهد شد.

مدیرکل ورزش و جوانان خراسان جنوبی اظهار داشت: برای نخستین بار اولین جشنواره گلریزان به منظور کمک به اتمام پروژه‌های ناتمام ورزشی با محوریت روستاهای مرزی و کم‌برخوردار برگزار می‌شود.

عزیزی ادامه داد: این جشنواره ۲۳ آبان ماه با حضور سرمایه‌گذاران، خیرین و واقفان برگزار می‌شود که برآوردی که از این برنامه خواهیم داشت تزریق ۲ میلیارد تومان به استان است.

وی گفت: همچنین برای نخستین بار همایش مدیران باشگاه‌های خصوصی برگزار خواهد شد به این منظور که مشکلات آنان بررسی شود همچنین جام تندیس باشگاه برتر را رونمایی خواهیم کرد.

مدیرکل ورزش و جوانان خراسان جنوبی یادآور شد: برخی هیات‌های ورزشی در استان شفافیت مالی و عملکردی ندارند که با توجه به کمک‌هایی که در گذشته به این هیات‌ها شده است باید پاسخگو باشند.

۷۵۵۷* ۶۰۵۴

منبع: ایرنا

کلیدواژه: خانه ورزش روستایی خراسان جنوبی ورزش ورزش زورخانه ای و کشتی پهلوانی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۴۸۷۸۵۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کنترل ۲ میلیون متر مکعب سیلاب در سازه‌های آبخیزداری بیرجند

نصرآبادی مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری خراسان جنوبی در برنامه پرسمان صدا و سیمای استان گفت: سازه‌های آبخیزداری در حوزه شهری بیرجند، مهرشهر، مرک و دیگر مناطق وجود دارد و هم اکنون اجرای عملیات آبخیزداری در حوزه باقران در مرحله یک و ۲ را داریم.

او افزود: در پی بارندگی‌های اخیر نیز ۲ میلیون متر مکعب کنترل سیلاب در سازه‌های آبخیزاری بیرجند داشته ایم.

نصرآبادی بیان کرد: در حوزه منابع طبیعی نیز به طور کلی از ۱۵ میلیون هکتار اراضی در استان ۱۴ میلیون و ۶۰۰ هزار هکتار عرصه منابع طبیعی است و در حوزه‌های مدیریتی و پیشگیری، اجرایی و مقابله با متخلفین فعالیت‌های زیادی صورت می‌گیرد که هم استانی‌ها می‌توانند موارد تخلف را از طریق شماره‌های ۱۳۹ و ۱۵۰۴ اعلام کنند.

بیشتر بخوانید

بستر رودخانه ۸ روستا لایروبی و آزادسازی شد

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری خراسان جنوبی ادامه داد: به طور مثال قطع درخت و گونه‌های گیاهی حتی اگر در باغ شخصی باشد مطلقاً ممنوع است و می‌بایست با مجوز انجام شود.

ماجرای کلیپ پخش شده با عنوان کوهخواری در جاده بند امیرشاه بیرجند چه بود؟

نصرآبادی مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری خراسان جنوبی گفت: چند روز پیش ویدئویی در فضای مجازی با عنوان کوهخواری در بند امیرشاه بیرجند توسط برخی از کانال‌ها و رسانه‌ها بدون صحت سنجی منتشر شد.

او افزود: عنوان کوهخواری صحت ندارد؛ جاده بند امیرشاه به سمت مزار کوه چندین سال است که دچار ریزش کوه شده و محدوده ریزش شناسایی شده به همین دلیل از حدود ۶ ماه قبل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای در این جاده جهت ایمنی مسیر تردد در حال انجام کار است.

نصرآبادی بیان کرد: این اقدام برای حذف قسمتی که ریزش کوه دارد و کم کردن از حادثه خیزی آن‌ قسمت در حال انجام است.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری خراسان جنوبی ادامه داد: همچنین اقدامات بالادستی که در آنجا صورت گرفته در اراضی شخصی و در قالب طرح مصوب دولتی گردشگری و کاملا قانونی است.

باشگاه خبرنگاران جوان خراسان جنوبی بیرجند

دیگر خبرها

  • همایش پهلوانان و باستانی کاران شهرضا
  • نظارت ۹۹۰ ناظر بر دور دوم انتخابات بیرجند، درمیان و خوسف
  • آشنایی با نامزدهای راه یافته به دور دوم انتخابات مجلس در بیرجند
  • آئین گرامیداشت شهید «محسن حسین نیا» در زورخانه کن برگزار شد
  • قرعه کشی برنامه تبلیغاتی نامزدهای انتخابات مجلس دوازدهم شورای اسلامی حوزه بیرجند، درمیان و خوسف  در صدا و سیمای خراسان جنوبی
  • برگزاری مسابقات زورخانه‌ای و کشتی پهلوانی مددجویان زندان های لرستان
  • برگزاری مسابقات زورخانه‌ای و کشتی پهلوانی زندانیان لرستان
  • ادغام واکسن پنوموکوک در برنامه ایمن سازی کودکان در استان خراسان جنوبی
  • قاچاقچی سوخت بیش از ۲ میلیارد تومان جریمه شد
  • کنترل ۲ میلیون متر مکعب سیلاب در سازه‌های آبخیزداری بیرجند