Web Analytics Made Easy - Statcounter

انتخابات پارلمانی تونس هفته گذشته با مشارکت نه چندان قوی مردم این کشور برگزار شد. تجربه شهروندان تونسی نشان می دهد که برخی نمایندگان پارلمان، سیاستمداران و مقامات این کشور با سوء استفاده از موقعیت خود، اموال نامشروعی کسب کرده‌اند و پرونده فساد آنان رسانه‌ای شده است. تونسی ها معقتدند مقامات فاسد یکی از مهم ترین عوامل وضعیت بد اقتصادی کشورند و به همین دلیل مشکلات معیشتی مردم همچنان ادمه دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اخبار بین‌الملل- در آستانه تشکیل مجلس قانونگذاری جدید تونس مردم این کشور در شبکه های اجتماعی در فضای مجازی خواستار لغو مصونیت پارلمانی نمایندگان مجلس قانونگذاری تونس شده‌اند.

بر اساس قانون تونس، نمایندگان پارلمان برای دفاع از منافع ملی و پیگری مطالبات مردمی  دارای مصونیت پارلمانی هستند و در مدتی که آنان از این مصونیت برخوردارند، دستگیر و یا تحت پیگرد قضایی قرار نمی‌گیرند.

شهروندان تونسی با توجه به فساد اقتصادی برخی از اعضای پارلمانی در زمان نمایندگی شان، در شبکه های اجتماعی اعلام کردند: باید مصونیت پارلمانی نمایندگان لغو شود.

به نوشته روزنامه تونسی الصباح نیوز، یکی از نمایندگان پارلمان و سخنگوی ائتلاف کرامت تونس گفت: درخواست لغو مصونیت پارلمانی سبب بروز حرج و مرج در کشور می شود. هدف از مصونیت پارلمانی حمایت از نماینده مردم است تا بتواند وظایف خود را انجام دهد.

سیف الدین مخلوف تصریح کرد: با اتمام دوره نمایندگی ، مصونیت پارلمانی لغو خواهد شد.

منبع: افکارنيوز

کلیدواژه: شبکه های اجتماعی فضای مجازی نمایندگان مجلس قانون فساد اقتصادی نماینده مردم پارلمان تونس قانون گذاری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.afkarnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «افکارنيوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۴۸۹۵۸۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

یوناما خواستار حمایت از خبرنگاران افغانستان شد

رزا اوتنبایوا، نماینده ویژه دبیرکل سازمان ملل متحد در کابل در پیامی به مناسبت روز جهانی آزادی مطبوعات از خبرنگاران افغانستان قدردانی کرده و گفته است این خبرنگاران باوجود خطرات زیاد، نهایت تلاش خود را برای اطلاع‌رسانی دقیق به مردم کشور انجام می‌دهند.

اوتنبایوا افزوده است: «کار آنان برای یک ملت آگاه، پیشرفته و مرفه، ضروری و در زمینه‌های کلیدی همچون آموزش، محیط زیست، صحت، اقتصاد و حکومت‌داری خوب برای همه افغان‌ها حیاتی است. شجاعت شان ستودنی است و این قهرمانان (خبرنگاران) باید مورد تشویق، حمایت و حفاظت قرار گیرند.»

گفتنی است طالبان پس از تسلط خود بر افغانستان محدودیت‌های شدیدی بر رسانه‌های این کشور وضع کرده‌اند. 

باشگاه خبرنگاران جوان افغانستان افغانستان

دیگر خبرها

  • درخواست محمد هاشمی از نمایندگان مجلس آینده
  • درخواست عضو مرکزی حزب کارگزاران از نمایندگان مجلس آینده
  • روش‌های عجیب برخی کاندیداها برای رأی آوردن
  • الگوهای نظارت همگانی و مردمی سازی در مجالس قانونگذاری دنیا
  • لزوم توجه نمایندگان مجلس به نقش دانشگاه در توسعه مازندران
  • مصونیت از آسیب‌های اجتماعی با ویدئو کتاب‌های مهارتی برای کودکان
  • رئیس مجلس نمایندگان آمریکا خواستار تشدید سرکوب معترضان حامی فلسطین شد
  • رئیس مجلس نمایندگان آمریکا خواستار لغو روادید دانشجویان معترض شد
  • ادامه اعتراضات در تفلیس و هشدار اتحادیه اروپا
  • یوناما خواستار حمایت از خبرنگاران افغانستان شد