Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «اکوفارس»
2024-04-26@10:27:45 GMT

اولین فراخوان گردشگری سدهای کشور منتشر شد

تاریخ انتشار: ۲۴ مهر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۴۸۸۸۷۹

به گزارش تسنیم، اولین فراخوان گردشگری سدهای کشور منتشر شده و بر اساس آن، فراخوان جذب سرمایه‌گذار برای طرح‌های گردشگری در سد سردشت اعلام شد.

در بخشی از متن این فراخوان آمده است: شرکت توسعه منابع آب و نیروی ایران پیرو تفاهم‌نامه وزارت نیرو با وزارت میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کشور مبنی بر «توسعه گردشگری در حاشیه مخازن سدهای بزرگ کشور»، در نظر دارد نسبت به شناسایی سرمایه‌گذار بخش خصوصی جهت توسعه صنعت گردشگری در قالب بسته طرح‌های مطالعه شده در محدوده سد و نیروگاه برق‌آبی سردشت اقدام نماید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در این فراخوان، به فرصت‌های متعدد ایجاد زیرساخت‌های گردشگری در یک جغرافیای محدود شامل دهکده توریستی، پارک آبی، ورزش‌ها و تفریحات آبی، زیپ لاین و تله‌سیژ، طبیعت گردی، بوم‌گردی، کشتی تفریحی و مجموعه اقامتی و پذیرایی، به‌عنوان بسته طرح‌های مطالعه شده اشاره شده است.

بر این اساس، علاقه‌مندان می‌توانند ضمن ارائه معرفی نامه کتبی برای اشخاص حقوقی و کپی کارت ملی برای اشخاص حقیقی با مراجعه حضوری به شرکت توسعه منابع آب و نیروی ایران طبقه 10 طرح سردشت و یا کارگاه سد و نیروگاه سردشت واقع در استان آذربایجان غربی، شهرستان سردشت، حد فاصل روستای کولسه علیا و کولسه سفلی، اطلاعات مربوط به طرح های مطالعه شده را دریافت و جهت حضور در جلسه معرفی این طرح‌ها و پرسش و پاسخ مربوطه که متعاقباً تشکیل خواهد شد، ثبت نام کنند.

سد و نیروگاه سردشت، در دامنه زاگرس شمالی و در فاصله 13 کیلومتری شهر سردشت، در مرز استان‌های آذربایجان غربی و کردستان واقع شده است.

      

منبع: اکوفارس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ecofars.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اکوفارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۴۸۸۸۷۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تقویت و توسعه زیرساخت‌های گردشگری شهر دژکرد اقلید

ایسنا/فارس مدیرکل میراث فرهنگی گردشگری و صنایع‌دستی استان فارس از تقویت و توسعه زیرساخت‌های گردشگری شهر دژکرد خبر داد.

محمد ثابت اقلیدی، امروز ۶ اردیبهشت ماه در جشنواره مردمی شکوفه‌های بادام شهر دژکرد گفت: یکی از برنامه‌های این اداره‌کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی فارس تقویت رویدادها متناسب با مزیت‌های رقابتی هر مکان و مقصد گردشگری در این استان است.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان فارس به اهدای دو لوح ثبت ملی میراث ناملموس مهارت کیسه‌بافی و شاهنامه‌خوانی شهر دژکرد در حاشیه برگزاری این جشنواره مردمی اشاره کرد و گفت: با توجه به قول مساعد معاون صنایع دستی و هنرهای سنتی وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی مبنی بر انتخاب دژکرد به عنوان شهر ملی کیسه بافی، مقدمات این مهم فراهم و دژکرد، به زودی شهر ملی کیسه بافی ‌شود.

ثابت اقلیدی در ادامه سخنانش به افتتاح آزادراه شیراز - اصفهان اشاره کرد و گفت: آزاد راه شیراز - اصفهان با تلاش دولت مردمی اخیرا افتتاح شده است و شهردژ کرد در مسیر این آزادراه قرار دارد، با توجه به پیشرفت‌هایی که متصویرم برای این شهر کمک می.کنیم زیرساخت‌های گردشگری در منطقه نیز تقویت شود.

به گزارش ایسنا، در حاشیه این مراسم لوح ثبت ملی دو میراث ناملموس مهارت کیسه‌بافی و شاهنامه‌خوانی به فرماندار شهرستان اقلید اهدا شد. همچنین به افرادی که در تهیه و تکمیل پرونده ثبت ملی مهارت کیسه بافی و شاهنامه‌خوانی کمک کردند لوح تقدیر اهدا شد.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • تقویت و توسعه زیرساخت‌های گردشگری شهر دژکرد اقلید
  • منتظر ثبت چند اثر جهانی دیگر در قزوین
  • وزارت ارتباطات به زودی از ماهواره‌های جدید رونمایی می‌کند/ گردشگری در ایران رشد کرده است/ بدهی های ایران به بانک توسعه اسلامی صفر شد
  • فراخوان دوسالانه «کارتون کتاب» منتشر شد
  • اجرای طرح احیا باغات و بافت تاریخی شهر شاهدیه
  • چالشی به نام سرانه مطالعه در ایلام/ کتاب همچنان مغفول است
  • رتقای سرانه مطالعه از مهم‌ترین راهکار‌های کاهش آسیب‌های اجتماعی
  • چگونه افسردگی را از خود دور کنیم؟
  • کتاب اولویت های پیشنهادی مجلس دوازدهم منتشر شد
  • فراخوان ششمین دوسالانه بین‌المللی «کارتون کتاب» منتشر شد