Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-26@14:01:30 GMT

امارات تجهیزات زرهی خود را از تعز یمن خارج کرد

تاریخ انتشار: ۲۴ مهر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۴۸۸۸۷۴

امارات تجهیزات زرهی خود را از تعز یمن خارج کرد

به گزارش چهارشنبه شب خبرگزاری آناتولی، این در حالی است که خبرهای ضد و نقیضی در باره عقب نشینی نیروهای وابسته به امارات از یک بندر صدور نفت در استان شبوه واقع در جنوب یمن وجود دارد.

یک منبع نظامی که خواست نامش فاش نشود به آناتولی گفت: امارات تجهیزات و خودروهای زرهی را که در سال 2018 به لشکر 35 زرهی و گردان‌های سلفی «ابوالعباس» مستقر در جنوب تغز داده بود، از این منطقه خارج کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

امارات شماری از این تجهیزات پیشرفته را در دو مرحله یعنی چهارشنبه و اوایل هفته جاری از منطقه خارج کرد.

وی افزود: این اقدام در چارچوب طرح امارات برای عقب نشینی از ساحل غربی و استان‌های جنوبی یمن و تحویل آنها به طرف سعودی بر اساس توافقنامه‌های قبلی میان طرفین به منظور حل مشکل سرپیچی شورای انتقالی جنوب از دولت قانونی(دولت مستعفی منصور هادی) در شهر عدن واقع در جنوب یمن است.

شورای انتقالی جنوب یمن در ماه می ۲۰۱۷ (اردیبهشت/ خرداد۹۶) با حمایت ابوظبی تشکیل شد و یکی از اهداف آن، طرح جدایی جنوب از شمال یمن است. این شورا با رهبری "عیدروس الزبیدی" استاندار وقت عدن طرح ها و اهداف امارات را پیش می برد که اختلافات بین دولت مستعفی و پیشین یمن و امارات موجب عزل وی از سوی منصور هادی شد.

از آن پس اختلافات میان این دو جریان تشدید و شهر عدن به عرصه درگیری های سیاسی و نظامی میان نیروهای وابسته به دولت مستعفی منصور هادی (مورد حمایت عربستان) و شورای انتقالی جنوب یمن (مورد حمایت امارات) شد و به دنبال اعلام خبر خروج نیروهای اماراتی از یمن در تابستان امسال و عیان شدن اختلافات در ائتلاف سعودی - اماراتی، جدایی طلبان به طور رسمی به مواضع وابستگان سعودی در جنوب یمن حمله کردند.

پس از تشدید درگیری ها در استان های جنوبی یمن در تابستان امسال و خارج شدن کنترل این مناطق از دست نیروهای منصور هادی(متحد عربستان)، ریاض تصمیم گرفت تا در قالب "نشست جده" که کار خود را از اوایل ماه گذشته میلادی (اوایل شهریور) آغاز کرده، بار دیگر نیروهای مخالف جنبش انصارالله یمن را متحد کند.

عربستان و امارات از ششم فروردین سال ۹۴ در قالب ائتلافی از چند کشور عربی و با کمک و چراغ سبز آمریکا، حملات گسترده‌ای را علیه یمن، فقیرترین کشور عربی آغاز کردند تا به بهانه بازگرداندن «عبدربه منصور هادی» رئیس جمهوری مستعفی و فراری این کشور به قدرت، به اهداف و زیادخواهی های سیاسی خود جامه عمل بپوشانند. بر اثر این تجاوز تاکنون بیش از هزاران یمنی کشته شدند.

منبع: ایرنا

کلیدواژه: یمن ابوظبی ائتلاف سعودی عربستان شورای انتقالی جنوب منصورهادی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۴۸۸۸۷۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آزادی ۶ مرزبان بازداشت شده در جنوب شرق کشور

در پی اقدامات لازم از سوی ایران ۶ نیروی مرزبان ایرانی که ساعتی قبل در جنوب شرق کشور توسط نیروهای طالبان دستگیر شده بودند، آزاد شدند.

گفتنی است، عصر امروز نیروهای طالبان ۶ مرزبان ایرانی را به بهانه ورود غیرقانونی به خاک افغانستان بازداشت کردند.

خراسان جنوبی به طول ۳۳۱ کیلومتر در چهار شهرستان‌ سربیشه، نهبندان، درمیان و زیرکوه با کشور افغانستان مرز مشترک دارد.

منبع ایرنا

باشگاه خبرنگاران جوان خراسان جنوبی بیرجند

دیگر خبرها

  • حمله نیروهای روسیه به قطار حامل تسلیحات غربی
  • نیروهای روسیه به قطار حامل تسلیحات غربی حمله کردند
  • ارسال تجهیزات و نیروهای کمکی به پایگاه‌های اشغالگران آمریکایی در سوریه
  • دیدار یحیی السنوار با نیروهای مقاومت در خیابان‌های غزه
  • قرارداد ۶میلیارد دلاری تسلیحات و تجهیزات آمریکا برای اوکراین
  • ارتش یمن بار دیگر «ایلات» را هدف گرفت
  • آزادی ۶ مرزبان ایرانی بازداشت شده توسط طالبان
  • آزادی ۶ مرزبان بازداشت شده در جنوب شرق کشور
  • خودروهای زرهی لوکس؛ کدام یک را انتخاب می کنید؟ (عکس)
  • گام بلند مناطق نفت‌خیز جنوب در بومی‌سازی تجهیزات