Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-26@03:58:20 GMT

نرخ بیکاری در خراسان رضوی کاهش یافته است

تاریخ انتشار: ۲۴ مهر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۴۸۷۹۲۳

نرخ بیکاری در خراسان رضوی کاهش یافته است

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خراسان رضوی گفت: بر اساس گزارش‌ها و داده‌های آماری مرکز آمار ایران، نرخ بیکاری در این استان در انتهای تابستان ۹ درصد اعلام شد که نسبت به مدت مشابه سال گذشته دو درصد کاهش یافته است.

به گزارش ایسنا، محمد سنجری در کارگروه اشتغال شهرستان سبزوار عنوان کرد: نرخ مشارکت اقتصادی خراسان رضوی در تابستانسال جاری ۴۷ درصد بود که نسبت به مدت مشابه سال گذشته پنج درصد افزایش یافته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: افزایش نرخ مشارکت اقتصادی و کاهش بیکاری از شاخص‌هایی است که برای سنجش شرایط اقتصادی استان مورد استفاده قرار می‌گیرد.

سنجری اظهار کرد: کاهش نرخ بیکاری و رشد نرخ مشارکت اقتصادی استان خراسان رضوی حاصل مدیریت، برنامه‌ریزی مناسب و اجرای طرح مثلث اقتصادی بوده است.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خراسان رضوی گفت: برای سال 98 ایجاد ۷۸ هزار و ۶۱۸  فرصت شغلی در این استان طی سال جاری هدف‌گذاری شده است که طی 6 ماه نخست امسال ۴۵ هزار و ۱۰۸ فرصت شغلی در سطح استان ایجاد شده که بیانگر تحقق ۵۷ درصدی میزان اشتغال است.

سنجری افزود: از این میزان اشتغال ۱۴ هزار و ۵۷۴ شغل در سامانه رصد توسط دستگاه‌های اجرایی ثبت شده و آمار اشتغال برخی دستگاه‌ها شامل بنیاد مسکن، راه و شهرسازی، صنعت، معدن و تجارت به صورت کتبی از سوی این نهادها اعلام شده است.

فرماندار سبزوار نیز در این جلسه گفت: در سال جاری سه هزار و ۲۲۸ فرصت شغلی توسط دستگاه‌های دولتی برای این شهرستان هدف‌گذاری شده است.

احمد برادران بیان کرد: طی ۶ ماه نخست امسال یک هزار و ۴۳۰ فرصت شغلی در شهرستان سبزوار ایجاد شده که یک هزار و ۷۹ مورد آن در سامانه رصد ثبت شده است.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: نرخ بیکاری تعاون کار و رفاه اجتماعی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۴۸۷۹۲۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

موانع پیش‌روی صادرات خراسان رضوی باید برطرف شود

سرپرست معاونت هماهنگی امور اقتصادی استانداری خراسان رضوی، گفت: در راستای سیاست‌های اقتصادی دولت سیزدهم، موانع و مشکلات بخش صادرات خراسان رضوی باید تسهیل و برطرف شود. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از تایباد، حسن نوری زاده در سفر تایباد و در کمیته هماهنگی مرز دوغارون، اظهار داشت: ایجاد رضایتمندی در بین سرمایه‌گذاران و فعالان بخش‌های خصوصی و اقتصادی باید در اولویت کاری همه مسئولان به‌ویژه دستگاه‌های اجرایی در مناطق مرزی استان باشد.

وی، افزود: برای رشد و پویایی اقتصاد هر منطقه باید زیرساخت‌های لازم در آنان نیز تقویت شود که این نیاز به تلاش، هم افزایی و تلاش مضاعف مدیران و نهادهای متولی دارد.

نوری‌زاده تصریح کرد: خراسان رضوی با کشورهای مصرف کننده خود همجوار است  و این موضوع خود یک فرصت طلایی برای شکوفایی بخش صادرات استان به شمار می رود که باید نهایت استفاده از را آن داشته باشیم.

سرپرست معاونت هماهنگی امور اقتصادی استانداری خراسان رضوی با بیان اینکه ساکنان مناطق مرزی باید از فعالیت‌های اقتصادی مرزها در چارچوب قانون بهره‌مند شوند، گفت: خانواده های مناطق مرزی و محروم نقش بسزایی در تامین امنیت پایدار مرزهای کشور دارند، فعالیتهای اقتصادی قانونی باید برای آنان باید پیش بینی شود که این خود رضایتمندی اجتماعی را به دنبال خواهد داشت.

وی با اشاره به اینکه استانداردهای لازم و بالا بردن سطح کیفیت محصولات ایرانی باید در دستور کار تولیدکنندگان باشد، افزود: داشتن تناسب بین صادرات و واردات کالا در بین کشورهای همسایه یک اصل مهم است که این خود افزایش سطح تعاملات را به همراه دارد.

انتهای پیام/282/

دیگر خبرها

  • همکاری اقتصادی خراسان رضوی و هرات افغانستان
  • شناسه یکتا مهمترین راهکار برای مقابله با عوامل اقتصاد پنهان
  • اشتغال ۷۰۰ نفر دربازارچه‌های مرزی خراسان رضوی
  • تداوم بارش‌ها در خراسان رضوی تا شنبه
  • بازارچه‌های مرزی خراسان رضوی اشتغال ۷۰۰ نفر را فراهم کردند
  • موانع پیش‌روی صادرات خراسان رضوی باید برطرف شود
  • کاهش حوادث کار در خراسان رضوی
  • مشارکت ۴۳ درصدی خراسان رضوی در حوزه اشتغال
  • هوای خنک در راه استان خراسان رضوی است
  • دمای هوای خراسان رضوی خنک می‌شود